De nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. maj 2013

bobbles

Har nu hørt fra flere steder at det er trådt i kraft aner ikke hvilket ben jeg skal stå på. Vi lever jo under de forhold som hedder samboende men er ikke gift. Jeg er sygemeldt med depression og angst Jeg kan ikke få andet end kontant hjælp bliver jeg mon ramt nu her? Min bedre halvdel tjener ca 28.000 om måneden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

bobbles

13. maj 2013

mn

bobbles skriver:

Har nu hørt fra flere steder at det er trådt i kraft aner ikke hvilket ben jeg skal stå på. Vi lever jo under de forhold som hedder samboende men er ikke gift. Jeg er sygemeldt med depression og angst Jeg kan ikke få andet end kontant hjælp bliver jeg mon ramt nu her? Min bedre halvdel tjener ca 28.000 om måneden.

Her står der det træder i kræft 1/1-2014:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/04/18/224033.htm

Anmeld

13. maj 2013

bobbles

Mette N skriver:

Her står der det træder i kræft 1/1-2014:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/04/18/224033.htm

Puha det bliver ikke sjovt for os

Anmeld

13. maj 2013

mn

bobbles skriver:

Puha det bliver ikke sjovt for os

Ja det tror jeg desværre det gør for mange :/

Anmeld

13. maj 2013

tithi

bobbles skriver:

Mener at have læst at den part der har en indkomst skal tjene 30000 før skat, før den på kontanthjælp fuldstændig mister kontanthjælpen. Indtil de 30000, fratrækker man en del af kontanthjælpen. Hvordan det helt præcist hænger sammen ved jeg ikke, men jeg synes det vil være klogt at ringe og tale med din sagsbehandler og eller økonomisk sikring, så du kan få at vide helt præcist hvad den nye lov vil betyde for dig. Der vil sansynligvis ikke være nogen herinde der kan fortælle dig hvilke konsekvenser loven vil få for dig.

Anmeld

13. maj 2013

jydeinden

bobbles skriver:

så vidt jeg har hørt fra flere skulle det ikke ramme folk der sygemeldte, men ved det dog ikke af samme årsag regner jeg med at høre min sagsbehandler ad, for herhjemme vil vi også blive ramt pænt hårdt (ikke fordi at de skærer i min kh, men fordi de måske skærer i kærestens).

Anmeld

13. maj 2013

Fenja09

bobbles skriver:

Det træder først i kraft januar 14 og nogen vil miste hele kontanthjælpen og andre vil få skåret ned. Det er selvfølgelig afhængig af partnerens indkomst. De talte dog om, at der skulle vises hensyn til de mennesker som er sygdomsramte - men "HVOR" syg man skal være og hvad man skal fejle ved jeg ikke.

/Fenja

Anmeld

13. maj 2013

l.kjoeller

møg system altså. syns jeg har hørt grænsen ligger omkring 28000 faktisk men håber den er højere. til gengæld tror jeg der er en overgangsfase- så den måske ikke ryger helt fra første dag. Det snakkede de om med fleksjobsreformen hvertfald så må håbe det er gældene for kontanthjælp også . men hvor er det forfærdeligt for de der bliver ramt

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.