Tager skjold på!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
5 svar
16 synes godt om
11. maj 2013

MyLove E

Det er lige hvad jeg lige så stille er begyndt at gøre.
For i morgen kommer Svigermor som er en rigtig jeg-taler-før-tænker type.

Men jeg vil ikke ryge ned denne gang. Jeg vil bare lade alle hendes ord trille stille og rolig ned af mit skjold:-)

Jeg tro på mig selv denne gang:-):-):-):-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

Isabella_mor

Tauf skriver:

Men jeg vil ikke ryge ned denne gang. Jeg vil bare lade alle hendes ord trille stille og rolig ned af mit skjold:-)

lykke til.... 

jeg kender det godt.. (det er dog ikke min svigermor, men min egen mor) 

jeg har lært mig selv nu her at jeg egentlig bare lader min mor snakke og så siger jeg ja, nå, okay... (simpelthen snakker hende efter munden) fordi at jeg ved at begynder jeg at ytre mig om min mening hvis hun ikke er enig, så sker der STORT set det samme hver gang.. vi bliver uvenner.. og nu er jeg stille og roligt begyndt at tale med hende igen.. 

og det virker altså bare at snakke efter munden.. fordi hun bor her ikke, jeg behøver ikke at skulle kunne med hende andet end når jeg taler med hende/ser hende... og så går der ikke noget af mig når jeg bare taler hende efter munden og så bare spørger ind til det hun snakker om... spørger hun mig om noget svarer jeg hende selvfølgelig ærligt... og så undgår jeg på en eller anden måde en diskussion med hende ved at skifte emne.. 

Det er taktik... prøv det om du kan.

Anmeld

11. maj 2013

MyLove E

Isabella_mor skriver:

lykke til.... 

jeg kender det godt.. (det er dog ikke min svigermor, men min egen mor) 

jeg har lært mig selv nu her at jeg egentlig bare lader min mor snakke og så siger jeg ja, nå, okay... (simpelthen snakker hende efter munden) fordi at jeg ved at begynder jeg at ytre mig om min mening hvis hun ikke er enig, så sker der STORT set det samme hver gang.. vi bliver uvenner.. og nu er jeg stille og roligt begyndt at tale med hende igen.. 

og det virker altså bare at snakke efter munden.. fordi hun bor her ikke, jeg behøver ikke at skulle kunne med hende andet end når jeg taler med hende/ser hende... og så går der ikke noget af mig når jeg bare taler hende efter munden og så bare spørger ind til det hun snakker om... spørger hun mig om noget svarer jeg hende selvfølgelig ærligt... og så undgår jeg på en eller anden måde en diskussion med hende ved at skifte emne.. 

Det er taktik... prøv det om du kan.

Jeg har det også lidt med min mor. Men jeg er i en proces hvor jeg er ved at klippe navle strengen over
Og det går faktisk nogenlunde:-):-):-)

Tak for dit klap på min skulder:-)

Anmeld

11. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bare lad det flyve ind af det en øre og ud af det andet! X

Anmeld

11. maj 2013

pcoramt

Tauf skriver:

Held og lykke Gud hvor jeg dog kender det!

Anmeld

11. maj 2013

AnthonsMor

Tauf skriver:

Jeg kender udemærket det med at skulle forberede sig på samvær med sin svigermor.. Jeg elsker ellers min svigermor, men efter Anthon er kommet hader jeg alle Alle hiver og slider i MIN baby og det magter jeg slet ikke.. Så jeg ved udemærket hvordan du har det..

Håber det kommer til at gå godt i morgen trods alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.