Indkaldt til møde på fertilitetsklinik, forventninger! ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
9 svar
5 synes godt om
12. maj 2013

miss-cl

Min kæreste og jeg har været sammen i 3 år, og prøvet at blive gravid i lidt over 2 år, men det er endnu ikke lykkedes. 

Vi er netop blevet indkaldt til møde på fertilitetsklinikken i Odense. Vi havde jo ikke regnet med at skulle gå denne vej, så da lægen foreslog denne mulighed,  bleve vi begge meget overvældet over dette netop skulle ske for os. 

Er hårdt at gå igennem selv, da ens venner og familie ikke står i denne situation.

Hvilke forventninger skal vi have til til møder, behandling osv?

Vi er helt på bar bund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

esioul

miss-cl skriver:

Min kæreste og jeg har været sammen i 3 år, og prøvet at blive gravid i lidt over 2 år, men det er endnu ikke lykkedes. 

Vi er netop blevet indkaldt til møde på fertilitetsklinikken i Odense. Vi havde jo ikke regnet med at skulle gå denne vej, så da lægen foreslog denne mulighed,  bleve vi begge meget overvældet over dette netop skulle ske for os. 

Er hårdt at gå igennem selv, da ens venner og familie ikke står i denne situation.

Vi er helt på bar bund.

Jeg venter også på 1 samtale.

Jeg tager det som det kommer og håber vi kan komme igang hurtigst muligt.

Har du fået lavet blodprøver, celleskrab osv?

Anmeld

12. maj 2013

miss-cl

Ja jeg har fået gjort alle de forberedende undersøgelser osv, min kæreste mangler sædprøven, som han frygter lidt for

Anmeld

13. maj 2013

Lauer

Jeg havde læst godt op på, hvilke behandligsformer der var (vi var tvunget til IVF fordi jeg ingen æggeledere har), og så læste jeg lidt om andres erfaringer, og synes egentlig at jeg var klar til gå igang med fertilitetsbehandlingen.
Men de er utrolige søde på OUH, og jeg følte mig oplyst og godt informeret om forløbet, da jeg havde været der.

God fornøjelse og HELD OG LYKKE

Anmeld

13. maj 2013

gædde/gitte

miss-cl skriver:

Vi er helt på bar bund.

I kan forvente det meget erfarent personale, som svarer venligt på alle spørgsmål -uanset hvor dumme I selv syntes de er

Tag en blok papir med -for man får meget info ...og noget af det er lidt svært at huske  

De gennemgår jeres fysiske tilstand, svar på prøverne i har fået taget, udfører en gyn undersøgelse og tilbyder tilsidst jer den behandling der passer til jer

Anmeld

13. maj 2013

l.kjoeller

miss-cl skriver:

Vi er helt på bar bund.

Alt efter om der er en fysisk forklaring kan i forvente 3 forskellige behandlings tilbud: insemination, ivf, icsi.

men det i nok først skal i gennem er nogle prøver for at tjekke sædtal. er det normalt tænker jeg de tjekker gennemgangen i dine æggeledere. hvis alt er normalt vil man nok prøve insemination, som er optimering af processen
Hvis ikke vil i nok få tilbudt en af de to reagensglas typer.

Inden behandling vil i få foretaget nogle blodprøver for at tjekke nogle ting. rent standard der skal være på plads inden.

Har du fået vaccine mod røde hunde eller paraply vaccine? ellers kan jeg anbefale du får den med det samme da du ellers skal vente 3 måneder med behandling efter vaccinen hvis de finder at du ikke danner antistoffer. Bare for at spare dig selv for tiden for jeg måtte vente

Jeg har selv fået både inseminations og isci behandling da årsagen til barnløshed var min mands sædtal. Synes ikke det er så slemt kan jeg trøste dig med.

Hvis de finder hans er dårligt så lad være at gå i panik. de skal kun bruge 1 ved icsi og for mig lykkes det i første hug

held og lykke og skriv hvis du har spørgsmål.

Anmeld

13. maj 2013

miss-cl

Lauer skriver:

Jeg havde læst godt op på, hvilke behandligsformer der var (vi var tvunget til IVF fordi jeg ingen æggeledere har), og så læste jeg lidt om andres erfaringer, og synes egentlig at jeg var klar til gå igang med fertilitetsbehandlingen.
Men de er utrolige søde på OUH, og jeg følte mig oplyst og godt informeret om forløbet, da jeg havde været der.

God fornøjelse og HELD OG LYKKE

Jeg har også læst lidt på der hjemmeside, men meget rart at høre fra andre par, hvad de tænker og føler.
Så vi kan dele lidt erfaring

Dejligt at høre i følte jeg tilpas derude og de var søde. Men selvfølgelig er de os det

Anmeld

13. maj 2013

miss-cl

l.kjoeller skriver:

Alt efter om der er en fysisk forklaring kan i forvente 3 forskellige behandlings tilbud: insemination, ivf, icsi.

men det i nok først skal i gennem er nogle prøver for at tjekke sædtal. er det normalt tænker jeg de tjekker gennemgangen i dine æggeledere. hvis alt er normalt vil man nok prøve insemination, som er optimering af processen
Hvis ikke vil i nok få tilbudt en af de to reagensglas typer.

Inden behandling vil i få foretaget nogle blodprøver for at tjekke nogle ting. rent standard der skal være på plads inden.

Har du fået vaccine mod røde hunde eller paraply vaccine? ellers kan jeg anbefale du får den med det samme da du ellers skal vente 3 måneder med behandling efter vaccinen hvis de finder at du ikke danner antistoffer. Bare for at spare dig selv for tiden for jeg måtte vente

Jeg har selv fået både inseminations og isci behandling da årsagen til barnløshed var min mands sædtal. Synes ikke det er så slemt kan jeg trøste dig med.

Hvis de finder hans er dårligt så lad være at gå i panik. de skal kun bruge 1 ved icsi og for mig lykkes det i første hug

held og lykke og skriv hvis du har spørgsmål.

Jeg har fået rødehunde vaccine for 3 mdr siden så er helt klar, siger hores læge, mangler som sagt kun sædprøven.

Det er jo ukendt land vi bevæger os ind i.
Fortalte i familie og venner om i skulle i behandling?

Anmeld

13. maj 2013

l.kjoeller

miss-cl skriver:

Jeg har fået rødehunde vaccine for 3 mdr siden så er helt klar, siger hores læge, mangler som sagt kun sædprøven.

Det er jo ukendt land vi bevæger os ind i.
Fortalte i familie og venner om i skulle i behandling?

ja dem der var nærmest da de havde været klar over vi havde haft en s.a. og at jeg havde det svært med det.

Anmeld

13. maj 2013

La´chrissen

miss-cl skriver:

Vi er helt på bar bund.

Hej og velkommen til siden

Jamen det er meget forskelligt hvilke behandlinger man skal i gang med.

Men i skal nok til en udredning for hvorfor I ikke kan få børn selv. Hvis i ikke allerede har fået taget prøver for det?

Vi kom direkte i gang med icsi behandlinger. Det er sidste vej inden donor. Det er reagensglas, <hvor man tager et æg og tilsætter en god sædcelle. ud af så mange æg man nu har samt sædceller. og så skal de dyrkes et par dage og hvis de har udviklet sig nok kan de bruges. Man sætter maks 2 op. hvis der er flere gode kan de fryses.

Vi har været igennem 2 hele forsøg samt et fryseforsøg. Og der er stadig intet sket. desværre. men mandens kvalitet er også ekstrem ringe.

Så lige nu har vi en god pause fra det hele og gemmer vores sidste forsøg til vi er klar på at komme i gang igen.

Men første samtale snakker man lidt om mulighederne mm.

Men du er kommet til det rette sted, for i er ikke alene, der er rigtig mange her inde man kan dele sine frustrationer og glæder med. Der er end man lige tror.

Men velkommen til og skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.