"brødrene løvehjerte" hvornår er de gamle nok ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.049 visninger
12 svar
6 synes godt om
19. maj 2013

sommerfuglen82

Hej alle i skønne mennesker

Jeg har et spørgsmål,som lyder på..

Hvornår mener i at børn er gamle nok til at få læst 

"Brødrene Løvehjerte" op ?

Jeg har en søn på 6 år 7 mdr og han er begyndt at snakke en del om hvad der sker når man dør, hvor man kommer hen osv..
Han savner sin oldemor rigtig meget som desværre blev taget fra os for 1½ år siden af den frygtelige sygdom kræft, det hele gik meget stærkt og han nåede "heldigvis" aldrig at se hende være svækket af den..
Men nu spøger han meget ind til hvor hun er og om han mon nogen siden kommer til at se hende igen.

Jeg tænker lidt at "brødrene løvehjerte" måske kunne hjælpe ham lidt eller er jeg helt forkert på den ??

Takker på forhånd for de svar i vil komme med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

hesøth

mortilaoga skriver:

Jeg har en søn på 6 år 7 mdr og han er begyndt at snakke en del om hvad der sker når man dør, hvor man kommer hen osv..
Han savner sin oldemor rigtig meget som desværre blev taget fra os for 1½ år siden af den frygtelige sygdom kræft, det hele gik meget stærkt og han nåede "heldigvis" aldrig at se hende være svækket af den..
Men nu spøger han meget ind til hvor hun er og om han mon nogen siden kommer til at se hende igen.

Jeg tænker lidt at "brødrene løvehjerte" måske kunne hjælpe ham lidt eller er jeg helt forkert på den ??

Jeg er netop igang med Brdr Løvehjerte for min søn - og han bliver 7 til august. Han er gammel nok til at forstå det, så gå du bare igang.

Anmeld

19. maj 2013

LLN

mortilaoga skriver:

Han har nok alderen til den. Personligt har jeg ikke kunnet få den læst højt eller selv kunnet læse den, hvorfor ved jeg ikke. Vi fik den læst op i børnehaven da jeg har været omkring 6 år og jeg tudede så jeg fik lov til at gå på en anden stue når de skulle læse den.

Nu er det godt nok et stykke tid siden at oldemor er død, men ellers har bedemændene en rigtig god bog til børn som jeg mener hedder hvor går man hen når man går bort.

Anmeld

19. maj 2013

sommerfuglen82

hesøth skriver:

Jeg er netop igang med Brdr Løvehjerte for min søn - og han bliver 7 til august. Han er gammel nok til at forstå det, så gå du bare igang.

Tænker også at jeg bare vil gå igang her om lidt og ja så kan jeg jo se om den fanger ham, tror hurtigt jeg vil finde ud af om den er noget for ham.
Han høre rigtig meget Rasmus seebach "den jeg er" og "nangijala" og han sætter dem på igen og igen 

Anmeld

19. maj 2013

sommerfuglen82

LLN skriver:

Han har nok alderen til den. Personligt har jeg ikke kunnet få den læst højt eller selv kunnet læse den, hvorfor ved jeg ikke. Vi fik den læst op i børnehaven da jeg har været omkring 6 år og jeg tudede så jeg fik lov til at gå på en anden stue når de skulle læse den.

Nu er det godt nok et stykke tid siden at oldemor er død, men ellers har bedemændene en rigtig god bog til børn som jeg mener hedder hvor går man hen når man går bort.

Den har jeg hørt om og har også tænkt lidt på at få mig skaffet den, for tror det er ret vigtigt at de spørgsmål bliver besvaret, men har virkelig svært ved selv bare at sætte mig ned og tale om det, har nemmere ved at læse det op for ham.

Anmeld

19. maj 2013

LLN

mortilaoga skriver:

Den har jeg hørt om og har også tænkt lidt på at få mig skaffet den, for tror det er ret vigtigt at de spørgsmål bliver besvaret, men har virkelig svært ved selv bare at sætte mig ned og tale om det, har nemmere ved at læse det op for ham.

Googlede lige og kan se at det er bedemænd der er medlem af Danske Bedemænd der har den. På en hjemmeside står der at den koster 25 kr, så det er jo til at overse.

Anmeld

19. maj 2013

MortilElias2010

mortilaoga skriver:

God bog  Og ellers findes børnebogen: "Hvor går man hen når man går bort" Det skader ikke at læse begge og din søn er trods alt 6 år, så jeg vil formode at I ville kunne få nogen gode samtaler ud fra dem  Og måske opnå større forståelse for vores endelige. 

Anmeld

19. maj 2013

sommerfuglen82

LLN skriver:

Googlede lige og kan se at det er bedemænd der er medlem af Danske Bedemænd der har den. På en hjemmeside står der at den koster 25 kr, så det er jo til at overse.

Er sikker på den er pengene værd 

Jeg har en bedemandsforretning lige i nærheden så vil lige køre ned forbi i næste uge og høre om de kan hjælpe ellers vil jeg bestille den.
tusind tak for hjælpen 

Anmeld

19. maj 2013

LR85

mortilaoga skriver:

Jeg så den da jeg gik i fritidshjem og var vel 7-8 år. Jeg synes den var VIRKELIG uhyggelig! 

Man skal i hvert fald være der til at se filmen med dem og snakke med dem. Det var de voksne desværre ikke opmærksomme på dengang i mit fritidshjem

Anmeld

19. maj 2013

sommerfuglen82

MortilElias2010 skriver:

God bog  Og ellers findes børnebogen: "Hvor går man hen når man går bort" Det skader ikke at læse begge og din søn er trods alt 6 år, så jeg vil formode at I ville kunne få nogen gode samtaler ud fra dem  Og måske opnå større forståelse for vores endelige. 

Har lige fået den samme bog anbefalet af en anden sød bruger og vil i næste uge få mig anskaffet den 

heller give dem svar på deres spørgsmål end at "tale uden om" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.