Paranoid skizofren, men nu går alt bare den rette vej:-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
10 svar
15 synes godt om
13. maj 2013

Lizette86

Jeg har bare lyst til at fortælle jer hvor godt det kan gå,

på trods af at jeg er psykisk syg med diagnosen paranoid skizofreni

Da jeg er januar 2010 kontaktede lægen , da jeg var virkelig virkelig syg , blev jeg straks henvist distriktpsykiatrien i Varde efter er samtale forløb , gav de mig diagnosen paranoid skizofren. Det slog mig ud!

jeg kom i medicinsk behandling kombinerede med samtaler. Hold da op hvor har det hjulpet mig! Jeg nåede op på 30 mg abilify (antipsykotika) og efter lidt over tre år , er jeg nu på vej ud af medicin , da jeg gerne vil ha et barn til :-D jeg er nu på 5 mg. Og i næste måneD 0 mg!  

jeg har det bare så godt en lykkelig lille historie, som jeg lige ville dele med jer smukke mennesker! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Sara.

Lizette86 skriver:

Da jeg er januar 2010 kontaktede lægen , da jeg var virkelig virkelig syg , blev jeg straks henvist distriktpsykiatrien i Varde efter er samtale forløb , gav de mig diagnosen paranoid skizofren. Det slog mig ud!

jeg kom i medicinsk behandling kombinerede med samtaler. Hold da op hvor har det hjulpet mig! Jeg nåede op på 30 mg abilify (antipsykotika) og efter lidt over tre år , er jeg nu på vej ud af medicin , da jeg gerne vil ha et barn til :-D jeg er nu på 5 mg. Og i næste måneD 0 mg!  

jeg har det bare så godt en lykkelig lille historie, som jeg lige ville dele med jer smukke mennesker! 

Det er dejligt med sådanne historier

Anmeld

13. maj 2013

Trine89

Hvor er det bare SÅ flot kæmpet altså. 

Dejligt at du er kommet gladere ud på den anden side og nu har mod på et liv uden medicin .

KÆMPE  herfra

Anmeld

13. maj 2013

wamse

Lizette86 skriver:

Dejligt at du har fået det så godt

Jeg har selv været henvist til distriktspsykiatrien i Varde, som sendte mig videre til Spangsbjerg. Jeg har også nu fået en diagnose, og en anden slags medicin som i den grad har hjulpet mig.

Anmeld

13. maj 2013

Lizette86

Tusind tak:-) 

det  har været en utrolig hård kamp, men med viljestyrke 

og dejlig familie og venner, kan man virkelig nå langt

Anmeld

13. maj 2013

Lizette86

Det lyder super godt det er fantastisk når man begynder

at kan mærke forskel, og er kommet i den rette behandling

alt held og lykke til dig:-)

Anmeld

13. maj 2013

mn

Lizette86 skriver:

Det er da fantastisk dejligt, godt kæmpet og tillykke  

En af mine nærmeste er også ved at trappe ud af medicin nu for samme diagnose og synes det er fantastisk at være vidne til at man kan få det så godt igen

Anmeld

13. maj 2013

Lizette86

Tusind tak Ja der kan ske utrolige fremskridt, fra at ha det så skidt,

til pludselig at se lyset for enden af tunnelen:-)

fantastisk! Og jeg er blevet så livsglad og positiv:-)

Anmeld

13. maj 2013

Lizette86

Her er et digt som jeg skrev under en psykose.

den forklare min sindstilstand ret godt på det tidspunkt synes jeg:-)

Mit syge sind..

En ond cirkel i et fængslende sind

psykotisk tilstand, kan ikke lukke dig ind.

jeg ser mørket fange mig igen

jeg har brug for dig min ven

men jeg tør ikke lukke mig op

jeg er fanget i en syg krop.

Acceptere mig for den jeg er

både i glæde og i smerte.

jeg er et lille væsen med et stort hjerte..

Lær at acceptere, åben dit sind

giv mig tid og jeg vil lukke dig ind.

Jeg ser lyset for enden af tunnelen

rækker min hånd ud og kan mærke varmen

jeg kan mærke mit hjerte slå og lykken breder sig over min krop.

Der er igen ro i mit sind og jeg tør lukke mig op.

Livet er en pudsig ting,

det går op og ned, rundt og i ring,

men én ting er sikkert, i morgen er igen en dag,

Så lev hver dag , med stor appetit

For en dag vil ly kken også til smile dig

Anmeld

13. maj 2013

aarhusmor

Hvor er det dejligt at høre
I forbindelse med mit studie (socialrådgiver) har vi lært en del om diagnoser og der fremgår det at næsten alle med din diagnose bliver raske igen, ville lige sige det, da der ikke er så mange der ved det.

god vind med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.