min datters far :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
8 svar
14 synes godt om
17. maj 2013

Bublebee

min datters far og jeg er desværre bestemt ikke enige - og hver gang jeg prøver at snakke med ham fejer han mig af. 

Her er problemet. Ofte om fredagen når han har hende kører de til hans forældre og spiser - det er da også dejligt. Men de er ofte først hjemme ved 22 tiden hvor hun så kommer i seng. (hun er 20 mdr og har en normal sengetid ca kl 19 )

Han fandt også på - sidst han havde hende og det jo var så varmt - at lægge hende ud i barnevognen for at sove - i en jakke og en hue, selvom det var over 20 grader. Han har slet ingen føling med det - og da jeg så idag siger til ham at i denne weekend lover de varmt - så hun bør hun ligge i strømpebukser og en bluse i sin barnevogn - og gerne uden fluenet hvis der ikke er fluer bliver han sur og siger jeg ikke skal blande mig

Han tænker generelt ikke på min datters bedste.

Han vil ikke have hende mere end hver 2 weekend, han vil ikke engang benytte sig af at han kunne have haft hende mandag med også. 

Han har en søn på 10 fra et andet forhold, ham vil han gerne have i tide og utide, men han kan jo også passe og underholde sig selv.

Hvad skal/kan jeg dog gøre her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

DitteFisk

Bublebee skriver:

min datters far og jeg er desværre bestemt ikke enige - og hver gang jeg prøver at snakke med ham fejer han mig af. 

Her er problemet. Ofte om fredagen når han har hende kører de til hans forældre og spiser - det er da også dejligt. Men de er ofte først hjemme ved 22 tiden hvor hun så kommer i seng. (hun er 20 mdr og har en normal sengetid ca kl 19 )

Han fandt også på - sidst han havde hende og det jo var så varmt - at lægge hende ud i barnevognen for at sove - i en jakke og en hue, selvom det var over 20 grader. Han har slet ingen føling med det - og da jeg så idag siger til ham at i denne weekend lover de varmt - så hun bør hun ligge i strømpebukser og en bluse i sin barnevogn - og gerne uden fluenet hvis der ikke er fluer bliver han sur og siger jeg ikke skal blande mig

Han vil ikke have hende mere end hver 2 weekend, han vil ikke engang benytte sig af at han kunne have haft hende mandag med også. 

Han har en søn på 10 fra et andet forhold, ham vil han gerne have i tide og utide, men han kan jo også passe og underholde sig selv.

Øv, det er sgu ikke nemt når man er uenig med far.. jeg står selv med sådan en lort. Og i virkeligheden ønsker man jo bare at kunne tale sammen og samarbejde på bedste måde..

Tror næsten ikke jeg har nogen råd, da jeg selv er løbet tør for gode ideer.. nogle gange føles det som at løbe hovedet mod en mur eller tale med en dør.. 

Men et kram skal du have 

Anmeld

17. maj 2013

Bublebee

DitteFisk skriver:

Øv, det er sgu ikke nemt når man er uenig med far.. jeg står selv med sådan en lort. Og i virkeligheden ønsker man jo bare at kunne tale sammen og samarbejde på bedste måde..

Tror næsten ikke jeg har nogen råd, da jeg selv er løbet tør for gode ideer.. nogle gange føles det som at løbe hovedet mod en mur eller tale med en dør.. 

Men et kram skal du have 

tusind tak :-(

Ja ville ønske han kunne se det fra vores datters side - at han kunne tænke lidt på hendes tarv og ikke bare på sig selv

Anmeld

17. maj 2013

LinLin

Helt ærligt ? Så synes jeg ikke du skal gøre noget...
At han siger nej til en ekstra dag må jo være udtryk for at han ikke kan klare/overskue mere end det han har hende! For en pige på 20mdr er det da også fint med hveranden weekend, synes jeg.
Og så ville jeg i øvrigt også blive irriteret hvis min Eks lige skulle fortælle mig hvordan jeg "bør" gøre ifht mit barn Så prøv at lade ham klare det på sin måde uden at blande dig, selvom jeg godt ved at du kun gør det for at hjælpe

Anmeld

17. maj 2013

DitteFisk

Bublebee skriver:

tusind tak :-(

Ja ville ønske han kunne se det fra vores datters side - at han kunne tænke lidt på hendes tarv og ikke bare på sig selv

Lige nøjagtig. Nu er min søn 5 og kan nemt give udtryk for hans savn til sin far.. men farmand ænser ikke hvor meget det betyder for ham at de laver noget sammen bare engang imellem.. og hvad kan man gøre som mor? hmm.. 

Anmeld

17. maj 2013

Bublebee

DAs mor skriver:

Helt ærligt ? Så synes jeg ikke du skal gøre noget...
At han siger nej til en ekstra dag må jo være udtryk for at han ikke kan klare/overskue mere end det han har hende! For en pige på 20mdr er det da også fint med hveranden weekend, synes jeg.
Og så ville jeg i øvrigt også blive irriteret hvis min Eks lige skulle fortælle mig hvordan jeg "bør" gøre ifht mit barn Så prøv at lade ham klare det på sin måde uden at blande dig, selvom jeg godt ved at du kun gør det for at hjælpe

ja og fordi jeg så om søndagen får et mega træt barn hjem fordi hendes sengetider bliver tilsidesat - og en sur og forvirret datter fordi hun skal klare sig selv eller bliver gearet helt op af sin storebror.

Hvis hendes far bare ville lytte lidt og vi kunne have nogle fælles retningslinier ville det være lidt nemmere.

det er jo synd hun skal være total smadret søndag aften fordi de laver helt om på hendes dage

Anmeld

17. maj 2013

SjeBets

DitteFisk skriver:

Lige nøjagtig. Nu er min søn 5 og kan nemt give udtryk for hans savn til sin far.. men farmand ænser ikke hvor meget det betyder for ham at de laver noget sammen bare engang imellem.. og hvad kan man gøre som mor? hmm.. 

man kan ikke gøre noget :/ MIn datter på 12 har aldrig haft høj priviotete i hendes fars liv, og det går hende på, men hvad kan man gøre intet. Eller jow en overgang pressede jeg på for at få noget mere samvær igennem, han havde hende så mindre end hver 14 dag, så fik jeg at vide af hans kone at jeg var en dårlig mor der ikke gad mit barn, så nu gider jeg ikke det mere. Og tøsen er skuffet over sin far, men ja hun ved der er ikke noget jeg kan gøre ved det som det er, og hun har så heldigvis også alderen at hun kan forstå det.  Nu skal det ikke lyde som om jeg sviner hendes far, det gør jeg ikke, men siger til hende hvis hun vil have mere samvær må hun tage den med ham, fordi jeg kan ikke gøre noget. Og det ved hun 

Anmeld

17. maj 2013

LinLin

Bublebee skriver:

ja og fordi jeg så om søndagen får et mega træt barn hjem fordi hendes sengetider bliver tilsidesat - og en sur og forvirret datter fordi hun skal klare sig selv eller bliver gearet helt op af sin storebror.

Hvis hendes far bare ville lytte lidt og vi kunne have nogle fælles retningslinier ville det være lidt nemmere.

det er jo synd hun skal være total smadret søndag aften fordi de laver helt om på hendes dage

Hvorfor i alverden ønsker du så han har hende flere dage?!?

Anmeld

17. maj 2013

Monski

Bublebee skriver:

Anthons far har Anthon 1 overnatning om ugen, i starten ville han ikke have Anthon skulle have hans efternavn, han ville ikke skrive under på faderskabet, ville ikke ses offentligt med Anthon og så meget andet!

- selvom jeg da var ked af hans måde at være far på og nok også var pisse sur over det, så lod jeg ham høre tingene på hans måde og i hans eget tempo.
Og nu er han en FANTASTISK far!! han ser stadig kun Anthon 1 overnatning om ugen og jeg synes stadig det er lidt (Anthon er 3) men det er det som han kan overskue lige nu og jeg vil hellere have at han siger fra.

Hellere en god far én dag om ugen end en dårlig far to dage om ugen

Håber i finder ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.