eftervirkning fra binyrebachormon indsprøjtning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. maj 2013

Chraz

Hej piger

Er der nogle her der har prøvet at få indsprøjtet binyrebachormom pga en form for ledbetændelse?

Jeg fik i onsdags en indsprøjtning direkte i håndleddet fordi jeg har noget senebetændelse..

Jeg fik af vide at jeg skulle til krontrol igen om 2 måneder og hvis indsprøjtningen ikke havde virket skulle jeg opereres.

Men nu er jeg begyndt at få en slags kramper i armen og hånden. Det føles som om jeg ikke har særlig mange kræfter i mine fingre. det gør ikke vildt ondt som sådan.. Det kramper bare på en ufattelig ubehagelig måde.. Andre der har prøvet noget ligende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Pikku Myy

Chraz skriver:

Hej piger

Er der nogle her der har prøvet at få indsprøjtet binyrebachormom pga en form for ledbetændelse?

Jeg fik i onsdags en indsprøjtning direkte i håndleddet fordi jeg har noget senebetændelse..

Jeg fik af vide at jeg skulle til krontrol igen om 2 måneder og hvis indsprøjtningen ikke havde virket skulle jeg opereres.

Men nu er jeg begyndt at få en slags kramper i armen og hånden. Det føles som om jeg ikke har særlig mange kræfter i mine fingre. det gør ikke vildt ondt som sådan.. Det kramper bare på en ufattelig ubehagelig måde.. Andre der har prøvet noget ligende?

Er det noget du er blevet forberedt på kan ske? Ellers synes jeg du skal ringe ind og høre ad

Anmeld

13. maj 2013

Chraz

Pikku Myy skriver:

Er det noget du er blevet forberedt på kan ske? Ellers synes jeg du skal ringe ind og høre ad

nej hun gav mig ingen informationer overhovedet. Jeg fik bare beskeden: Vi giver dig et skud binyrebachormon og så skal du holde den i ro 14 dage og til kontrol om 2 måneder. Det er sådan set det eneste information jeg har fået..

Anmeld

13. maj 2013

Pikku Myy

Chraz skriver:

nej hun gav mig ingen informationer overhovedet. Jeg fik bare beskeden: Vi giver dig et skud binyrebachormon og så skal du holde den i ro 14 dage og til kontrol om 2 måneder. Det er sådan set det eneste information jeg har fået..

Så ville jeg ringe hvis jeg var dig. Hvis det ikke er muligt, ville jeg ringe til min egen læge. Det burde jo blive bedre, ikke værre ...

Held og lykke!

Anmeld

13. maj 2013

Chraz

Pikku Myy skriver:

Så ville jeg ringe hvis jeg var dig. Hvis det ikke er muligt, ville jeg ringe til min egen læge. Det burde jo blive bedre, ikke værre ...

Held og lykke!

ja lige præcis.

Mange tak for svar

Anmeld

13. maj 2013

Pikku Myy

Chraz skriver:

ja lige præcis.

Mange tak for svar

Det var så lidt

Anmeld

13. maj 2013

KittyCatta

Det er helt normalt. Sådan har jeg det også, når jeg har fået lagt en blokade. Dog ville jeg sige at den skulle have hjulpet nu, og hvis ikke, skal du kontakte sygehuset

Anmeld

13. maj 2013

Muffinmus

Nej, har fået i begge skuldre og har ikke lige prøvet det du skriver, men et hjalp indenfor et døgnstid ca.

Anmeld

13. maj 2013

Tulipan

Chraz skriver:

Hej piger

Der står følgende i en patient folder på nettet:

Bivirkninger

I meget sjældne tilfælde kan der opstå infektioner, når man foretager indsprøjtninger. Infektionsrisikoen er dog uhyre sjælden, formentlig sjældnere end 1 ud af 25.000 indsprøjtninger. Eventuel infektion vil sædvanligvis kræve antibiotisk behandling. Hvis du har mistanke om infektion efter indsprøjtningen, skal du søge læge.

Binyrebarkhormon kan medføre en sammentrækning af fedtcellerne, hvorved huden kan blive lidt indfalden og lysere og blodkarrene kan give nogle kosmetiske gener. Sædvanligvis forsvinder forandringerne af sig selv, om end de i nogle tilfælde kan ses i flere år efter indsprøjtningen.

Skønt behandlingen er rent lokal og derfor kun i yderst beskedent omfang kommer rundt i kroppen, kan binyrebarkhormonet alligevel påvirke blodsukkeret lidt hos folk med sukkersyge. Man anbefaler derfor, at folk med kendt sukkersyge kontrollerer sit blodsukker lidt hyppigere end vanligt de næste dage.

Indsprøjtningen kan medføre en opblussen i smerterne, når effekten af lokalbedøvelsen forsvinder og kan på grund af binyrebarkhormonkrystallerne give en forbigående lokal irritation i løbet af et par døgn (’flare up&rsquo. Om nødvendigt kan behandling med lette smertestillende eller ispose være nødvendigt, men reaktionen er uden betydning for slutresultatet.

I sjældne tilfælde kan man fornemme lidt blussen i ansigtet i døgnet efter indsprøjtningen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.