Spørgsmål vedr. høj feber.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. maj 2013

Elling <3<3

I må lige hjælpe mig lidt søde piger.

Min lille mus har pludselig i løbet af kort tid fået høj feber. Den er lige målt til 40.2.

Han er lidt slap, men er nem og komme i kontakt med, og i ok humør. Så er som sådan ikke bekymret.

Men hvordan er det nu med panodil, skal jeg bare give ham noget, for at tage lidt af feberen? eller er det bedre og vente, og se tiden an. Når han nu ikke virker helt vildt slap, og jo er nem at komme i kontakt med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis han ellers er klar og frisk og spiser og drikker fint ville jeg personligt vente til det er sovetid...

plejer ved så høj feber at give en panodil junior inden han skal sove for at han bedre kan falde i søvn.. men han har så også det samme som os med at når han har feber så er det ubehageligt at have dynen på når den rører ved huden... og man kan ikke ligefrem pakke ham ind i tøj heller for så sveder han så meget at han bliver kold fordi han er våd...

god bedring med ham

hilsen moderen der lige selv havde slem forkølet søn med hoste og feber i 3 dage uden der kunne gøres andet end at pusle om ham i hans vågne timer og putte ham de 37 gange han var vågen pga hosten om natten...

Anmeld

15. maj 2013

Fenja09

Elling <3<3 skriver:

I må lige hjælpe mig lidt søde piger.

Min lille mus har pludselig i løbet af kort tid fået høj feber. Den er lige målt til 40.2.

Han er lidt slap, men er nem og komme i kontakt med, og i ok humør. Så er som sådan ikke bekymret.

Men hvordan er det nu med panodil, skal jeg bare give ham noget, for at tage lidt af feberen? eller er det bedre og vente, og se tiden an. Når han nu ikke virker helt vildt slap, og jo er nem at komme i kontakt med.

Hvis han spiser, drikker og leger så behøver du nok ikke give ham Panodil. Min datter har lige været indlagt pga høj feber og der fik vi hele smørren. Man giver ikke Panodil for at få feberen til at falde, men for at give energi og når de får mere energi får de også lyst til at spise og drikke. At temperaturen så også falder er en biting, men feber i sig selv er ikke farlig, medmindre det sløver barnet.

Husk at kontakte vagtlægen hvis du vælger at give Panodil, det skal gives efter vægt.

Da min datter havde 40,3 i feber gav vi Panodil hver 6 time indtil feberen var væk. Selvfølgelig efter råd fra børnelægerne.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.