sandheden eller bare sagt i vrede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
8 svar
3 synes godt om
21. maj 2013

Anonym trådstarter

Min mand og jeg havde et skaenderi igaar!!.. og da vi var paa det hoejeste volume, sagde han at han kun er sammen med mig pga vi har et barn sammen.

Da vi blev rolige igen, sagde han at han ikke mente det han sagde. At de bare var fordi han var saa vred. Men jeg ved ikke om jeg tror paa det.

Tror i at vrede, sandheden kommer frem eller at man siger ting for hurtig, som man fortryder bagefter ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

sne190810

Jeg tror sagtens på at man kan sige nogle ting i vrede, som mean egentlig ikke mener, men "bare" siger for at såre den anden part. 

Det har jeg i hvert fald selv prøvet 

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Jeg tror sagtens på at man kan sige nogle ting i vrede, som mean egentlig ikke mener, men "bare" siger for at såre den anden part. 

Det har jeg i hvert fald selv prøvet 

ja han rammede i hvert fald plet med at saare mig

haaber du har ret

Anmeld

21. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Min mand og jeg havde et skaenderi igaar!!.. og da vi var paa det hoejeste volume, sagde han at han kun er sammen med mig pga vi har et barn sammen.

Da vi blev rolige igen, sagde han at han ikke mente det han sagde. At de bare var fordi han var saa vred. Men jeg ved ikke om jeg tror paa det.

Tror i at vrede, sandheden kommer frem eller at man siger ting for hurtig, som man fortryder bagefter ?

Det  var ledt sagt. Men nogle gange, får man altså sagt noget, dert bare ikke er sandheden, og som bare heller ikke er ok. 

Jeg sagde en gang til min mand, at skulle det være på den måde, så måtte vi vel blive skilt. 

Det er det værste, jeg nogensinde har sagt. Og jeg har undskyldt dybt og ærligt for det. Man spøger fanme ikke med den slags. Og man slynger det slet ikke ud i vrede. Der må man lære at styre sig. - Jeg håber aldrig, aldrig, jeg kommer til at sige den slags l*rt igen. Det tror jeg nu heller ikke, for jeg er almindeligvis god til at beherske mit temperament...

Min pointe er bare, at selv den bedste   kan i afmagt få sagt noget værre sludder, som dog kan have en uendeligt sårende effekt.

Jeg synes, du skal tro på din mands ord om, at han ikke mente det. Og så forsøge at forstå den afmagt, der må ligge til grund for sådan en tåbelig udtalelse.

Anmeld

21. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Så længe han "kun" har sagt det, men aldrig tænkt det, så ville jeg vælge at ligge det bag mig. Og med det mener jeg, at man sagtens kan sige ting i et øjeblik hvor man er vred og måske også mangler saglige argumenter uden nogensinde at have tænkt det man udbryder.

Hvis det ikke er noget din kæreste har sagt flere gange, så ville jeg vælge at tro på ham og starte på en frisk.

/Fenja

Anmeld

21. maj 2013

C-Dog

Min mand siger alt muligt når vi skændes som han så siger bagefter han ikke mener. Bare flyt, skrid med dig, du åndssvag, hader dig, jeg vil skilles, jeg gider dig ikke osv. de ord sidder efterhånden så dybt i mig at jeg faktisk gerne vil skilles uanset om han mener det eller ej. Man kan træde forkert ja, men hvis man gør det ofte er der konsekvenser.

Anmeld

21. maj 2013

B&J

som sagt han undskyldte fordi han ikke mente det at du så ikke tror på det, det er jo noget andet stoler du ikke på din mand?

Anmeld

21. maj 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg tror det har været i vrede, han har sagt det. Jeg kan hvert fald komme til at sige en masse ting, jeg fortryder, hvis jeg kommer op i det røde felt. 

Så tror sagtens du kan stole på, når han siger, at det var sagt i vrede. 

Anmeld

21. maj 2013

betski

Anonym skriver:

I vrede kan man ofte få sagt tingene noget hårdere end man egentlig mener, kun med det formål at såre/ramme den modsatte part. Så jeg tror ikke du skal tage den for nært, men klart noget i bør få snakket 100% ud om, så du ikke bliver ved med at gå rundt med den usikkerhed der er blevet skabt i dig.

Kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.