skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. maj 2013

LaSeIs

hej allesammen

Da jeg hentede min datter idag fra dagpleje, havde min dagplejemors datter mange røde pletter, lignede skoldkopper.

og da jeg her til aften skulle putte min datter opdagede jeg en rød knop på hendes balle...

smitter det så hurtigt? 

hun har ikke feber men pyller lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

K&S

LaSeIs skriver:

hej allesammen

Da jeg hentede min datter idag fra dagpleje, havde min dagplejemors datter mange røde pletter, lignede skoldkopper.

og da jeg her til aften skulle putte min datter opdagede jeg en rød knop på hendes balle...

smitter det så hurtigt? 

hun har ikke feber men pyller lidt..

Fra nettet:

" Skoldkopper er meget smitsom. Der går cirka 2 uger fra man har været udsat for smitte, til sygdommen indtræder (inkubationstiden).
Sygdommen smitter ved berøring og gennem luften. Et barn med skoldkopper kan smitte andre
børn flere dage før det selv bliver sygt. Samtidigt smitter barnet lige indtil den sidste blære har dannet en tør skorpe."

Anmeld

13. maj 2013

LaSeIs

K&S skriver:

Fra nettet:

" Skoldkopper er meget smitsom. Der går cirka 2 uger fra man har været udsat for smitte, til sygdommen indtræder (inkubationstiden).
Sygdommen smitter ved berøring og gennem luften. Et barn med skoldkopper kan smitte andre
børn flere dage før det selv bliver sygt. Samtidigt smitter barnet lige indtil den sidste blære har dannet en tør skorpe."

men når hendes datter har haft smitten på sig i de 2 uger har hun altså ikke kunne smitte der?

Anmeld

13. maj 2013

K&S

LaSeIs skriver:

men når hendes datter har haft smitten på sig i de 2 uger har hun altså ikke kunne smitte der?

Jo, hvis din datter har været i berøring med DP's datter den seneste tid, så kan hun godt være blevet smittet 

Anmeld

13. maj 2013

LaSeIs

K&S skriver:

Jo, hvis din datter har været i berøring med DP's datter den seneste tid, så kan hun godt være blevet smittet 

okay, det har hun... hendes datter kommer hjem kl halv 4 hverdag så de leget sammen nogle dage.. 

puha håber ikke, står og skal op til eksame.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.