Børn og tv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. juli 2009

Karo

Forleden læste jeg et indlæg herinde hvor en mor spurgte hvad os på barsel fik tiden til at gå med. Der var et par stykker der svarede at de næsten altid havde tvet kørende i baggrunden.

Jeg kom til at tænke på en ny undersøgelse der viser at børn ikke har godt af at tvet køre i baggrunden. Grunden til det er at små børn kan have svært ved at skældne lydene fra tvet og lydene fra os voksne. Det betyder i det lange løb at de udvikler sig sprogligt langsomere og at de i nogle tilfælde kan få indlæringsvanskligheder.

Nu skal jeg ikke selv sidde her og pudse glorie for det sker da også at tvet har kørt i baggrunden her, men efter jeg læse denne undersøgelse vælger jeg altså at havde det slukket. Ville lige dele det med jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Plysbjørnen

Jeg må ærligt tilstå at jeg da er ved at brække mig over diverse undersøgelser om hvad der er skadeligt og ikke skadeligt...

Med alt det er sket siden vi var børn ja så skulle man da godt nok tro at det var et rent mirakel at vi overhovedet lever og har været i stand til at få børn.

Anmeld

2. juli 2009

MaleneG

Trold skriver:

Jeg må ærligt tilstå at jeg da er ved at brække mig over diverse undersøgelser om hvad der er skadeligt og ikke skadeligt...

Med alt det er sket siden vi var børn ja så skulle man da godt nok tro at det var et rent mirakel at vi overhovedet lever og har været i stand til at få børn.

Anmeld

2. juli 2009

TbCp

Jeg synes det er godt med de forskellige undersøgelser. Og ja det kan godt være der er kommet flere "regler" siden vi selv var børn..... men der er altså også gået nogle år siden dengang og det er da kun godt at der stadig bliver forsket/undersøgt forskellige ting.

Om man så synes man vil/kan bruge undersøgelsen til noget er jo ens egen sag.
Jeg synes man må sortere og tage det man kan bruge.

Bare fordi vores forældre drak sig et par øl da de ventede os og vi ikke er blevet skadede, ville jeg da aldrig gøre det nu, og det er da netop på baggrund af forskellige undersøgelser.

Om ikke andet får det måske alligevel en til at tænke sig om en ekstra gang.

Så jeg synes ikke der er grund til at "pege fingre" af alle de undersøgelser der bliver lavet.

Anmeld

2. juli 2009

sabi1979

Altså hvis vi skal gå efter den undersøgelse, burde min datter være dum som en dør Men hun er 10 år og en dejlig klog pige, og jeg havde da altid fjernsynet køre i baggrunden. Da hun gik i børnehave var hun klar til at komme i skole et helt år før hun burde, men hun fik lov til at blive i børnehave indtil hun var 6 år

Knus sabrina  32+2

Anmeld

3. juli 2009

lion

Jeg har ALDRIG mit fjernsyn at kører i baggrunden, det er total spild af penge og stgrøm, at det kører for at kører.
jeg har så også en mor som første nu da hun blev 47(49 nu) er begyndt at slukke sit fjernsyn, eller var det tændt hele dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.