afviser flasken - hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.938 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. marts 2008

heaven

Hey.

Hvad gør jeg når Lasse afviser flaske mere og mere?? Jeg er ved at gå i spåner over det, har lige kæmpet en KAMP UDEN LIGE med skrig og skrål og ked af det-baby, for at få 130 ml i ham.... Jeg føler bare jeg sådan går over hans grænse - eller det vil jo sige - jeg GÅR jo over den, når jeg sådan presser ham....sad.gif Men er så bange for at han ikke får nok calsium ( hvordan dælen staves det? ) og jern også.... Har snakket med sp om det, og det er jeg ikke blevet meget klogere af. Sidst skulle jeg bare acceptere at han ikke spiser samme mængde som mange andre. 220 ml er VIRKELIG store sager her, og høre til sjældenhederne..... Men det bliver bare mindre og mindre han vil have den, og jeg er meget frustreret over det... Er jo f.eks ked af at det sidste han husker fra sin dag, er den der dumme mor der presser ham til at spise, og at vi bliver mere eller mindre uvenner........ Er bare sådan en kontrolfreak føler jeg, er virkelig reglryttter, og min sp sagde sidst at han skulle op på 750 ml mme/mælkeproduktor.. og han spiser ikke a38 eller ylette eller ost. Jeg bruger naturligvis mme i maden, men det er jo ikke nær den mænge der er i et flaskemåltid.
åhhhhhh, får helt tårer i øjnene af bare at skrive...
Måske skulle jeg ringe til sp igen?
Hvor højt går i op i det her mad-halløj?

Kram Jannie - ked af det, og føler sig som verdens VÆRESTE mor lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2008

Honningblomst

Hvis jeg var dig ville jeg slappe helt af og lade være med at tvinge ham til den S**** falske..måske gider han bare ikke den mere. Hvad med krus og tudekop?? I hans alder kan han jo godt undvære flasken og det er da en nem måde at komme af med den.
Hvis du er bange pga kalk, så tal med din læge om noget tilskud eller bare hør hvad han/hun siger....det andet holder ikke og det kan jeg da mærke at du ikke selv synes.
Alt hvad der står om børn er vejledende og overordnet...der er jo altid nogle børn der falder ud af alle de dumme skemaer.
Stort kram og ro på...giv ham hvad han vil af mælkeprodukter. Da jeg var 7-8 mdr. spiste jeg rød spegepølse på rugbrød..;o9
knus..

Anmeld

18. marts 2008

Emma-07

heaven skriver:

Hey.

Hvad gør jeg når Lasse afviser flaske mere og mere?? Jeg er ved at gå i spåner over det, har lige kæmpet en KAMP UDEN LIGE med skrig og skrål og ked af det-baby, for at få 130 ml i ham.... Jeg føler bare jeg sådan går over hans grænse - eller det vil jo sige - jeg GÅR jo over den, når jeg sådan presser ham....sad.gif Men er så bange for at han ikke får nok calsium ( hvordan dælen staves det? ) og jern også.... Har snakket med sp om det, og det er jeg ikke blevet meget klogere af. Sidst skulle jeg bare acceptere at han ikke spiser samme mængde som mange andre. 220 ml er VIRKELIG store sager her, og høre til sjældenhederne..... Men det bliver bare mindre og mindre han vil have den, og jeg er meget frustreret over det... Er jo f.eks ked af at det sidste han husker fra sin dag, er den der dumme mor der presser ham til at spise, og at vi bliver mere eller mindre uvenner........ Er bare sådan en kontrolfreak føler jeg, er virkelig reglryttter, og min sp sagde sidst at han skulle op på 750 ml mme/mælkeproduktor.. og han spiser ikke a38 eller ylette eller ost. Jeg bruger naturligvis mme i maden, men det er jo ikke nær den mænge der er i et flaskemåltid.
åhhhhhh, får helt tårer i øjnene af bare at skrive...
Måske skulle jeg ringe til sp igen?
Hvor højt går i op i det her mad-halløj?

Kram Jannie - ked af det, og føler sig som verdens VÆRESTE mor lige nu

Hejsa søde...

Kan godt forstå du er frustreret... det ville jeg også være hvis det var Emma der afviste flasken... måske du bare skulle prøve og give ham en flaske om morgnen og så inden han skal i seng, (hvis du alså kan) og ellers bare vælling .. har du tænkt på om han ikke kan lide mme mere og at du måske skulle prøve et andet mærke end det du plejer.... (?)

ved ikke om noget af dette kunne hjælpe men ville gerne svare.

knus malene(H)

Anmeld

18. marts 2008

heaven

Eva skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg slappe helt af og lade være med at tvinge ham til den S**** falske..måske gider han bare ikke den mere. Hvad med krus og tudekop?? I hans alder kan han jo godt undvære flasken og det er da en nem måde at komme af med den.
Hvis du er bange pga kalk, så tal med din læge om noget tilskud eller bare hør hvad han/hun siger....det andet holder ikke og det kan jeg da mærke at du ikke selv synes.
Alt hvad der står om børn er vejledende og overordnet...der er jo altid nogle børn der falder ud af alle de dumme skemaer.
Stort kram og ro på...giv ham hvad han vil af mælkeprodukter. Da jeg var 7-8 mdr. spiste jeg rød spegepølse på rugbrød..;o9
knus..

Hey.

Ved det godt, ved det godt.... men jeg bliver bare så ked af det.... min fornuft siger mig også at han nok skal få det han har brug for, og det er jo ikke fordi han afviser den konsekvent HVER GANG... Han spiser bare mindre og mindre. Tror også det er fordi, jeg jo giver ham mere og mere rigtig mad... Og det der frustrer mig mest, er at han bliver så ked af det, virkelig. Og hvad gør jeg? Jeg presser ham endnu mere.... Og det er sgu da for dumt, jeg ved det jo godt, og jeg kan ikke holde ud at det sidste, han oplever på sin dag er at hans mor ikke afløser ham rigtig!!! Forstår du hvad jeg mener?

Tak fordi du svarede mig..

Knuz Jannie - der er i lidt bedre humør nu, da Lasse har spist 150ml inden han blev puttet

Anmeld

19. marts 2008

Honningblomst

Hej igen...
Tænkte lidt på at i måske skulle starte forfra...sid et andet sted, på en aden måde med ham og lad ham drikke så meget han vil, uden at du lader dig påvirke. Jeg tror simpelthen på at din frustration kan overføres til ham, så I kommer ind i en negativspiral, som bare bliver værre og værre.
Ro på...ingen børn dør af sult i dagens Danmark...:)
Kram og tanker..
Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.