Søger råd og vejledning som ny enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
5 svar
2 synes godt om
20. maj 2013

Dixen89

Jeg gik fra min kæreste sidste lørdag og har siden boet hos en veninde. Jeg tog min datter med men hun har siden onsdag været hos sin far. Og jeg får hendes først igen på onsdag. Og det er ønsket fra fars side at vi har 7/7.Hun er (kun) snart halvandet år og jeg syntes det er for langt tid hun skal være væk fra mig, da hun i forvejen er meget knyttet til mig og selvfølgelig omvendt. Og mener ikke det er en holdbar løsning for os når vi tydeligvis ikke kan kommunikere sammen.

Jeg skrev kort en sms til min datters far om hvordan det gik i fredags. Han skrev hun var påvirket af situationen. Har efterfølgende skrevet 3 sms'er som han ikke har svaret på.
Jeg tænker på at kontakte statsforvaltningen i morgen. Jeg syntes det er noget af en jungle at finde rundt i hvor jeg kan søge hjælp og hvor meget hjælp jeg kan forlange at få.
Jeg har været på borgerservice og spørge til råds men de henviste mig til deres hjemmeside.
De sendte mig videre til social centeret for at tale med dem om bolig. De kunne heller ikke hjælpe med noget men gav mig et stykke papir med de boligselskaber jeg kunne skrive mig op i.
Desuden ryger min eks kæreste hash dagligt. Jeg er bange for hvem af os der står bedst eller dårligst stillet i denne situation. Jeg ønsker klart at hun skal have adresse sammen med mig. Dels fordi jeg er på SU og det gør min situation til at finde en passende bolig ret skidt hvis hun ikke flytter med mig, men selvfølgelid bliver jeg økonomisk bedre stillet mht til tilskuddene. Men jeg tror også det er bedst for hende at være mest hos mig.

Jeg prøver finde hoved og hale i hvor og hvordan jeg griber det hele an. Håber i har nogle gode råd og gerne fra punkt til punkt for det er ikke nemt at finde ud af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

Pinkrose

Hej

Sikke en øv situtation i er i :/

Altså har selv en pige på 2 år, og mener 7/7 ordning er alt for meget når de er så små, hvis man læser den pjece på statsforvaltningens hjemmeside råder de først til det når barnet er 5 år da små børn har brug for mere ro og den følelse af at have et fast hjem.

Det at han ryger hash hver dag, ville jeg være urolig over, han r jo ikke være alene med hende når han er påvirket og er jeg 100% sikker på statsforvaltningen og evt Mødrehjælpen vil give mig ret i.

Nævner Mødrehjælpen da jeg kontaktede dem da jeg stod og trængte til gode råd til det med samvær osv . De har også advokater , hvis det kommer der til.

Jeg ville skynde mig at få ringet i morgen til begge steder, og evt din datters sundhedsplejerske de kan mange gange sætte gang i tingene, !

Anmeld

20. maj 2013

Dixen89

Tak for svaret. Hvem vil du mene jeg skal kontakte allerførst i morgen?

Anmeld

20. maj 2013

LilleChelle

Du kan ikke forlange noget  

- Derudover, så ville jeg kontakte statsforvaltningen som det første imorgen. Det er dem der skal tage stilling til samværet mellem din datter og hendes far. 

Anmeld

20. maj 2013

Dixen89

Det vil jeg helt sikkert gøre.

Anmeld

20. maj 2013

Pinkrose

Dixen89 skriver:

Det vil jeg helt sikkert gøre.

Tror jeg ville ringe til Mødrehjælpen tjek deres hjemmeside de har vidst nogle tidspunkter hvor du kan få en rådgiver i røret med det samme.

Men mest pga det med hashen og at der ingen kontakt er når de pige er hos ham. Og deres statsforvaltningen også i morgen sig det som det er til dem og spørg hvad de vil råde dig til at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.