Vodka-tamponer hitter hos unge piger!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
6 svar
6 synes godt om
16. maj 2013

Fenja09

Jeg faldt lige over dette link inde på Facebook som jeg vil dele med jer herinde.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46042572:vodkatamponer-hitter-hos-unge-piger.html?fbs

Har lige fået et lille hint om at det er en gammel historie - så det er måske ikke så relevant alligevel

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Frk. Himmelblå

Fenja09 skriver:

Jeg faldt lige over dette link inde på Facebook som jeg vil dele med jer herinde. Synes godt nok det er skræmmende at der kommer sådan nogle tendenser - er klar over at det indtil videre foregår i USA, meeeen så vare det nok heller ikke længe før vi ser tilfælde i Danmark.

At det så ikke undre mig at unge finde nye måder at "indtage" alkohol på er én ting, men synes bare det er voldsomt. Måske mest fordi de fleste gør det for at skjule alkoholånde overfor deres forældre.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46042572:vodkatamponer-hitter-hos-unge-piger.html?fbs

/Fenja

Heldigvis en gammel historie, som jeg ikke synes,man har hørt mere til!

Anmeld

16. maj 2013

Fenja09

Frk. Himmelblå skriver:

Heldigvis en gammel historie, som jeg ikke synes,man har hørt mere til!

Det kan jeg da godt se nu - så er det da derfor jeg har hørt om det før!

Anmeld

16. maj 2013

Frk. Himmelblå

Fenja09 skriver:

Det kan jeg da godt se nu - så er det da derfor jeg har hørt om det før!

Ja, jeg blev også helt lettet, da jeg så datoen på artiklen. Den var helt sikkert blevet taget op igen, hvis det havde vundet større udbredelse og i hvert fald, hvis det var nået til DK. 

Det ville være skrækkeligt. Og minder os igen om, at forbud aldrig kan være vejen frem over for de unge. De må læres "alt med måde". Ikke noget med at skjule alkoholånde eller andre ting. Det kan blive så farligt for dem..

(Uha, jeg er godt nok allerede lidt nervøs for den dag om ca. 9  år, hvor jeg står med min første teen... 

Anmeld

16. maj 2013

Fenja09

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, jeg blev også helt lettet, da jeg så datoen på artiklen. Den var helt sikkert blevet taget op igen, hvis det havde vundet større udbredelse og i hvert fald, hvis det var nået til DK. 

Det ville være skrækkeligt. Og minder os igen om, at forbud aldrig kan være vejen frem over for de unge. De må læres "alt med måde". Ikke noget med at skjule alkoholånde eller andre ting. Det kan blive så farligt for dem..

(Uha, jeg er godt nok allerede lidt nervøs for den dag om ca. 9  år, hvor jeg står med min første teen... 

Ja, jeg skal altså lige lære at kigge nærmere på datoerne!

Vi har heldigvis ikke helt de samme forbud herhjemme som i staterne - det er klart at forbud får de unge eller generelt mennesker til at finde kreative måder at omgås det/dem på. At nogle af måderne så virker lidt ekstreme er noget andet - eller også er jeg bare blevet gammel

Og ja, hvis man begynder at tænke over alle de ting der kommer når ungerne bliver teenagere, så kan man hurtigt få mange grå hår. Men vi får selvfølgelig betænksomme og fornuftige børn

Anmeld

16. maj 2013

Frk. Himmelblå

Fenja09 skriver:

Ja, jeg skal altså lige lære at kigge nærmere på datoerne!

Vi har heldigvis ikke helt de samme forbud herhjemme som i staterne - det er klart at forbud får de unge eller generelt mennesker til at finde kreative måder at omgås det/dem på. At nogle af måderne så virker lidt ekstreme er noget andet - eller også er jeg bare blevet gammel

Og ja, hvis man begynder at tænke over alle de ting der kommer når ungerne bliver teenagere, så kan man hurtigt få mange grå hår. Men vi får selvfølgelig betænksomme og fornuftige børn

Selvfølgelig gør vi det :-)

Tror mine kommer til at gå til spejder og kor. Og hvis de så derudover kan finde tid (når lektierne er lavet), er jeg sikker på, de vælger at blive besøgsvenner hos en ensom, ældre dame, som de kan slå græs for.

En gang imellem (fx til fødselsdage) vil de så give den fuldstændig gas med hindbærbrus og ballondans. Men så er de godt nok også klar til at blive puttet ved 20-tiden - ovenpå sådan en omgang.

Åh, nu glæder jeg mig ligefrem til de år.

Anmeld

17. maj 2013

3rollinger

Jeg undrer mig bare over hvordan man finder paa saadan noget. Jeg har aldrig haft en tampon i én haand og en flaske vodka i den anden og set sammenhaengen.

Hvad med bare at sproejte det direkte i blodet med en naal.

Men ellers, saa satset jeg klart paa at min boerns fremtid er helt ligesom Frk Himmelblaas boerns 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.