Jeg har været sygmeldt siden 19/3-13 pga stress, med angst tilfælde når der er den mindste smugle der minder min om mit nuværendne job.
(som jeg i bund og grund mener jeg svigter, fordi jeg da ''bare'' burde tage mig sammen)
fx når jeg er i nærheden af det eller på det, når jeg møder kollegaer (også dem jeg holder rigtig meget af) eller er i det lokale indkøbscenter hvor jeg med stor sansynlighed vil møde mine kollegaer, da vi alle bor i nærheden af jobbet.
Jeg prøvede i forrige uge tirsdag at starte med kun at være der ½ time uden at lave noget, det var nok til at jeg lige tog 2 skridt tilbage af de 3 jeg havde bevægede mig frem. Mødte dog op igen om torsdagen, men kunne kun holde til 10 min så måtte jeg hjem igen. Det var den dummeste jeg har gjort længe.
Nu er jeg sq volsomt begyndt at overveje at sige op, uden at havde et andet job.
Jeg savner at komme i gang og tror jeg ville kunne klare det helt fint at arbejde igen, bare ikke på mit nuværendne arb.
Min psykolog nævnte allerede ved 2. samtale (har nu haft 4) om jeg var sikker på mit job ikke var som gift for mig :-O
Ved 1. standart samtale med jobcentret (den man har ved længere tids sygdom) nævnte hun også, at var det ikke fordi jeg blev ved med at sige at jeg godt kan lide mine kollegaer og det arbejde jeg laver. Ville hun også mene jeg nok skulle vidre.
Men jeg har nægtet for ville ikke give op, men jeg kan nu godt mærke at det måske er det rigtige så jeg kan komme vidre. Det kan man jo ikke når man er sygmeldt, og jeg bliver endnu dårliger ved at prøve at komme i gang med min nyværendne job.
Jeg har ikke prøvet at være ledig de sidste 16 år, men havde et ½ år på dp lige inden jeg tog min udd som sosu hjælper.
Jeg har arbejdet 5 forskellige steder siden jeg blev udlært, og det har altid været mig der har sagt op da jeg havde fundet noget nyt. De 2 af gangene pga flytning.
Jeg er en hjælper med gode kompentancer, er pligt opfydne, mødestabil og lægger stor pris på at udføre mig job på en værdig og prof måde.
Og har i mit virke som hjælper ikke haft problemer med at finde job, og tror heller ikke det vil blive et problem nu (måske lidt naivt ?)
Hvad er jeres erfaringer og input til mig ??? For har bare brug for nogle øjne ude fra.
Anonyme svar er tilladt