MorDk skriver:
Min søn har bidt utrolig meget og det er først stoppet her for 5 mdr. siden... Jeg var også rigtig ked af det. Husk det behøver ikke være jeres skyld som forældre! Der kan være mange årsager. Men det rammer ens moderhjerte hårdt når ens barn bider
...
Vi snakkede med vuggestuen og vi lavede aftaler/handleplaner om hvordan vi skulle komme bideriet til livs. Vi gjorde det samme.
Ingen skæld ud. Det hjælper ikke noget. Men klarer og tydlige anvisninger. Man kan sige med rolig men bestemt stemme "Jeg vil IKKE have du bider" "Av det gør ondt".
I den alder er det svært for børnene da de ikke har noget sprog.
De bider ikke for at være onde og modbydelige.
Har du snakket med dagplejeren? Hvad siger hun omkring det?
fra en som ved hvor svært det er når ens guld går og bider de andre børn!
Dejligt at hører en anden med samme historie også! Og dejligt at i kom det til livs.. nej, ved godt det ikke er vores skyld og sys jeg absolut heller ikke det er, men man føler sq bare lidt man er dårlige forældre hvis ens barn er sådan
sådan følte jeg det.. da dagplejeren sagde det blev jeg så ked af det.. kunne slet ikke tro at min guldklump, som jeg synes er det mest perfekte i verden, kunne gøre sådan noget..
De siger at det er i situationer hvor han vil lege med legetøj som de andre sidder med, eller hvis nogle tager legetøj fra ham eller lign. sådanne situationer blir han så sur og så bider han.. 
vi har snakket om at han får en løftet pegefinger når det er og får at vide at det er forkert. Samtidig sætter de ham lidt væk fra de andre børn når han gør det og så får han lov at sidde der et par minutter.
Bare svært at gøre noget anderledes herhjemme, når han aldrig før har vist den adfærd herhjemme :/ ..
men selvfølgelig dejligt at dagplejeren er opmærksom på det.. Det slår bare hårdt at få den konfrontation som mor 
men tak for dit svar 

Anmeld