Spørgsmål omkring babys afføring, gylp mv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. maj 2013

SRP

Hej piger

Som førstegangsmor har jeg en masse spørgsmål.

Min datter er 8 uger og jeg ammer hende på fuld tid. Der er masser af mælk og hun har taget fint på.

Jeg undrer mig dog over hun så ofte har afføring. Det er nærmest i hver ble, selvfølgelig kan det variere. Der står bare alle steder det primært er på modermælkserstatning, at afføringen er og bør være hyppig. Den har normal gullig farve, som selvfølgelig også kan svinge til mere grønlig en gang imelllem.

Hun gylper rigtig meget efter måltiderne samt laver i bleerne kort efter måltidet. Er det normalt? Virker som om alt kommer op igen, men hun er jo tilfreds ?

I går i afføringen var den lidt "trådet" elle slimet og blev nervøs for om det nu er børneorm. Det lignede virkelig hvide sytråde, men der var ingen bevægelse i det, og da jeg "rørte" ved det synes jeg bare det lignede slim. Er man i tvivl, hvis det er orm? Vil de bevæge sig og være umulige at "opløse". Hun har grædt oftere end hun plejer de sidste dage, så er jo godt bekymret for om det nu er en maveinfektion. Kan hun være overfodret? Jeg har meget mælk.

Håber I kan hjælpe mig kloge kvinder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

AnthonsMor

SRP skriver:

Hej piger

Min datter er 8 uger og jeg ammer hende på fuld tid. Der er masser af mælk og hun har taget fint på.

Jeg undrer mig dog over hun så ofte har afføring. Det er nærmest i hver ble, selvfølgelig kan det variere. Der står bare alle steder det primært er på modermælkserstatning, at afføringen er og bør være hyppig. Den har normal gullig farve, som selvfølgelig også kan svinge til mere grønlig en gang imelllem.

Hun gylper rigtig meget efter måltiderne samt laver i bleerne kort efter måltidet. Er det normalt? Virker som om alt kommer op igen, men hun er jo tilfreds ?

I går i afføringen var den lidt "trådet" elle slimet og blev nervøs for om det nu er børneorm. Det lignede virkelig hvide sytråde, men der var ingen bevægelse i det, og da jeg "rørte" ved det synes jeg bare det lignede slim. Er man i tvivl, hvis det er orm? Vil de bevæge sig og være umulige at "opløse". Hun har grædt oftere end hun plejer de sidste dage, så er jo godt bekymret for om det nu er en maveinfektion. Kan hun være overfodret? Jeg har meget mælk.

Det er 'forkert' med aff og mme.. Eller ved ikke om det er forkert, men min sp sagde at Anthon bare skulle have EN bonusble hver dag, så var alt ok.. Resten kan jeg desværre ikke hjælpe dig med..

Anmeld

14. maj 2013

2babygirls

SRP skriver:

Hej piger

Min datter lavede ikke andet end at vold gylpe og lave lorte bleer de første maaaaaange uger.

og hvis hun er 8 uger, tænker jeg tigerspring.

mht slimet, ville jeg vende det med sp/lægen.

der skal nok komme mindre aff efter hånden som hun blir ældre

Anmeld

14. maj 2013

EnSødMor

Tror ikke på det med forskel på afføring, om man får det ene eller det andet, det er meget individuelt, så ved du da systemet virker og hvis hun tager fint på, så er der intet at være bekymret over. 

det med slimet, ville jeg nok lige drøfte med Sp eller læge, hellere en gang for meget end en gang for lidt. 

Vores pige har altid gylpet utrolig meget, og gør det stadig lidt (7 Måneder)... Det har ingen betydning for om hun får nok næring, for det er ikke det hele hun gylper op, selvom det kan se voldsomt ud!

Jeg vil forslå dig at amme i en anden stilling, hvor hun sidder mere ret op, hvis du forstår.. og så ellers lad hende forholde sig stille efter hvert måltid, så har det nemmere ved at holde sig inde. 

Vi har ikke fundet en løsning på gylpen her, men det er mindre og mindre for hver dag, så mon ikke hun snart stopper... 

held og lykke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.