Stofmisbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

987 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. maj 2013

Ida b

Sagen er den, at jeg fandt en pose med kokainrester i min nu ekskærestes bukselomme. Han benægtede alt, og påstod, at han ikke havde gået med de bukser i flere år. Der kom den ene og den anden bortforklaring. Han har tidligere haft et massivt årelangt misbrug,  men kom i behandling, fra den dag, da jeg tog ham i at tage det, imens vores barn lå og sov. Det var aller første gang, at han skulle passe ham alene. jeg har gået i den tro, at han har holdt sig clean i de sidste to år. Men efter mit fund, og efter at have tænkt tilbage og analyseret hans opførsel de sidste par måneder. Har han nok ikke været så uskyldig, som jeg har gået og troet. 

Nu er mit problem så, at vi er gået fra hinanden. Vi har en to-årig, og en på vej. Men jeg er bare ikke tryg ved, at jeg ikke aner om han tager stoffer, når han har samvær med vores søn. Lige for tiden bor min eks hos hans mor, der ved jeg der er ordnede forhold, så jeg er tryg, når de er der. Men hvad nu, når han finder en lejlighed, så er der ingen kontrol. Har sendt et brev til Statsamtet ,og søgt om at få en samtale med en børnesagkyndig og en jurist. Er der nogen der har en ide om, hvad der bliver gjort i sådan en situation? Kan de pålægge ham, at komme til noget kontrol? Og hvad så hvis han kommer i kontrol i en måned, så kan han jo bare fortsætte sit misbrug bagefter? Ved ikke hvad søren jeg skal gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Lille-mor-93

Ida b skriver:

ikkSagen er den, at jeg fandt en pose med kokainrester i min nu ekskærestes bukselomme. Han benægtede alt, og påstod, at han ikke havde gået med de bukser i flere år. Der kom den ene og den anden bortforklaring. Han har tidligere haft et massivt årelangt misbrug,  men kom i behandling, fra den dag, da jeg tog ham i at tage det, imens vores barn lå og sov. Det var aller første gang, at han skulle passe ham alene. jeg har gået i den tro, at han har holdt sig clean i de sidste to år. Men efter mit fund, og efter at have tænkt tilbage og analyseret hans opførsel de sidste par måneder. Har han nok ikke været så uskyldig, som jeg har gået og troet. 

Nu er mit problem så, at vi er gået fra hinanden. Vi har en to-årig, og en på vej. Men jeg er bare ikke tryg ved, at jeg ikke aner om han tager stoffer, når han har samvær med vores søn. Lige for tiden bor min eks hos hans mor, der ved jeg der er ordnede forhold, så jeg er tryg, når de er der. Men hvad nu, når han finder en lejlighed, så er der ingen kontrol. Har sendt et brev til Statsamtet ,og søgt om at få en samtale med en børnesagkyndig og en jurist. Er der nogen der har en ide om, hvad der bliver gjort i sådan en situation? Kan de pålægge ham, at komme til noget kontrol? Og hvad så hvis han kommer i kontrol i en måned, så kan han jo bare fortsætte sit misbrug bagefter? Ved ikke hvad søren jeg skal gøre

Var på kommunen idag - familierådgivningen,.som sagde dette :

En misbruget må ikke have jeres barn/børn alene hvis han har misbrug, og det skal du også overholde, flytter han i egen lejlighed forlanger kommunen (Hvertfald her i Kolding) at der bliver taget urinprøver, ellers er der INGEN alenetid uden dig eller en anden clean person! Og du skal være ligeså streng omkring det som kommunen hvis du ikke vil risikere noget..
Så nej du må ikke lade nogen misbrugere passe dit barn uden dig eller opsyn..

-Føj en grim situation !
Lige en krammer!!

Anmeld

15. maj 2013

Lille-mor-93

Lille-mor-93 skriver:

hhaiik

En misbruget må ikke have jeres barn/børn alene hvis han har misbrug, og det skal du også overholde, flytter han i egen lejlighed forlanger kommunen (Hvertfald her i Kolding) at der bliver taget urinprøver, ellers er der INGEN alenetid uden dig eller en anden clean person! Og du skal være ligeså streng omkring det som kommunen hvis du ikke vil risikere noget..

-Føj en grim situation !
Lige en krammer!!

De tester ham ikke kun i en måned!! & som mor til dit barn/børn kan du jo sagtens tillade dig at vise bekymring og bede dem tage kontrol..Heroin er noget sygt shit

Anmeld

16. maj 2013

betski

Ida b skriver:

Sagen er den, at jeg fandt en pose med kokainrester i min nu ekskærestes bukselomme. Han benægtede alt, og påstod, at han ikke havde gået med de bukser i flere år. Der kom den ene og den anden bortforklaring. Han har tidligere haft et massivt årelangt misbrug,  men kom i behandling, fra den dag, da jeg tog ham i at tage det, imens vores barn lå og sov. Det var aller første gang, at han skulle passe ham alene. jeg har gået i den tro, at han har holdt sig clean i de sidste to år. Men efter mit fund, og efter at have tænkt tilbage og analyseret hans opførsel de sidste par måneder. Har han nok ikke været så uskyldig, som jeg har gået og troet. 

Er han i systemet kendt som misbruger? Ellers kan kampen allerede starte der. Altså dit ord mod hans om hans misbrug. Jeg synes det lyder fornuftigt, at du har kontaktet statsforvaltningen, det er næsten det eneste du kan gøre. Men hvordan de håndtere sådan en situation ved jeg ikke så meget om. Er din ex stadig påståelig omkring hans genoptagning af kokain forbrug?

Anmeld

16. maj 2013

C-Dog

Hvis han ikke tar noget har han vel intet problem med at aflevere urinprøve. Ihvertfald bliver han pålagt at det skal han hvis han vil se sit barn. Såå. For alles skyld, fortæl om det. Fortæl fortæl fortæl, så han kan få hjælp og stoppe det lort!

Anmeld

20. maj 2013

Ida b

Han har været i behandling, det var annonymt men det var igennem kommunen efter en henvisning af lægen. Så må håbe, det er registreret et eller andet sted. Han vil ikke gå i kontrol frivilligt, da han benægter, at have taget stoffer. Men hvor er statsamtet langsomme om at booke et møde

Anmeld

20. maj 2013

Ida b

Lille-mor-93 skriver:

-Føj en grim situation !
Lige en krammer!!

Tak

Det giver mig da håb om, at de tager situationen avorligt

Anmeld

21. maj 2013

Lille-mor-93

Ida b skriver:

Tak

Det giver mig da håb om, at de tager situationen avorligt

Det kan du være sikker på de gør, det er et lille barn vi snakker om .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.