stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

269 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. maj 2013

AnneMaria

Min bror er stresset og er ved at gaa ned... han kan ogsaa godt se at det er helt galt selv.. men goer intet ved det?

hvad kan han goere?

hvad er det foerste "step" ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

Lykke:)

AnneMaria skriver:

Min bror er stresset og er ved at gaa ned... han kan ogsaa godt se at det er helt galt selv.. men goer intet ved det?

hvad kan han goere?

hvad er det foerste "step" ?

Han skal gå til lægen, det gjorde jeg og så hjalp han mig der fra

Anmeld

12. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

første trin er at dele sine opgaver op og sortere i dem...

dette være ALLE opgaver i løbet af en dag.. f.eks. først står jeg op, check, i bad, check, spise morgenmad og sætte kaffe over, check...

osv.. del det op i små bidder som muligt så han får størst mulig sejrsfornemmelse over det han har nået på en dag...

det giver et lille overskud at kunne se at man rent faktisk når noget af det man skal på en dag...

næste trin er sortering af hvad er vigtigst, og hvad kan vente til imorgen.

tredje trin: lad være med at bekymre dig om de ting du alligevel ikke kan ændre på...

f.eks. lad være med at bekymre dig om at du kommer for sent fordi nu er der kø på motorvejen igen eller toget var forsinket.. ring ind og sig du er forsinket og så "glem" det igen... du kan ikke ændre på det så det er spildt krudt og overskud at sidde og hoppe rundt og stresse over det...

det tredje trin er helt klart det sværeste og det er det trin jeg selv er nået til... jeg stresser enormt nemt da jeg hurtigt mister overblikket og netop ender med kun at kunne se de ting jeg ikke fik gjort/nået...

Anmeld

12. maj 2013

AnneMaria

Lykke:) skriver:

Han skal gå til lægen, det gjorde jeg og så hjalp han mig der fra

og hvad siger laegen i saadan en situation saa?

tak

Anmeld

12. maj 2013

AnneMaria

Wampires skriver:

første trin er at dele sine opgaver op og sortere i dem...

dette være ALLE opgaver i løbet af en dag.. f.eks. først står jeg op, check, i bad, check, spise morgenmad og sætte kaffe over, check...

osv.. del det op i små bidder som muligt så han får størst mulig sejrsfornemmelse over det han har nået på en dag...

det giver et lille overskud at kunne se at man rent faktisk når noget af det man skal på en dag...

næste trin er sortering af hvad er vigtigst, og hvad kan vente til imorgen.

tredje trin: lad være med at bekymre dig om de ting du alligevel ikke kan ændre på...

f.eks. lad være med at bekymre dig om at du kommer for sent fordi nu er der kø på motorvejen igen eller toget var forsinket.. ring ind og sig du er forsinket og så "glem" det igen... du kan ikke ændre på det så det er spildt krudt og overskud at sidde og hoppe rundt og stresse over det...

det tredje trin er helt klart det sværeste og det er det trin jeg selv er nået til... jeg stresser enormt nemt da jeg hurtigt mister overblikket og netop ender med kun at kunne se de ting jeg ikke fik gjort/nået...

tusind tak for dit svar...  det vil jeg fortaelle ham...

Anmeld

12. maj 2013

Mamalou

Han skal til lægen, som højest sandsynligt sygemelder ham. Hvis ikke deltid, så fuldtid. Derfra kan han blive henvist til en psykolog. Måske har din brors arbejdsplads selv et tilbud de kan henvise til - alt efter hvor han er ansat. 

Jeg har været sygemeldt med stress, og mit arbejde betalte for psykolog samtaler. 

Vh. Louise

Anmeld

12. maj 2013

Lykke:)

AnneMaria skriver:

og hvad siger laegen i saadan en situation saa?

tak

Han stillede mig en masse spørgsmål, (tror det var for at måle graden af mit stress) og så snakkede vi om, om der skulle en sygemelding til eller hvad der skulle ske fremover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.