Hormoner hvis cyklus er regelmæssig (IUI)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. maj 2013

esioul

Hvordan og hvorledes fungerer det ved IUI behandling, hvis man har en regelmæssig cyklus med ÆL hver gang?

skal man så stadig tage hormoner for at optimere chancen, eller er der nogle der er blevet insemineret i egen cyklus?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Kløver

Er vist forskelligt, men synes jeg har hørt flere som er insemineret i egen cyklus, hvis man i forvejen har æl, og æggene bliver store pg fine nok men kommer også an på ens cyklus, feks har jeg en cyklus, normalt, på 42-44 dage med æl, men fordi den så er så lang vil man behandle med hormoner og fremkalde mens, hvor den normalt burde komme, hvis der ikke er en graviditet

Anmeld

11. maj 2013

esioul

Maja84 skriver:

Er vist forskelligt, men synes jeg har hørt flere som er insemineret i egen cyklus, hvis man i forvejen har æl, og æggene bliver store pg fine nok men kommer også an på ens cyklus, feks har jeg en cyklus, normalt, på 42-44 dage med æl, men fordi den så er så lang vil man behandle med hormoner og fremkalde mens, hvor den normalt burde komme, hvis der ikke er en graviditet

Ja synes nemlig også jeg har hørt om det før. Min cyklus er på 27-28 dage. Må se hva de siger )

Anmeld

11. maj 2013

l.kjoeller

Hvordan og hvorledes fungerer det ved IUI behandling, hvis man har en regelmæssig cyklus med ÆL hver gang?

skal man så stadig tage hormoner for at optimere chancen, eller er der nogle der er blevet insemineret i egen cyklus?

jeg var helt "normal" og blev behandlet p.g.a. kæresten. du får sandsynligvis stadig hormoner. det er dog kun stimulerende hormoner og ikke noget der ændrer cyklus. Omkring dag 12 i cyklus begynder de nok at skanne og kan se på str af æg(ene) hvornår du skal tage en ægløsningssprøjte og insemineres dagen efter

Anmeld

11. maj 2013

esioul

l.kjoeller skriver:

jeg var helt "normal" og blev behandlet p.g.a. kæresten. du får sandsynligvis stadig hormoner. det er dog kun stimulerende hormoner og ikke noget der ændrer cyklus. Omkring dag 12 i cyklus begynder de nok at skanne og kan se på str af æg(ene) hvornår du skal tage en ægløsningssprøjte og insemineres dagen efter

Jeg håber at skulle tage mindst muligt af det skidt

Men klinikken vurderer nok hvad der er nødvendigt når vi skal derhen

Anmeld

11. maj 2013

o1Mutte

esioul skriver:

Jeg har regelmæssig cyklus på 30 dage, æl, og frie æggeledere Og jeg er på hormoner

Anmeld

12. maj 2013

l.kjoeller

esioul skriver:

Jeg håber at skulle tage mindst muligt af det skidt

Men klinikken vurderer nok hvad der er nødvendigt når vi skal derhen

jeg mærkede ikke spor til det. man kan sige hvis man nu skal igennem færre forsøg på den måde er måske værd at tage med. men du har helt ret. det vurderer de nok på det enkelte sted alt efter hvad de har bedst erfaring med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.