Kia2013 skriver:
Har igen fået købt rødspættefileter til aftensmaden, men tænker jeg godt kunne tænke mig at prøve noget andet end "det sædvanlige" (dvs. æg/rasp panerede rødspættefileter stegt på panden)...
Så jeg søger efter lækre opskrifter til inspiration til hvad man ellers kan stille op med sådan en omgang rødspættefileter 
Der findes masser af lækre opskrifter uden panering, men ellers skulle du prøve en "alternativ" måde at panere på.
Fiskefiltetterne lægges i et smørsmurt fad. Kondenceret fløde og panering ovenpå. Et par smørklatter eller 5 som afslutning.
Panering: Grov rasp, gammelt brød, hvedemel, groft salt, peber, citronskal af øko-citron, samt en god sjat reduceret fløde til at binde fiskene og paneringen.
Tilbehør: Let syrlig kartoffelmos og hvide asparges.
Kartoffelmos på kartofler, resten af den kondencerede fløde, et par spiseskefulde fed cremefraiche.
Asparges dampes i letsaltet vand med en smule citronsaft og to kvarte af et skalotteløg. Koger ca. 8 min.
Sauce: Ca. en halv deciliter kogevand fra asparges, reduceret sammen med en halv deciliter champagne, lidt citronsaft, lidt cayenne peber og mod slutningen af indkogningen en anelse sukker. Tilsmages med salt og peber og slutteligt banket op med smørklatter.
Bon appetit! 
Du kan også prøve at lave en dobbelt panering, det smager lige lidt bedre end en alm. panering.
/Fenja 
Anmeld