Datter på knap 20 mdr bider og slår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.427 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. maj 2013

Bublebee

Min ellers så søde datter er begyndt at slå og bide - især mig og især hvis hun får et nej.

Hune r en rigtig bølle for hun gør ting hun godt ved hun ikke må, når jeg så siger nej - så slår elelr bider hun mig.

Hvorfor og hvad skal jeg dog gøre ?

Vi bor alene hende og jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ved bid har jeg taget fat i vores søn og holdt øjenkontakt og sagt med tryk på stemmen nej og så sat ham fra mig enten i sofaen eller hans højstol..

ved slag det samme.. taget fat og holdt kontakt og sagt nej klart og tydeligt og så sat ham et andet sted end hvor jeg er...

ingen lukkede døre eller gitre imellem os men lagt afstand så han forstår at det bare ikke er iorden...

han er ellers også supersød og alle siger de er så glade for ham og han er supernem i VS.. MEN der er nogle større børn der er ret voldsomme dernede desværre og tror lidt han har set deres lege og prøver at afspejle det herhjemme...

vores er 19 mdr... og har haft det med bid og slag i et par måneder nu...

han har en enkelt gang bidt igennem så jeg fik et sår og da skreg jeg altså rimelig højt for det var på lægmusklen... darn det gjorde nas... der var det far der kom og trøstede først mig og så sønnen da han blev ret ked af det bagefter da jeg begyndte at hyle op..

Og det er det der viser mig at det ikke er pga vores opdragelse så meget som det er en del af hans udvikling.. det at han rent faktisk fortryder og skammer sig bagefter...

Anmeld

12. maj 2013

Mother-love

Det er normalt i den alder. Desværre Isabella har været der og gør det også nogen gange nu. Men ikke så tit men vi har også været meget strikse med at virkelig vise hende at det vil vi bare ikke have.
Ved at tage fat i hende så vi kan få øjenkontakt og med hævet stemme et klart nej det må du ikke. Det gør ondt.

Hun kan godt finde på det i leg hvor hun faktisk er lidt ubevidst omkring det. Og det gør vi ikke så meget ved. Det sker heller ikke så tit. Men det er typisk fordi hun vil bide i vores tøj. For hunde jeg har fået nogle bidemærker på bryster og maven.

Men virkelig vær hård omkring det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.