Hader

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg hader simpehelthen mit underliv så ufatteligt meget. 

Inden jeg blev gravid, var alt godt. Jeg blev våd når jeg blev liderlig, alt så fint og flot (altså normalt) ud dernede. 
Nu efter jeg har født, (fødte for 13 måneder siden) hader jeg stadig mit underlig. 
Jeg bliver ikke våd mere, selvom jeg er liderlig?
Jeg fik et klip og blev suget tre sting, og det gik op, og selvom jeg blev ved med at gå ned til læge osv for at de skulle tjekke det, blev de ved med at sige "alt ser helt normalt ud" og nej det gør det ikke? Kan tydeligt se der hvor jeg fik et lille klip og, det er der stadig , det er IKkE syet sammen? Det kan jeg tydeligt se. Men det var som om folk var lige glade. 
Jeg har aldrig vidst hvordan man helt nøjagtigt laver bækkenbund/knibeøvelserne, da lægen dårligt gad forklare det. ? Er der nogle der kan forklare det? Jeg kan ikke klare at stikke to fingre op, eller andet, ved ille hvorfor for har intet imod at have sex? Hvis nogle forstår.. Bliver så frastødt af mit underliv.. Jeg kan jo tydeligt mærke at jeg heller ikke er lige så stram som før, når jeg har sex med min kæreste. 
Når kæresten og jeg har haft sex og hvis jeg så går ud og f.eks. tisser bagefter, svier det rigtig meget?? Nogle der ved noget om dette?

Undskyld mit sure opstød. Men har det virkelig dårligt med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Sorry jeg skriver fra iPhone og kom åbrnbart til at trykke opret indlæg inden emnet var skrevet færdig... Øv kom nu med den baby.dk-app

Anmeld

19. maj 2013

Louise Jørgensen

Hej.

Det lyder godt nok ubehageligt. Hvis jeg var dig ville jeg bede om en henvisning til en gynækolog.. Eller der har du måske været? Hvis du selv kan se forskel "dernede" har de da vær' så god at tage det seriøst! Lille surt opstød fra mig- dumme læger!!

Anmeld

19. maj 2013

modesty

Jeg hader simpehelthen mit underliv så ufatteligt meget. 

Inden jeg blev gravid, var alt godt. Jeg blev våd når jeg blev liderlig, alt så fint og flot (altså normalt) ud dernede. 
Nu efter jeg har født, (fødte for 13 måneder siden) hader jeg stadig mit underlig. 
Jeg bliver ikke våd mere, selvom jeg er liderlig?
Jeg fik et klip og blev suget tre sting, og det gik op, og selvom jeg blev ved med at gå ned til læge osv for at de skulle tjekke det, blev de ved med at sige "alt ser helt normalt ud" og nej det gør det ikke? Kan tydeligt se der hvor jeg fik et lille klip og, det er der stadig , det er IKkE syet sammen? Det kan jeg tydeligt se. Men det var som om folk var lige glade. 
Jeg har aldrig vidst hvordan man helt nøjagtigt laver bækkenbund/knibeøvelserne, da lægen dårligt gad forklare det. ? Er der nogle der kan forklare det? Jeg kan ikke klare at stikke to fingre op, eller andet, ved ille hvorfor for har intet imod at have sex? Hvis nogle forstår.. Bliver så frastødt af mit underliv.. Jeg kan jo tydeligt mærke at jeg heller ikke er lige så stram som før, når jeg har sex med min kæreste. 
Når kæresten og jeg har haft sex og hvis jeg så går ud og f.eks. tisser bagefter, svier det rigtig meget?? Nogle der ved noget om dette?

Undskyld mit sure opstød. Men har det virkelig dårligt med det.

Du kan altid insistere på en henvisning til en gynækolog hvis du er ked af funktionen dernede, af den ene eller den anden årsag. Praktiserende læger ved ikke særlig meget om de her ting.

M.h.t. fugtigheden dernede kan det muligvis være de hormonelle eller fysiologiske forandringer en graviditet og fødsel medfører. Der er også nogle kvinder der oplever at de bliver helt ekstremt våde efter at have født - så meget at det er problematisk i forbindelse med samleje. Det kan også være psykologisk - at du måske har sværere ved at blive opstemt fordi din seksuelle selvtillid måske ikke er så høj i øjeblikket, eller fordi du er bange for at det skal gøre ondt.

Køb silikonebaseret glidecreme som f.eks det her:  http://www.sinful.dk/pjur-woman-silikone-glidecreme-100ml 

M.h.t. bækkenbundsøvelser, er det meget simpelt. Du skal stramme omkring lukkemusklen i røven. Ligesom hvis du er til the hos faster Jytte og skal prutte, og kæmper alt hvad du kan for at holde den inde. Hvis du får fat deromme, spænder hele bækkenbunden op.

Du skal spænde i 10 sekunder og slappe af i 10 sekunder. Muligvis kan du ikke spænde i 10 sekunder i starten, men så gør det så lang tid som muligt. Spænd 10 x 10 sekunder 3 gange om dagen. Plus øv dig i at spænde så lang tid som muligt. Når din bækkenbund er godt veltrænet, skal du kunne spænde i 1 x 60 sekunder, eller 2 x 30 sekunder.

Du kan også anskaffe dig nogle kugler til at stramme musklerne i skeden op, men disse skal ikke erstatte bækkenbundsøvelserne, da det er to forskellige muskelgrupper der trænes. Kugler som f.eks disse:

http://www.lust.dk/collections/til-kvinder/products/ami

M.h.t. at syningen er gået op, ved jeg ikke om man kan gøre noget. Men hvis musklerne i din skede ellers er trænede, burde det ikke være det store problem at indgangen er lidt løsere end før. Men dette har jeg ikke så meget forstand på, og vil anbefale dig at snakke med en gynækolog om det.

Hvor bor du henne? Hvis du bor i Københavnsområdet, så kan Birte Bondes klinik varmt anbefales (hun er fysioterapeut med speciale i bækkenbunden):

http://birthebonde.dk/forside/

Fortvivl ikke! Der er masser af ting der kan gøres for at forbedre din situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.