Øv!! Rigtig skuffet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
7 svar
3 synes godt om
21. maj 2013

1234rj

Min kæreste og jeg skal have hjælp til at få ønskebarnet, IVF. vi er startet på methformin og nogle piller som skulle fremprovokere min mens så vi kunne starte på selve hormon behandlingen inden de har sommerferie lukket. Jeg får så min mens fredag formiddag og da klokken er over 9 så kan jeg ikke rInge og melde mog til opstart.. I går mandag havde de også lukket pga. Helligdag og så ringede jeg i morges.. den rare telefondame ville ringe tilbage med en tid til skanning. Det skal jo så ske i dag.. Her kl 13 ringede jeg så tilbage for at høre om hun havde fundet en tid, så jeg kan tage fri fra arbejde.. Så siger hun så at overlæge slet ikke er der i dag, og så siger jeg så at så bliver det vel for sent? Ja, det mente hun så også men hun kunne ikke sige noget da det er lægens beslutning.. Men at det var rigtigt at der kun måtte gå 3-4 dage :-(. 

vi er begge bare blevet rigtig skuffet, vi følte endelig at vi var så tæt på.. Derører kun udskudt 2-3 måneder, det er jo ikke lang tid.. Men det følels som værende rigtig rigtig lang tid .. Vi havde lige planlagt hele vores sommerferie efter det, sagt nej til familie ferie og manden har ikke taget ferie da han hellere ville gemme den.. Men nu må vi ses hvad lægen siger i morgen, selvom vi jo godt kender svaret. men måske går månederne hurtigere end man tror .. 

blev jeres forhold påvirket af pb, smører, scanninger, piller osv??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

modesty

1234rj skriver:

Min kæreste og jeg skal have hjælp til at få ønskebarnet, IVF. vi er startet på methformin og nogle piller som skulle fremprovokere min mens så vi kunne starte på selve hormon behandlingen inden de har sommerferie lukket. Jeg får så min mens fredag formiddag og da klokken er over 9 så kan jeg ikke rInge og melde mog til opstart.. I går mandag havde de også lukket pga. Helligdag og så ringede jeg i morges.. den rare telefondame ville ringe tilbage med en tid til skanning. Det skal jo så ske i dag.. Her kl 13 ringede jeg så tilbage for at høre om hun havde fundet en tid, så jeg kan tage fri fra arbejde.. Så siger hun så at overlæge slet ikke er der i dag, og så siger jeg så at så bliver det vel for sent? Ja, det mente hun så også men hun kunne ikke sige noget da det er lægens beslutning.. Men at det var rigtigt at der kun måtte gå 3-4 dage :-(. 

vi er begge bare blevet rigtig skuffet, vi følte endelig at vi var så tæt på.. Derører kun udskudt 2-3 måneder, det er jo ikke lang tid.. Men det følels som værende rigtig rigtig lang tid .. Vi havde lige planlagt hele vores sommerferie efter det, sagt nej til familie ferie og manden har ikke taget ferie da han hellere ville gemme den.. Men nu må vi ses hvad lægen siger i morgen, selvom vi jo godt kender svaret. men måske går månederne hurtigere end man tror .. 

Der er ikke andet for end at væbne sig med tålmodighed når man entrerer behandlingssystemet. Det er en stor kabale der skal gå op, og nogle gange må man bare finde sig i at tingene bliver udsat, selvom ventetiden er hård.

Ja, vores forhold blev påvirket meget. Jeg havde det psykisk meget hårdt inden og under behandlingen, og gik til psykolog, hvor min mand også var med engang imellem.

Jeg håber at det lykkes inden alt for længe. 

Anmeld

21. maj 2013

Anitta-sofie

puha kender det fra sidste år, det er dælme en lang ventetid, og oveni fik jeg så dommen smid ti kg . men hey så gik tiden da med det :-). og kan af erfaring sige at hormonbehandling er bedst at tage om vinteren da hormonerne giver de vildeste hedeture,, ikk fun når der er 30 graders varme :-)

Håber dog i snart kommer i gang :-)

Anmeld

21. maj 2013

l.kjoeller

1234rj skriver:

Øv altså. Vi løb også ind i sommerferien dengang men skulle bare selv følge hormon behandlingen og blev så skannet lige efter ferien. En skanning mindre end normalt men det lykkedes. Håber de ringer og i fårjlov at starte op så hurtigt som muligt.

Anmeld

21. maj 2013

Putomanen

Desværre er behandlingsverden fyldt med en masse uudholdelig ventetid
Da vi blev tilmeldt behandling, ramte vi også ind i sommerferie. Da den var ovre, og vi kunne melde os til, blev vi afvist pga. for mange tilmeldinger, så vi måtte vente yderligere 1 måned.

Det er svært at planlægge i denne verden. Jeg er også typen som forsøger at planlægge det hele. Men man lærer hen ad vejen, at det desværre er rigtig svært at vide, hvordan tingene flasker sig.

Jeg håber, at I er heldige at komme igang nu. Hvis ikke, så nyd sommerferien, at i kan drikke alkohol osv, som man ikke kan under behandling.

Anmeld

21. maj 2013

Kløver

Øv, håber i alligevel kan nå det

Anmeld

21. maj 2013

et-ønske

Sender dig først en masse

Vi har været i gang siden dec 2011, og er ved at være lidt slidt, selvom vi ikke har prøvet så længe som mange andre.

I oktober 2012 startede vi i behandling hos det offentlige. Det har været en hård omgang, og ja ventetid på ventetid på ventetid!! De har dog stor tiltro til at vi kan klare pb ved hjælp af hormoner og hjemmearbejde. Den tro har jeg mistet!!!! Får Metformin, har fået provera til at starte mens, og pergotime til at sætte skum i mine æg. De vokser sig også temmelig store, så store at jeg indimellem har mange smerter. Men min krop er nu skrup umulig. Og nu kommer mens ikke mere..... Her kommer ventetiden ind i billedet..... Har først en tid den 30/5, hvor jeg får at vide om jeg må starte på provera igen.

Ville ønske jeg kunne skrive et fantastisk positivt svar til dig. Men vores forhold har nu ramt muren af at den ene part især er mere end ulykkelig hele tiden. Og ja den part er mig. Min mand har fået nok. Vi har ikke et barn sammen. Han har to fra tidligere og jeg har 1. Men vi ville gerne have et sammen. Han er nu nervøs for om jeg nogensinde bliver lykkelig hvis det ikke lykkedes, og "leger" med tanken om at det måske slet ikke skal være.
Jeg er ødelagt og meget fortvivlet. Har ønsket mig dette barn siden jeg fik det første - og jeg kan ikke lade være med at tænke, ja min elskede, du kan godt leve uden et fælles barn, fordi du har dem du gerne ville have og ikke havde regnet med at få flere, men det har jeg ikke, og får derfor følelsen af at jeg synes han er egoistisk.
Men mit humør, piller og planlægning, planlægning, planlægning og planlægning er ved at rive vores familie fra hinanden!!
Så JA jeg vil skrive under på at det er hårdt for et parforhold!!

Min plan var egentlig at holde en pause på baby.dk, for at flytte fokus. Men jeg kan ikke lade være med at følge lidt med på sidelinjen....

Anmeld

23. maj 2013

1234rj

babywish13 skriver:

Sender dig først en masse

Vi har været i gang siden dec 2011, og er ved at være lidt slidt, selvom vi ikke har prøvet så længe som mange andre.

I oktober 2012 startede vi i behandling hos det offentlige. Det har været en hård omgang, og ja ventetid på ventetid på ventetid!! De har dog stor tiltro til at vi kan klare pb ved hjælp af hormoner og hjemmearbejde. Den tro har jeg mistet!!!! Får Metformin, har fået provera til at starte mens, og pergotime til at sætte skum i mine æg. De vokser sig også temmelig store, så store at jeg indimellem har mange smerter. Men min krop er nu skrup umulig. Og nu kommer mens ikke mere..... Her kommer ventetiden ind i billedet..... Har først en tid den 30/5, hvor jeg får at vide om jeg må starte på provera igen.

Ville ønske jeg kunne skrive et fantastisk positivt svar til dig. Men vores forhold har nu ramt muren af at den ene part især er mere end ulykkelig hele tiden. Og ja den part er mig. Min mand har fået nok. Vi har ikke et barn sammen. Han har to fra tidligere og jeg har 1. Men vi ville gerne have et sammen. Han er nu nervøs for om jeg nogensinde bliver lykkelig hvis det ikke lykkedes, og "leger" med tanken om at det måske slet ikke skal være.
Jeg er ødelagt og meget fortvivlet. Har ønsket mig dette barn siden jeg fik det første - og jeg kan ikke lade være med at tænke, ja min elskede, du kan godt leve uden et fælles barn, fordi du har dem du gerne ville have og ikke havde regnet med at få flere, men det har jeg ikke, og får derfor følelsen af at jeg synes han er egoistisk.
Men mit humør, piller og planlægning, planlægning, planlægning og planlægning er ved at rive vores familie fra hinanden!!
Så JA jeg vil skrive under på at det er hårdt for et parforhold!!

Min plan var egentlig at holde en pause på baby.dk, for at flytte fokus. Men jeg kan ikke lade være med at følge lidt med på sidelinjen....

Tak for samle jeres svar! Og sender lige et kæmpe Retur :-)

Jeg er utrolig ked af at høre at det ikke er sket for jer endnu. Jeg kan ikke forestille mignhvor svært det må være at stå i den situation. Har snakket med et par stykker som har taget pause fra pb, for så at vende tilbage når de har arbejdet på deres forhold. Jeg håber virkelig at det lykkedes for, snarest muligt! 

Vi fik heldigvis kun gode nyheder i dag selvom det er på 7.ende dag, jeg starter på hormoner i aften og skal til skanning på fredag, men der er jo stadigvæk noget vej endnu.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.