Astma eksem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. juli 2009

Mutti2

Er der nogle af jeres børn der render rundt med astma eksem??

Milla-Victoria render rundt med noget i arm-hulerne!?  Og i den sidste måned har vi undgået mælk, hvilket virker til at være hjulpet!!
I går aftes lod jeg hende få et kvart glas mælk, for 1. gang i en mdr!! Det resulterede i at hun her til morgen har kraftigt udslet med sår på

Nogen der har oplevet at deres børn har reageret på samme måde, af et lille glas mælk??
Og hvad giver i ellers jeres børn som erstatning for mælk??
Har hørt soya-mælk muligvis kunne bruges?? Nogen der har erfaring i dette???

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Ox.

Milla-Victoria's mor skriver:

Er der nogle af jeres børn der render rundt med astma eksem??

Milla-Victoria render rundt med noget i arm-hulerne!?  Og i den sidste måned har vi undgået mælk, hvilket virker til at være hjulpet!!
I går aftes lod jeg hende få et kvart glas mælk, for 1. gang i en mdr!! Det resulterede i at hun her til morgen har kraftigt udslet med sår på

Nogen der har oplevet at deres børn har reageret på samme måde, af et lille glas mælk??
Og hvad giver i ellers jeres børn som erstatning for mælk??
Har hørt soya-mælk muligvis kunne bruges?? Nogen der har erfaring i dette???

Knus Pernille

Jeg havde astma eksem igennem det meste af min barndom, jeg drak fint mælk, da jeg fik recept creme imod det, og det virkede rigtig godt.

Får lillemusen ikke også det? ...

Anmeld

2. juli 2009

Kristina V

Min mand have slem astma som barn, og kunne f.eks ikk tåle mælk. Så det var faktisk nutrimegen (staves?) mme, han fik i stedet for.
Nu har min datter os fået astma, og slem børneeksem, hvor vi får en rigtig stærk creme (når det er i slem udbrud) som vi kun må bruge 1 gang om dagen i max en uge. Ellers har vi en anden recepcreme knap så stærk som vi bruger.

Anmeld

2. juli 2009

Ox.

Kristina V skriver:

Min mand have slem astma som barn, og kunne f.eks ikk tåle mælk. Så det var faktisk nutrimegen (staves?) mme, han fik i stedet for.
Nu har min datter os fået astma, og slem børneeksem, hvor vi får en rigtig stærk creme (når det er i slem udbrud) som vi kun må bruge 1 gang om dagen i max en uge. Ellers har vi en anden recepcreme knap så stærk som vi bruger.

Puha det lyder også grimt
Men det skal nok være den der receptcreme i har som jeg også havde, den hjalp meget ..

Tror slet ikke mit var ligeså slemt som det i har døjet med ...

Anmeld

2. juli 2009

Kristina V

SussieOx skriver:

Tror slet ikke mit var ligeså slemt som det i har døjet med ...

Ved ikk om det er slemt slemt. men begge ben var helt fyldt, den ene arm, og så stor dele af maven..
Mener det er meget normalt de breder sig sådan, men er ikk læge
PT er hendes krop dog dækket af skoldkopper...

Men synes det er så synd for de små. Det er jo også irriterende for dem med kloe osv..

Anmeld

2. juli 2009

Ox.

Kristina V skriver:

Ved ikk om det er slemt slemt. men begge ben var helt fyldt, den ene arm, og så stor dele af maven..

Men synes det er så synd for de små. Det er jo også irriterende for dem med kloe osv..

Ja meget, jeg fik det "heldigvis" lidt sent, tror jeg var en 5-6 år, der er det nok lidt lettere at give udtryk for hvordan og hvor man har ondt ...

Det er da træls for det bette pus med eksemen, men hun klarede skodkopperne fint?

Anmeld

2. juli 2009

Lone Jakobsen

Kristina V skriver:

sidder lige og tænker på om i har fået anden behandling end creme?
hvad med pencilin eller "røde bade"
har en søn der har haft eksem i særlig svær grad, bla. med indlæggelse og diverse behandlinger.
så kender (desværre) alt for godt de gener der kan være med det.

Anmeld

2. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Nikoline har lidt af børne/astma eksem siden hun var 3 mdr. gammel.... det begyndte i ansigtet med de der grimme store røde plamager hvor der kom skorper på osv... vi har været på hormon kur flere gange og prøvet diverse fugtigthedscremer... A-derma, Marselisborg creme, Locobase, Archiv creme og lige nu bruger vi Locobase Repair..... samtidig med at vi er på hormon kur igen igen..... hvis ikke det kan afhjælpe eksemet nu så skal vi videre i systemet...

det er jo også sådan at det faktisk ikke er hormon cremen der er den reelle behandling, det er den fede/fugtige creme man bruger der er behandlingen...

men jeg er ved at få PIP af det, vi har endnu ikke været i svømmehallen pga. dette eksem og det ville vi bare SÅ gerne... hver gang det bryder ud så sover Nikoline dårligt og det væsker... det er sgu synd for hende...

det er ikke unormalt at det kan være fødevarer der fremkalder eksemet, også mælk... jeg ville tage til lægen og få fundet ud af om der er allergi... hun kan jo sagtens vokse sig fra det :0)

Anmeld

2. juli 2009

Cris

Hvad med at give hende kun yogurt eller A38 som kalk kilde? Jeg kender nogle der gør... Min søn faktisk drikker ikke så meget mælk, han smager lidt på det, men han tager ikke de der stor mændge som andre børn gøre. Men han får yogurt og han vokser, som han skal. Du kan prøve. Yogurt er bedre til fordøjelsen og til tarmen en ren mælk, som faktisk er ret tung. Jeg har også læst, at mælken kan også være grunden til øre betændelse og andre ting, som nogle børn får meget tit.

Anmeld

3. juli 2009

Mutti2

ka-ri-na skriver:

Nikoline har lidt af børne/astma eksem siden hun var 3 mdr. gammel.... det begyndte i ansigtet med de der grimme store røde plamager hvor der kom skorper på osv... vi har været på hormon kur flere gange og prøvet diverse fugtigthedscremer... A-derma, Marselisborg creme, Locobase, Archiv creme og lige nu bruger vi Locobase Repair..... samtidig med at vi er på hormon kur igen igen..... hvis ikke det kan afhjælpe eksemet nu så skal vi videre i systemet...

det er jo også sådan at det faktisk ikke er hormon cremen der er den reelle behandling, det er den fede/fugtige creme man bruger der er behandlingen...

men jeg er ved at få PIP af det, vi har endnu ikke været i svømmehallen pga. dette eksem og det ville vi bare SÅ gerne... hver gang det bryder ud så sover Nikoline dårligt og det væsker... det er sgu synd for hende...

det er ikke unormalt at det kan være fødevarer der fremkalder eksemet, også mælk... jeg ville tage til lægen og få fundet ud af om der er allergi... hun kan jo sagtens vokse sig fra det :0)

Da du skrev at det væskede var jeg i tvivl om hvad du mente. Men vågnede op til en armhule der er nærmest hudløs, og som væsker

Og så sidder det bare det værste sted (i armhulen)... Hun  går også og klør sig i det....

Jeg brugte også det locobase repair i starten.... men synes nu ikke rigtigt det virkede!! Men jeg må da forsøge mig igen....

Men jeg synes da godt nok det er vildt hvad et kvart glas mælk for 2 dage siden kan gøre!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.