Ønskebarnet12 skriver:
Min søn er snart 7 måneder, og han har fornyligt fået sin nummer 2 tand, eller den er ikke kommet ud endnu men man kan se den. Han har så altid ikke rigtig drukket meget mælk, og mad det forskelligt, den ene dag spiser han meget så de næste 4 dage kan han ikke fordrage hverken grød eller grønsager, men frugt vil han gerne.
Jeg tænker så lidt frugt er jo sødt, så jeg har først tilbudt ham mad, og hvis ikke han spiser særlig meget så får han mælk og derefter frugtmos. Men det bekymre mig for alle omkring mig siger han er tynd, og nu kan jeg faktisk godt se det.
Han har ingen sove rutine, han har aldrig været en sovetryne, ret besværlig når han skal have middagslure osv, sidst prøvede jeg at putte ham kl 20 han stod op kl 12 om natten til 3, og derefter stod han op igen 6 så når han sover 21 eller 22 sover han frem til 8-9 om morgen får fn flaske mælk engang imellem om natten og en ved 8 tid sover igen til 10 og så kl 10.30-11 får han grød, derefter list frugt mos. Og så kæmper jeg med maden til 13-14 tid, så det ender med en flaske og det samme gælder aftensmad. Kan det være hans tænder gør ondt? Og er d normalt han taber sig og ikke vil spise?
Hans afføring er ret hårdt, så han får syrnet mælk og sveskegrød.
Hjælp mig 
Nogle børn er mere mærket af tandbrud end andre..
Min søn, lyder helt ligesom din, jeg er ikke et sekund i tvivl hver gang han er ved at få tænder, kan nærmest intet mad få i ham, og søvn er pludselig en by i Rusland!!
Lucas har lige fået to kindtænder, så han har ikke rigtig ville spise i en hel uge, hvilket resulterede i, at han har tabt sig, ca 500 gram, lyder ikke af meget, men det er det når de ikke er ældre, min søn er 15 mdr og har 16 tænder, så jeg er lykkelig over at dette tand helvede snart er slut!!
Så længe din søn drikker, skal du ikle bekymre dig så meget over maden, selvom det er svært at lade værd!!