stinejensen_600@jubii.dk skriver:
Jeg har PCOS og min kæreste har nedsat sædkvalitet. Vi havde i vores 1. ICSI forsøg et flot æg som jeg fik lagt op , men det blev desværre ikke til noget. Vi havde så sex 5 dage efter ÆO da klinikken sagde at det måtte man godt der skulle bare gå 5 dage + at man godt måtte tage på arb bagefter. ( Arbejder som SSA på plejehjem så har mange skub/træk (løft) af beboerne.
Nu i vores har klinikken optimeret deres procedure med at de fraråder sex i de 14 dage indtil BP. Samt at man ikke må løfte mere end 12 kg, hvilket man jo hurtig kommer til ihverftald med mit arb.
Er lidt bange for nu det måske var os selv der ødelagde det , men vi gjorde jo som de sagde... 
Nu er jeg så startet op i kort IVF beh. igen med Gonal F. Vi holder os fra sodavand , slik , kager mm.
Jeg spiser: Metformin (for min PCOS) fiskeolie, folinsyre, multivitamin.
Kæresten spiser : Fiskeolie , multivitamin , selen.
Vi går begge to til ugentlig akupunktur (Ved en de har taget specielt kursus for fertilitet)
Er der nogle der har nogen erfaringer med om der er andet vi kan gøre for at optimere vores chancer til ÆU i næste uge? Evt. nogle råd / historier fra nogle med PCOS?
Det er en super side herinde - rart at vide at man ikke er helt alene i denne situation... 
Jeg kan komme med et nok lidt skørt fif.
Da jeg skulle i gang havde jeg svært ved at tænke positivt og oprigtigt tro på det.
Var til et foredrag hvor man forklarede at hvis man siger noget højt mange gange fanger hjernen den underbevidst og indstiller sig på det.
Jeg sagde derfor 50 gange dagligt højt for mig selv at "jeg skal nok blive gravid". Kunne mærke jeg slappede mere af .
lykkes også første gang - men om det havde effekt kan man jo kun gætte på
Jeg tror ikke det har haft effekt om du havde jobbet eller om i havde sex. men det du måske kunne gøre var at tage fri et par dage efter ÆO så ægget rigtig får mulighed for at sætte sig fast og så høre om du kan få nogle af de knap så tunge ( dem der ikke kræver så meget hjælp mener jeg) beboere efterfølgene.
Ellers tror jeg bare du skal pleje og hygge om dig selv som du ellers ville have gjort. Se sådan på det. chancerne er 1/3 så nu skulle det med 50 % chance lykkes denne gang.
Held og lykke og glæd dig