Myre i spandevis :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

Giraffen

CAWI skriver:

Godmorgen piger.

Vi bor i en lejlighed hvor vi har gård og have til.
Vi har boet der i halvandet år nu, og sidste år havde jeg næsten lige født, så der opholdte vi os ikke ret meget i haven, mest indendørs eller i gården.

Sidste år lagde jeg godt mærke til at der var rimelig mange myre i gården, men tænkte ikke videre over det.
Nu er vi jo så begyndt også at være i haven, da den lille jo går og gerne vil ud og lege.

Men men men..... Der er bare SÅ mange myre i græsplænen. Som i at jeg synes det er SINDSYGT mange. Både de normale sorte, men også nogle som er sådan røde/brune i det.

Jeg synes virkelig det er ulækkert, og har ikke lyst til at min dreng skal ned i haven og lege

Så er her nogle myre eksperter med gode råd til at få dem væk?

vi er også plagede hjemme ved os og min kæreste har gjort det til hans mission i livet at få dem udryddet

efter en masse google søgning har han hvertfald både anskaffet og brugt lagereddike, opvaskemiddel og kanel (kanelen har ikke været brugt endnu) - jeg tror det har virket ok og så har vi suppleret op med de små runde grønne myredåser som vist sku være de "bedste"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

Fuglemor

CAWI skriver:

Åh nej bide

Må hellere få gjort noget så..

Tror det er en slags skovmyrer. Menr ikke de er farlige det gør bare lidt ondt når de bider.

Anmeld

21. maj 2013

CaWi

Tusind tak for rådene.
Vi må vist i gang med at ekspermentere lidt derhjemme

Anmeld

21. maj 2013

Bassemor<3

CAWI skriver:

Godmorgen piger.

Vi har boet der i halvandet år nu, og sidste år havde jeg næsten lige født, så der opholdte vi os ikke ret meget i haven, mest indendørs eller i gården.

Sidste år lagde jeg godt mærke til at der var rimelig mange myre i gården, men tænkte ikke videre over det.
Nu er vi jo så begyndt også at være i haven, da den lille jo går og gerne vil ud og lege.

Men men men..... Der er bare SÅ mange myre i græsplænen. Som i at jeg synes det er SINDSYGT mange. Både de normale sorte, men også nogle som er sådan røde/brune i det.

Jeg synes virkelig det er ulækkert, og har ikke lyst til at min dreng skal ned i haven og lege

Køb noget myregift og vand det ud i haven

Anmeld

21. maj 2013

Team Putte

CAWI skriver:

Godmorgen piger.

Vi bruger det der gift man blander op med vand og så vandet sten og græs med.. Det virker ret hurtigt og en flaske koster 100 kr.. Vi har nemlig oz store problemer med myrer så det gør vi hvert år!

Anmeld

21. maj 2013

camillabz92

hejsa..

har selv kæmpet en del med de skide myre ,(efter som de kom ind i vores hus fik jeg bare nok) men jeg har brugt opvaskermiddel og groft salt samt kogende vand,

1. hælder du groft salt ned i hullerne,

2. så opvaskemiddelen

også til sidst det kogende vand

efterfølgende har jeg brugt det der middel man kan købe i butikkerne til myre og det hjalp hos os, har endnu ikke haft nogen myre inden for, men kan godt se jeg igen lige skal til at gå i krig i vores havn i år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.