UnderCover35 skriver:
Vores søn der er 6 uger gammel (tirsdag i næste uge) døjer ufatteligt meget med mavekneb - han har haft rigtigt meget luft som har generet ham men det er lidt på retur efter vi er skiftet til Nan HA men han har fortsat smerter og kramper, hovedsagligt efter måltiderne hvor der er en øget mængde luft, og når han har afføring som er tyndt (tyndt til grødet) og kommer som i diarré-kramper. Det er ildelugtende.
Inden I ber mig gå til læge, skal det siges vi har snakket med indtil flere læger både vores egen og i lægevagten over de sidste uger!
Vores læge var inde på om vi skulle forsøge Nutramigen men der var vi lige skiftet til Nan HA og ville gerne give det en chance fremfor at skifte "konstant".
Jeg er begyndt at overveje om han kan være mælkeallergiker eller laktose intolerant og vil derfor gerne forsøge mig med at give ham Nutramigen i stedet for Nan (HA) i et par uger for at se om der er mærkbar forskel og om hans symptomer forsvinder.
Jeg har læst rigtigt meget om begge lidelser og han har flere af symptomerne, selvfølgelig dem fra maven som diarré, kramper og alt for meget luft men også nysen og let til røde/lidt hævede øjne er nævnt og det har han ( - selvom jeg egentligt har slået det hen som tørre slimhinder)
Men, jeg vil gerne høre fra de af jer som har prøvet at ha en baby med allergi eller intolerance hvordan et skift til fx. Nutramigen er gået, hvor hurtigt I så en ændring og om babyen trivedes på erstatningen set i forhold til det I brugte inden?
På forhånd tak! 
(hvis jeg ikke får svaret særligt hurtigt så er det fordi der bliver skreget i det lille hjem!)
Vores søn er nu 7 mdr. og vi har også mistanke til mælkeallergi eller intolerence. Han er født en uge over termin, men ved fødslen fik han grønt fostervand i lunger og tarmsystem, hvormed den første tid var svær med forstoppelse og mavegener. Jeg ammede ham næsten fuldt ud (fik en flaske om dagen), men vi fik (efter lidt overtalelse) en recept på Profylac (uden mælk).
De første måneder var hårde, men så begyndte vi at give ham Biogaia dråber, og de hjalp rigtig meget på hans mave. Hvis vi en dag, havde glemt at give ham dem, kunne vi hurtigt mærke det på ham, fordi han sov dårligt og var pjævsen.
Han har altid gylpet meget, men det gør mange børn jo, så det tænkte vi ikke nærmere over. Det var først, da han startede på skemad og begyndte at gylpe mindre, at vi fik mistanke til mælkeallergi. Når jeg havde indtaget noget med mælk i, så gylpede han helt ekstremt bagefter (efter amning). Det var faktisk så han kastede op. Det væltede bare ud af ham til al mælken var oppe igen. Vi har en gang prøvet at give ham modermælkserstatning lavet på mælk og alt røg op igen.
Det sker, at jeg af og til får noget med mælk i. Sidste gang det skete, vågnede han op dagen efter og var helt fyldt med slim i luftvejene (var ikke forkølet). Han har også allerede haft sin første mellemørebetændelse. Nu prøver jeg virkelig, at undgå alt med mælk i, så han ikke får det gennem mig. Det er tydeligt for os, at der er en sammenhæng.
Vi har simpelthen nu valgt ikke at give ham mælkeprodukter overhovedet, men vi har også stadig recepten på Profylac og han ammes stadig. Man kan også sagtens give ham god mad uden mælkeprodukter. Vi skal have ham testet for at se, om det er en egentlig allergi eller blot intolerence. Men lige meget hvad, så vælger vi nok ikke at give ham mælkeprodukter overhovedet, da han jo stadig reagerer i en eller anden form, allergi eller ej.
Jeg vil råde dig til at få en recept på Profylac, hvis det er muligt hos din læge. Det kan give hans mavetarmsystem en lille pause og I kan så prøve igen med mælke-MME efter noget tid. Prøv også med Biogaia dråber. Det er probiotiske bakterier og de er super for hans mavetarmsystem.