Da jeg fik børn - sidst for næsten 15 år siden - var den gennemsnitlige fødselsvægt i DK 3500 g. Er den faldet siden? - jeg læser i flere indlæg her om "store" nyfødte på 3400-3800 g, men er det ikke inden for normalen længere?
Er du slet ikke ene om,
Det første barn jeg fik vejede 2750g og var 50cmmen var for tidligt født og var godt klar over han var lille da jeg blev sat igang pga svangerskabforgifting, så udover han er tidligt født har svangerskaben også gjort han ikke rigtig tog noget på.
men da jeg skulle have nr 2 vejede han 3250 og var 50 lang og der fik vi at vide det var en lille baby, hvor vores læge havde sagt 3000 til 3500 var gennemsnitlig, så jeg tror i bund og grund det kommer lidt an på hvem man spørger, men udover det synes jeg jo self. han var kæmpe fordi 500g virkede som utrolig meget i forskel uden at være det 
og nu står vi der igen denne gang er det tvillinger, så vægten er jo helt anderledes, lægen siger jeg ikke skal regne med der er nogen af dem der er over 2500 som åbenbart er normalt, hvor sygehuset siger 2700g
så hvem skal man lytte på? 
Anmeld