Nogen med erfaring indenfor køb og salg i butik???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
6 svar
1 synes godt om
11. maj 2013

cecilie1984

Har hørt at man kan gå ind i hvilken som helst butik som forhandler din varer og få pengene retur selvom du ikke har bon eller har købt varen i netop den butik.

De må bare trække 20 procent fra prisen.

sagen er den at jeg har købt et par sko til min datter på nettet men de er et nr for store, men gider ik bøvle med at sende dem retur (der hvor de er købt har de heller ik dem et nr mindre)

men hvis jeg går ind i en sko butik i byen med dem (selvfølgelig i kasse og ikke brugt) kan jeg få pengene tilbage minus 20 procent

Ved nogen om det passer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

Maja_4000

Så vidt jeg ved, SKAL butikker ikke bytte.. Det er bare en 'service' som næsten alle yder lige dét der har jeg godt nok aldrig hørt om :b så jeg følger lige med

Anmeld

11. maj 2013

cecilie1984

Maja_4000 skriver:

Så vidt jeg ved, SKAL butikker ikke bytte.. Det er bare en 'service' som næsten alle yder lige dét der har jeg godt nok aldrig hørt om :b så jeg følger lige med

jeg har heller ik hørt det før men der var bare nogen stykker fra mit arbejde der snakkede om det

Anmeld

11. maj 2013

sandramor

Jeg har arbejdet i butik i mange år og nej butikken SKAL ikke bytte eller tage en vare retur.... Det er en ekstra service den pågældende butik giver....
Det eneste du altid har er reklamations ret men ingen retur ret :-)

Anmeld

11. maj 2013

cecilie1984

sandramor skriver:

Jeg har arbejdet i butik i mange år og nej butikken SKAL ikke bytte eller tage en vare retur.... Det er en ekstra service den pågældende butik giver....
Det eneste du altid har er reklamations ret men ingen retur ret :-)

Ved godt en butil ikke SKAL tage en varer retur men jeg spørger om nogen har hørt om de kan tage en varer som sælges i deres butik retur imod at udbetale prisen minus 20 %

Anmeld

11. maj 2013

SHERO

Som udgangspunkt så nej, for så ville f.eks. en tyv jo hurtigt komme af med sine tyvekoster hvis han/hun bare kan bytte dem for kontanter et andet sted. Så måske kan man være heldig, ikke andet end at spørge, men tror de fleste butiksejere ville sige nej nettop af overstående risiko..

Anmeld

11. maj 2013

lycly

Du kan ikke forlange penge tilbage, bytte/retur service er udelukkende en service og ikke noget der står i købeloven at butikkerne SKAL tilbyde Er selv ansat i butik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.