Rødspættefileter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.411 visninger
12 svar
1 synes godt om
13. maj 2013

Victoria2013

Har igen fået købt rødspættefileter til aftensmaden, men tænker jeg godt kunne tænke mig at prøve noget andet end "det sædvanlige" (dvs. æg/rasp panerede rødspættefileter stegt på panden)...

Så jeg søger efter lækre opskrifter til inspiration til hvad man ellers kan stille op med sådan en omgang rødspættefileter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

La´chrissen

Kia2013 skriver:

Har igen fået købt rødspættefileter til aftensmaden, men tænker jeg godt kunne tænke mig at prøve noget andet end "det sædvanlige" (dvs. æg/rasp panerede rødspættefileter stegt på panden)...

Så jeg søger efter lækre opskrifter til inspiration til hvad man ellers kan stille op med sådan en omgang rødspættefileter

http://www.maduniverset.dk/opskrifter2.php/35/Roed spaette-opskrifter

Her er der lidt ideer

Anmeld

14. maj 2013

betski

Jeg synes denne opskrift er rigtig god:

300 g Rødspættefilet 1 stk. Terning grøntsags bouillon

2,5 dl. Minimælk

100 g Frosne rejer uden skal

4 stk. Tomat

1 stk. Salatløg 

0,5 stk. Agurk

1 tsk. Hvid balsamico 

Havsalt

Sort peber

200 g Basmati ris

1,5 tsk. Karry pulver

1 spsk. Hvedemel

20 g Smør, saltet

Fremgangsmåde:

Kog risene efter anvisningen på emballagen, kom en bouillonterning ved.

Smelt smørret i en gryde, tilsæt karry under kraftig omrøring, og herefter mel. Hæld mælken i, og lad saucen koge op. Smag til med salt.

Skær tomater, løg og agurk i små tern. Kom det i en skål sammen med balsamico, og vend rundt. Krydr med salt og peber.

Tænd ovnen på 180º C varmluft/ 200º C alm. ovn.

Rul rødspættefileterne og kom dem i et ildfast fad. Hæld karrysaucen udover. Bag fisken i ovnen i 10 min., drys herefter rejerne udover retten, og giv retten yderligere 5 min.

Serverer rødspættefileterne sammen med ris og tomatsalsa.

Anmeld

14. maj 2013

Fenja09

Kia2013 skriver:

Der findes masser af lækre opskrifter uden panering, men ellers skulle du prøve en "alternativ" måde at panere på.

Fiskefiltetterne lægges i et smørsmurt fad. Kondenceret fløde og panering ovenpå. Et par smørklatter eller 5 som afslutning.

Panering: Grov rasp, gammelt brød, hvedemel, groft salt, peber, citronskal af øko-citron, samt en god sjat reduceret fløde til at binde fiskene og paneringen.

Tilbehør: Let syrlig kartoffelmos og hvide asparges.

Kartoffelmos på kartofler, resten af den kondencerede fløde, et par spiseskefulde fed cremefraiche.

Asparges dampes i letsaltet vand med en smule citronsaft og to kvarte af et skalotteløg. Koger ca. 8 min.

Sauce: Ca. en halv deciliter kogevand fra asparges, reduceret sammen med en halv deciliter champagne, lidt citronsaft, lidt cayenne peber og mod slutningen af indkogningen en anelse sukker. Tilsmages med salt og peber og slutteligt banket op med smørklatter.

Bon appetit!

Du kan også prøve at lave en dobbelt panering, det smager lige lidt bedre end en alm. panering.

/Fenja

Anmeld

14. maj 2013

bøllen

Kia2013 skriver:

Så ham bo bæk lavede noget med fisk så vild lækkert ud . Prøv og kik her

http://tv3.dk/koekkenkrisen/bagte-roedspaettefileter-med-cremede-guleroedder-og-porrer

det skal jeg lave næste gang 

Anmeld

14. maj 2013

modesty

Vi plejer bare at putte fileterne i portionsanrettede "kuverter" af enten bagepapir eller sølvpapir.

Læg fisk til 1 person plus diverse urter, f.eks estragon, persille, salvie eller hvad du nu ellers godt kan lide, plus måske lidt blødt grønt som tomater og rød peber på et stykke staniol eller bagepapir. Salt, peber og cirtron ovenpå. Fold det sammen til en lille pakke og ind i ovnen i 15-20 minutters tid. Dertil hvad du har lyst af tilbehør, f.eks kartofler og majs eller en god salat.

Anmeld

15. maj 2013

Victoria2013

Det var lidt sene svar, men så har jeg idéer til næste gang

Endte med at lave noget med løg/aubergine/gulerødder og madlavningsfløde, som jeg kom i et ovnfast fad. Så hakkede jeg en gang persille og dryssede over rødspættefilet'erne, foldede dem en enkelt gang og placerede ovenpå grøntsagsblandingen og så ind i ovnen i en 15-20 minutters tid - det blev vildt lækkert

Anmeld

15. maj 2013

Miss Church

Kia2013 skriver:

http://tv3.dk/koekkenkrisen/bagte-roedspaettefileter-med-cremede-guleroedder-og-porrer

Det er super lækkert! Vi har lavet bulgur til 

Anmeld

15. maj 2013

bøllen

Miss Church skriver:

Det er super lækkert! Vi har lavet bulgur til 

Det så nemlig VILDT lækkert ud 

Anmeld

15. maj 2013

Miss Church

bøllen skriver:

Det så nemlig VILDT lækkert ud 

Nemlig  Det smager også rigtig godt!

Den lasagne med squash som han har lavet, kan også varmt anbefales! Jeg puttede også 500g hakket oksekød i. Mums det var godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.