Hvor mange bade om ugen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2013

Kløver

Miin'Baby'Mus skriver:

Årh, det er da også træls 

Men vi har ikke sådanne problemer herhjemme, faktisk var hendes hud meget mere tør før end nu - hun får masser af fugt ved at komme i et bad med olie .

SP startede ud med at sige 2 bade om ugen - så ville hører hvad normalen for "almindelige" børn var 

Vi fik at vide man ikke må bade dem med olie i vandet da man så ødelægger babys naturlige måde at holde huden fugtig på, men det er jo nok forskelligt fra barn til barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Elgaard73

Her kommer han i badekar ca. 3 gange om ugen ( han er 17 måneder). De andre dage kommer han lige med mig ind under bruseren og får en hurtig tur med vaskekluden. Der er fuld knald på ham, og han elsker at være ude og "kratte" i jorden, så han kan altså blivet pænt beskidt i løbet af dagen.

Da han var på alder med din, mener jeg at han også fik 2 bade og så ellers en tur med vaskekluden før sengetid og ellers ved behov.

Anmeld

10. maj 2013

Sahara82

Miin'Baby'Mus skriver:

Dette er et spørgsmål til dem der bader deres babyer/børn i badekar 

Vores bliver 4 måneder her snart og hun får 2 rigtige bade om ugen og ellers så bliver hun vasket med en klud.

Men hvornår begynder man at give flere bade om ugen? Kunne bare se i en anden tråd at deres barn fik flere bade, ganske vist et ældre barn - men alligevel 

Hvordan gør i? 

Min dreng er snart 2 måneder, og han kommer i bad hver anden dag. Han gylper, sutter på sine fingre og ligger tit på puslebordet uden ble, og så tisser han lidt, så det er hver anden dag han bliver badet. Synes ikke jeg efter de to dage kan vaske ham ordentligt med en klud, og skal ikke have en baby der lugter. 

Anmeld

10. maj 2013

EnGodMor

10 måneder her, og i bad hver dag.

Anmeld

10. maj 2013

Rockertand

3 børn under 7 år her, vi har eksem at tage hensyn til.

I samråd med vores læge er vi kommet frem til, at de skal have lov til at komme i karbad (sidder der gerne og leger 1 ½ time), men at det så maksimalt bliver 2 gange i ugen, helt optimalt skulle de bare i brusebad, men vi har valgt, at de skal have lov til karbad, for det elsker de og spørger tit selv efter det.

Den yngste kommer i babybadekar efter behov.

Anmeld

10. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Miin'Baby'Mus skriver:

Vores bliver 4 måneder her snart og hun får 2 rigtige bade om ugen og ellers så bliver hun vasket med en klud.

Men hvornår begynder man at give flere bade om ugen? Kunne bare se i en anden tråd at deres barn fik flere bade, ganske vist et ældre barn - men alligevel 

Hvordan gør i? 

Min pige er 9 mdr, hun kommer i bad hver anden dag da min pige var 4 mdr, kom hun i rigtigt bad 1-2 gange i ugen

Anmeld

10. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Maja84 skriver:

Vi fik at vide man ikke må bade dem med olie i vandet da man så ødelægger babys naturlige måde at holde huden fugtig på, men det er jo nok forskelligt fra barn til barn

Tror det er forskelligt, for jeg gik over tid og min pige havde ekstrem tør hud da hun var helt ny, så vi endte med at skulle smøre og tilføre en masse fugt. Hendes hud er fin nu, men har en let tendens til at blive lidt tør - mest på ben og kinder.. Så lidt olie bruger vi i ny og næ

Anmeld

10. maj 2013

hekran

Miin'Baby'Mus skriver:

Hvordan gør i? 

Vi har 3 børn og vores erfaring er faktisk, at mindre børn kræver flere bad. Der kommer makrel og grød i håret osv, så de er lidt mere 'klamme'

De store kan trods alt vaske deres hænder osv og de får forhåbentlig ikke så mange klamme ting i håret.

Vores pige på snart to kommer i bad to gange om ugen, hvor hun får vasket sit hår (det er nemlig langt). Drengene på 3 og 5 kommer kun i bad án gang om ugen, hvor de får vasket deres hår og krop. Ellers er det etagevask til dagligt.

Anmeld

10. maj 2013

Kløver

Frk P. skriver:

Tror det er forskelligt, for jeg gik over tid og min pige havde ekstrem tør hud da hun var helt ny, så vi endte med at skulle smøre og tilføre en masse fugt. Hendes hud er fin nu, men har en let tendens til at blive lidt tør - mest på ben og kinder.. Så lidt olie bruger vi i ny og næ

Ja, er jo nok forskelligt fra barn til barn

Anmeld

10. maj 2013

MetteS81

Ella kommer i bad 2 gange om ugen, søndag og onsdag. Hvis det er meget varmt og der er solcreme i håret osv, så 3-4 gange om ugen... Sådan er det oftest om sommeren...om vinteren blir hun ikke lige så fedtet til  Hun er 2 år og 4 mdr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.