feriepenge og på barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.523 visninger
12 svar
1 synes godt om
13. maj 2013

Rikke mor

Hej.. 

Jeg er lige blevet færdiguddannet pædagog, og går på barsel her d. 30 juni.. 

Så får jeg jo udbetalt barselsdagpenge, men hvad gør jeg lige med de feriepenge, som jeg har optjent på praktik og studiearbejder.. 

Vil de pengene blive trukket fra mine barselsdagpenge eller kan jeg få feriepengene oveni barselsdagpengene, da jeg jo er "forhindret" i at holde "ferie"??

Håber der er en der kan hjælpe mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

o1Mutte

Projekt baby skriver:

Hej.. 

Så får jeg jo udbetalt barselsdagpenge, men hvad gør jeg lige med de feriepenge, som jeg har optjent på praktik og studiearbejder.. 

Vil de pengene blive trukket fra mine barselsdagpenge eller kan jeg få feriepengene oveni barselsdagpengene, da jeg jo er "forhindret" i at holde "ferie"??

Jeg havde nok brugt dem inden barsel.. Så du går fra ferie og så på barsel.. Det gjorde min søster

Anmeld

13. maj 2013

Rikke mor

Jeg går pt. ledig, så behøver ikke at få mere "ferie". 

Jeg vil da hellere have de ekstra penge den måned (altså feriepengene)..

Anmeld

13. maj 2013

o1Mutte

Projekt baby skriver:

Jeg går pt. ledig, så behøver ikke at få mere "ferie". 

Jeg vil da hellere have de ekstra penge den måned (altså feriepengene)..

Hmm det ved jeg ikke så.. Men ville nok kontakte kommunen og høre hvad man gør..

Anmeld

13. maj 2013

Francisca

Projekt baby skriver:

Hej.. 

hvornår slutter din barsel? Og er det feriepenge til ferieåret 2013/14?

Anmeld

13. maj 2013

pernie89

hvor mange uger har du optjent? hvis du har får et helt år kan du få udbetalt de 3 uger men først til september.

Anmeld

14. maj 2013

Annette A

Altså jeg gik også på barsel efter endt uddannelse og havde optjent feriepenge i min sidste praktik så jeg skrev at jeg holdt ferie iige efter min barsels afslutning, da barslen sluttede den 23 i en måned. Så havde jeg stadig 3 dages feriepenge tilbage og da jeg gik på barsel igen nogle måneder senere satte jeg de 3 feriedage  på inden barslen begyndte. Har fået pengene på den måde, men det afhænger selvfølgelig af din barselsperiode og hvornår du starter op på noget nyt igen. Man kan vist ikke få pengene santidigt med at man er på barsel.

Anmeld

14. maj 2013

K&S

Projekt baby skriver:

Hej.. 

Du kan få udbetalt din hovedferie (15 dage) den 30. september og resten kan du få udbetalt den 30. april pga. feriehindring i form af barsel

Anmeld

14. maj 2013

Rikke mor

Altså jeg går på barsel d. 30 juni (termin 27 juli). Og holder et årsbarsel.. 

Okay, jeg må ringe til min a-kasse og høre ad.. 

Anmeld

14. maj 2013

Rikke mor

Har ringet til min a-kasse, og fik afvide at jeg SKAL holde min ferie inden jeg går på barsel d. 30 juni.. Ergo får ikke en skid ud af mine feriepenge, da satsen er mindre end dagpenge..

Er der nogle der har oplevet det?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.