Hvor meget opmærksomhed skal hun have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2013

modesty

Jupiter skriver:

Hej baby-folk

Jeg fødte min dejlige datter søndag aften, så om nogle timer er hun en uge gammel.

Jeg vil selvfølgelig gerne være den bedste mor for hende, men jeg kommer i tvivl om jeg giver hende for meget eller for lidt opmærksomhed.

Hun sover jo mange timer i døgnet, så når hun er vågen føler jeg at hun skal have min opmærksomhed 100 % og hele tiden.

Omvendt har jeg også svært ved at lade hende ligge alene alle de timer hvor hun sover.

Hvor meget skal jeg tale med hende, sidde med hende osv.?

Kan jeg "tillade" mig at lægge hende i kravlegården hvis hun fx er vågen mens jeg laver mad, eller bør jeg udsætte aftensmaden den ½-1 time hun nu er vågen, og give hende min fulde opmærksomhed?

Åh jeg synes det er svært... 

Jeg lod ikke min søn ligge alene da han var så lille. Ikke at der nødvendigvis er noget i vejen med et gøre det lidt, men jeg brød mig ikke om det. Jeg ville absolut ikke råde nogen til at lade deres lille baby ligge alene i et helt andet værelse, men som du forklarer det med at hun ligger tæt på dig, er det vel ok. Men husk på at hun ikke kan se dig, så hvis det var mig, ville jeg snakke til hende jævnligt. Men personligt ville jeg vente med maden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

Fenja09

Jupiter skriver:

Hej baby-folk

Jeg fødte min dejlige datter søndag aften, så om nogle timer er hun en uge gammel.

Jeg vil selvfølgelig gerne være den bedste mor for hende, men jeg kommer i tvivl om jeg giver hende for meget eller for lidt opmærksomhed.

Hun sover jo mange timer i døgnet, så når hun er vågen føler jeg at hun skal have min opmærksomhed 100 % og hele tiden.

Omvendt har jeg også svært ved at lade hende ligge alene alle de timer hvor hun sover.

Kan jeg "tillade" mig at lægge hende i kravlegården hvis hun fx er vågen mens jeg laver mad, eller bør jeg udsætte aftensmaden den ½-1 time hun nu er vågen, og give hende min fulde opmærksomhed?

Jeg tror ikke at du kan være for meget sammen med hende - eller give hende for meget opmærksomhed i den alder, men selvfølgelig kan hun ligge lidt for sig selv i kravlegården mens du laver mad  Ellers skal i dele det lidt op, så det kun er den ene af jer der laver mad og den anden der hygger med baby. Jeg var selv meget dårlig til at lade min datter ligge "alene", men set tilbage så kunne jeg nok godt have gjort det uden hun havde taget skade af det.

Gør det du har det bedst med

/Fenja

Anmeld

18. maj 2013

Juliekp

Jupiter skriver:

Hej baby-folk

Nu hvor hun er så lille og sover meget, synes jeg du skal give hende din opmærksomhed når hun er vågen. Selvfølgelig kan hun også ligge alene, men hun er jo ikke gammel nok til at underholde sig selv, så jeg ville vente med at klare ting der tager lang tid til når hun sover

Anmeld

18. maj 2013

LR85

Jupiter skriver:

Hej baby-folk

Tillykke med din nyfødte. 

Du skal mærke efter i hjertet!!

du kan, efter min mening, godt lægge hende i kravlegården og lign når du skal andre ting. Men som du selv skriver, lige nu er hun kun vågen kort tid af gangen, så udnyt det med alt den mor-barn kontakt du kan. 

Hun registrere jo også hvis du går rundt og snakker/synger/taler telefon. 

Udnyt hendes vågne minutter nu men hav ikke dårlig samvittighed når hun ligger selv og kigger rundt. 

Anmeld

19. maj 2013

Team Putte

Jupiter skriver:

Vi er kun os (indtil videre), så jeg forsøger at nyde AL min tid med hende 

Kæresten griner ad mig, fordi han mener at når hun ikke græder, så kan det jo ikke være så galt liiiige at ligge lidt for sig selv ind i mellem 

Hehe det kan jeg nu oz godt forstå.. man får bare aldrig den første tid igen så det er om at nyde det

Anmeld

19. maj 2013

Frk.S

Åh jeg kan huske det. Jeg tænkte også over, om jeg nu gav hende nok opmæksomhed. Jeg vil sige, at da hun kun var en uge gammel havde hun min fulde opmærksomhed når hun var vågen. Jeg sad også nogle gange med hende i skødet når hun sov... og bare kiggede på hende.  Ikke fordi jeg mener at man SKAL det, men jeg nød bare at sidde der og kigge på hende. 
Som hun blev ældre begyndte hun naturligvis at ligge mere og mere for sig selv (og så var hun jo også mere vågen) - og der kunne jeg godt lave et eller andet imens hun fx lå på legetæppet ved siden af. Så gik jeg bare og snakkede lidt med hende...

Jeg ville nok udskyde aftensmaden, hvis hun kun er vågen en halv time ad gangen. Der er det nok noget andet når der er søskende, som måske ikke kan vente på maden. Men mor og far kan godt vente en halv time.

Anmeld

19. maj 2013

Drømme

Jupiter skriver:

Hej baby-folk

Du skal gøre lige præcis dét du føler er det rigtige / har mest lyst til. Og har du lyst til / brug for at have den lille tæt på dig men dkal lave mad eller lignende, så kan en slynge anbefales

read the baby, not the books

Anmeld

19. maj 2013

lycly

Jeg udskyder ikke praktiske ting bare fordi baby er vågen. Så tager jeg ham bare med, sætter ham i autostolen mens jeg lige vasker op eller går i bad Men selvfølgelig bestræber jeg mig på at time det til når han sover.

Men et spædbarn kan ikke være forkælet - man kan ikke give dem for meget opmærksomhed

Anmeld

19. maj 2013

morethanperfect

LuLy skriver:

Jeg udskyder ikke praktiske ting bare fordi baby er vågen. Så tager jeg ham bare med, sætter ham i autostolen mens jeg lige vasker op eller går i bad Men selvfølgelig bestræber jeg mig på at time det til når han sover.

Men et spædbarn kan ikke være forkælet - man kan ikke give dem for meget opmærksomhed

Sådan har jeg det også ..

Jeg tog også Noel med mig rundt omkring så vi stadig ku "snakke" og se hinanden 

Anmeld

19. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Hej baby-folk

Hun skal kun have den opmærksomhed hun selv vil have, hvis hun kigger væk, f.eks. så har hun ikke længere brug for opmærksomhed - hvorimod at hvis hun gerne vil have kontakt så søger hun dine øjne 

Jeg ville nemlig også selv konstant underholde vores datter, men SP sagde at når hun kigger væk så har hun brug for en pause 

Men nej, du skal jo have dagligdagen til at fungere, og man kan jo godt engang imellem lige sige hej til den bette selvom man laver mad 

Jeg tager tit dynen med i køkkenet og så kan hun ligge derpå imens jeg laver mad eller andet, så synger vi en sang osv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.