Jeg vågnede en dag i sidste uge, og indså bare at jeg måtte ændre noget ved vores måde at leve og spise på!!
Jeg har i en lang periode følt mig tung og oppustet, og jeg var drøn irreteret over at vores 5 børn var såååå kræsne, at de oftest spiste 5 forskellige ting til aftensmad.
Jeg satte mig ned og skrev op, hvad de plejede at spise og så at en stor del af det vi egenlig levede af var masser af kulhydrater og sukkerholdigt mad.....og pludselig gik det op for mig, at ungernes kræsenhed kunne skyldes at de var blevet vantil den søde smag i mad.
Eftersom jeg har børn mellem 17 og 3 år.......er det jo faktisk ret sent at indse, at fejlen er min egen

Jeg gik derefter igang med at rydde ud i skabene, alt med hvidt mel og ikke mindst sukker blev smidt ud. Herefter kaldte jeg til familie møde : 4 børn, min mand og jeg, og jeg fortalte hvad jeg havde for planer for fremtiden, og de fik at vide hvad mine forventninger til dem, var i den forbindelse!! DE SKULLE SMAGE ALT DET NYE!!!
De gik i chok! De protesterede højlydt, og sammen gik de på loftet på værelserne og blev vist enig om, at nu raplede det da helt for de gamle

Min mand og jeg drog så på indkøb. Købte sunde og økologiske madvarer, masser af groft brød, masser af grønt mv.
Og nu er vi igang

Børnene har smagt og prøvet sig frem, men min plan er at det hele bliver nemmere når alt sukkeret er ude af systemet. De er ihvertfald ikke længere negative over projektet, og de største er selv begyndt at vise interresse for vare deklationerne

Og hvor er det simpelhen bare skønt at servere sundt og nærene og ikke mindst økologisk kost til mine børn. Det er en drejning på ihvertfald 80% iforhold til hvad vi spiste før.
Aftensmaden til i dag er netop forberedt. Vi skal have kylling og grønsager lavet i wok.
Kyllingen ligger ligenu og trækker i appelsinsaft, grønsagerne er forberedt og skåret, og det hele skal steges i wok, med citronsaft og chili flager. Og dertil skal vi have brune økologiske ris. Hvor er det bare lækkert