Lavt blodtryk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.533 visninger
8 svar
1 synes godt om
14. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er ikke ude på at hænge min gode læge eller sygeplejersken ud. Men jeg har lige et spørgsmål.
I morges efter jeg var stået op, blev jeg meget meget svimmel, fik kvalme, koldsved over hele kroppen og kunne intet i længere tid. Jeg havde det rigtigt ubehageligt og der gik nok omkring to timer før jeg var nogenlunde normal igen. Km til lægen 4 timer efter, hvor både blodprocenten pg blodsukkeret var normalt. I sidste uge var mit bt 110/70 hvilket er lavt for mig, det plejer at ligge på 110/85 ca. I dag var det så på 105/65
Spurgte om det kunne være et fald i bt, altså at det måske kort tid var dalet og så ko met op igen,men det mente hun ikke, hun mente bt var helt normalt for en over 30 år. Men er det normalt når ens bt plejer at ligge på mellem 110/85 og så er på 105/65 uden nogen grund?  Og hvordan kan lægen vide det ikke har været lavere i morges?
Tak, hilsen er der bare vil have en forklaring på overfor jeg fik det SÅ skidt i morges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Jeg er ikke ude på at hænge min gode læge eller sygeplejersken ud. Men jeg har lige et spørgsmål.
I morges efter jeg var stået op, blev jeg meget meget svimmel, fik kvalme, koldsved over hele kroppen og kunne intet i længere tid. Jeg havde det rigtigt ubehageligt og der gik nok omkring to timer før jeg var nogenlunde normal igen. Km til lægen 4 timer efter, hvor både blodprocenten pg blodsukkeret var normalt. I sidste uge var mit bt 110/70 hvilket er lavt for mig, det plejer at ligge på 110/85 ca. I dag var det så på 105/65
Spurgte om det kunne være et fald i bt, altså at det måske kort tid var dalet og så ko met op igen,men det mente hun ikke, hun mente bt var helt normalt for en over 30 år. Men er det normalt når ens bt plejer at ligge på mellem 110/85 og så er på 105/65 uden nogen grund?  Og hvordan kan lægen vide det ikke har været lavere i morges?
Tak, hilsen er der bare vil have en forklaring på overfor jeg fik det SÅ skidt i morges

Kom det i morges efter at du havde rejst dig hurtigt op? Jeg har lavt blodtryk og ska altid rejse mig langsomt for ikke at blive svimmel 

generelt er det meget bedre at ha for lavt blodtryk end for højt så det er ikke noget du ska være bekymret for

Anmeld

14. maj 2013

Maja88

Anonym skriver:

tænker det du har oplevet er svarende til at gå¨sukkerkold....jeg gjorde det en del under min første graviditet så havde altid mad på mig..

det er suuuuper ubehageligt, men æblejuice er en hurtig virkende indsats hvis det er

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Nej, det var ikke som at José sig og blive svimmel, det er prøvet flere gange, helt anderledes og meget mere ubehageligt og vedvarende. Og har ikke prøvet at gå sukkerkold sådan før, mere bare ubehag og det kan det her ikke rigtigt beskrives som... Det var meget mere ekstremt end bare ubehag og lidt svimmelhed som kan dukke op hvis man ikke ha spist eller hvis man har rejst sig hurtigt. To timer er jo ikke normalt, trods havregrød med jordbær til morgenmad?

Anmeld

14. maj 2013

Maja88

Anonym skriver:

Nej, det var ikke som at José sig og blive svimmel, det er prøvet flere gange, helt anderledes og meget mere ubehageligt og vedvarende. Og har ikke prøvet at gå sukkerkold sådan før, mere bare ubehag og det kan det her ikke rigtigt beskrives som... Det var meget mere ekstremt end bare ubehag og lidt svimmelhed som kan dukke op hvis man ikke ha spist eller hvis man har rejst sig hurtigt. To timer er jo ikke normalt, trods havregrød med jordbær til morgenmad?

jeg fk det ikke kun lidt dårligt...

jeg fik koldsved.. kunne ikke stå.,.. maks kvalme.. som i det kommer lige om lidt...

rysteture osv...

Anmeld

14. maj 2013

MorEllen

Anonym skriver:

Er du gravid?

Hvis dit blodtryk normalt ligger på 110/70 er ikke 105/65 lavt eller unormalt for dig. Blodtryk er et variabelt parameter der heletiden går lit op og ned. Din læge kan i udgangspunktet ikke vide om dit blodtryk var lavere i morges. Hvis denne episode gentager sig så kan det jo blive snak om at du skal have en døgnmåling af dit blodtryk ellet noget i den stil, hvis du selv mener det skyldes lavt blodtryk.

Jeg har normalt et blodtryk på 120/80, og i starten af min graviditet var mit blodtryk på 90/55, og det defineres som lavt.

Håber du holder dig frisk og rask

Anmeld

14. maj 2013

Faith

Anonym skriver:

At gå fra et blodtryk på 110/85 til 105/65 karakteriseres ikke som et blodtryksfald. Ens blodtryk kan svinge en del bare i løbet af en dag. Selvfølgelig skal det ikke svinge meget, men det gjorde dit heller ikke. Hvis man fks får målt sit blodtryk ved lægen og det siger 110/85, kan det 5 min senere sagtens være 105/65 uden at det betyder det mindste.

Jeg tror nærmere du har oplevet et blodsukkerfald. Man kan få det virkelig dårligt.

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Nix, ikke gravid, ville bare hjælpe min datter med at få tøj på, da jeg så satte mig på gulvet for at hjælpe hende gik det galt
Generelt er mit bt hos lægen højere pga White coat, men når det er faldet lidt til normalt er det jo så omkring de 110/85. Så derfor burde mit første målte bt faktisk have været meget højere end det var. Men jeg undrer mig også kun fordi det var så voldsomt og over lang tid.
Men har det jo bedre nu, så håber det bare var en gang og ikke mere.

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

At gå fra et blodtryk på 110/85 til 105/65 karakteriseres ikke som et blodtryksfald. Ens blodtryk kan svinge en del bare i løbet af en dag. Selvfølgelig skal det ikke svinge meget, men det gjorde dit heller ikke. Hvis man fks får målt sit blodtryk ved lægen og det siger 110/85, kan det 5 min senere sagtens være 105/65 uden at det betyder det mindste.

Jeg tror nærmere du har oplevet et blodsukkerfald. Man kan få det virkelig dårligt.

Det kan sagtens være, det blev målt til 4,1 ca 2 timer efter sidste indtagede mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.