Menighedsbørnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2013

Maja88

her i byen har vi en fri børnehave... en kristen en...

der skal mine børn ikke gå... et krav for at arbejde er der fx: du skal være døbt ind i den kristne tro også for at få en plads der...de lærer kun om kristendommen osv,..

synes det er forkert verdensbillede at udelukke andre minoriteter og lære vores børn det er helt ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

her i byen har vi en fri børnehave... en kristen en...

der skal mine børn ikke gå... et krav for at arbejde er der fx: du skal være døbt ind i den kristne tro også for at få en plads der...de lærer kun om kristendommen osv,..

synes det er forkert verdensbillede at udelukke andre minoriteter og lære vores børn det er helt ok.

Det synes jeg også -  men det tilfældet lyder også langt mere "ektremt" end den institution jeg har set på.. 

Anmeld

14. maj 2013

MyLove E

Jeg har også arbejde i en megnighedsbørnehave. Der var bordsang før og efter maden. Men det har personligt ikke noget i mod. Faktisk ville jeg gerne det var alle steder:-):-)
Den stue jeg var på gik lidt mere op i det end på de andre stuer. Der var kun diakon pædagoger på den stue. Jeg var den eneste som ikke var sådan vildt kristen .. Men det er ikke noget man tænker på:-)

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Tauf skriver:

Jeg har også arbejde i en megnighedsbørnehave. Der var bordsang før og efter maden. Men det har personligt ikke noget i mod. Faktisk ville jeg gerne det var alle steder:-):-)
Den stue jeg var på gik lidt mere op i det end på de andre stuer. Der var kun diakon pædagoger på den stue. Jeg var den eneste som ikke var sådan vildt kristen .. Men det er ikke noget man tænker på:-)

Ifht. sang før og efter maden, så synger de fx også før maden i mit barns institution nu - bare nogle andre sange formoder jeg

Tak for dit svar

Anmeld

14. maj 2013

MyLove E

Anonym skriver:

Ifht. sang før og efter maden, så synger de fx også før maden i mit barns institution nu - bare nogle andre sange formoder jeg

Tak for dit svar

Nu er det snart 12 år siden jeg var der. Men mindes ikke at der var meget gud i dem!!

Anmeld

14. maj 2013

Ciss

Min venindes børn går i en menighedsbørnehave.

De synger før og efter maden, og så er de på kirkebesøg nogle gange i året, og de har en del billedbøger med bibelfortællinger mm. To gange i året laver de "skuespil" af en sådan fortælling og viser frem i kirken, de går Lucia i kirken, og nogle gange får de besøg af en præst med en guitar, som spiller og synger med dem. - Men ud over det er det en totalt almindelig børnehave, og børnene virker som helt almindelige børn. Jeg har aldrig hørt dem begynde at snakke om noget af alt dette, bortset fra at spørge mig, om jeg kommer og ser på forestillingen i kirken.

Det er nok virkelig forskelligt fra sted til sted - og i mit syn er det aller vigtigste ved børnehaven, hvilke mennesker, som arbejder der. Om der så er ekstra fokus på noget, man selv synes er vigtigt, er det selvfølgelig en bonus.

Lykke til med et evn børnehaveskift.

Anmeld

14. maj 2013

Tranebaer

Jeg gik selv i menighedsbørnehave. Vi gik luciaoptog og besøgte kirken én gang ved jul. I kirken blev der læst op af børnebiblen. Og det var det. Ikke noget med bordbøn og sang eller andet..

Anmeld

14. maj 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Tak for dit svar Det var var mest for overordnet at vide, om det bare er "en helt normal børnehave"  

det er det i hvert fald hos os

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Min venindes børn går i en menighedsbørnehave.

De synger før og efter maden, og så er de på kirkebesøg nogle gange i året, og de har en del billedbøger med bibelfortællinger mm. To gange i året laver de "skuespil" af en sådan fortælling og viser frem i kirken, de går Lucia i kirken, og nogle gange får de besøg af en præst med en guitar, som spiller og synger med dem. - Men ud over det er det en totalt almindelig børnehave, og børnene virker som helt almindelige børn. Jeg har aldrig hørt dem begynde at snakke om noget af alt dette, bortset fra at spørge mig, om jeg kommer og ser på forestillingen i kirken.

Det er nok virkelig forskelligt fra sted til sted - og i mit syn er det aller vigtigste ved børnehaven, hvilke mennesker, som arbejder der. Om der så er ekstra fokus på noget, man selv synes er vigtigt, er det selvfølgelig en bonus.

Lykke til med et evn børnehaveskift.

Fuldstændig enig - og den børnehave jeg har fundet, virker til at have nogle rigtig gode værdier mm.

Tak for dit svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.