Hvor lang tid før man bliver "sikker" i sin bil kørsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.215 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er lige begyndt at køre bil.. Men hader det manuelt gear.. går i stå og kan ikke sætte i gang hurtig nok når jeg skal ud fra en vej eller i en rundkørsel.. Det så pinlig..
Hvor lang tid skal jeg regne med der går, er grædefærdig 
Kommer til at køre hver dag... Hvad har i af erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2013

Louise H.

Det kommer stille og roligt Du skal lige vende dig til trafikken og det at, der ikke er en kørelærer der sidder og fortæller hvad du skal.

Lige efter jeg fik kørekort, legede jeg at kørelæren stadig var der. Sagde alle de ting han plejede at sige til mig inde i mig selv. Og inden jeg så mig om så gjorde jeg bare tingene uden at tænke over det

Anmeld

9. maj 2013

LilleChelle

Det kommer lige så stille. 

Jeg var glad for at have lånt en bil det første lange stykke tid efter jeg havde fået kørekort. Du lærer ikke at køre bil med en kørelærer ved siden, du lærer at køre bil af din erfaring bagved rettet. Så du skal bare ud og køre en masse. Hvis ikke du føler for at køre så meget inde i byen, så kør lidt ud til de mindre byer og træn  

Anmeld

9. maj 2013

khaleesi

Jeg er lige begyndt at køre bil.. Men hader det manuelt gear.. går i stå og kan ikke sætte i gang hurtig nok når jeg skal ud fra en vej eller i en rundkørsel.. Det så pinlig..

Du skal heller ikke sætte "hurtigt" i gang.

Er du ny bag rettet tager du den tid det tager, om bilerne skal vente 2 minutter ekstra på dig er det bare sådan det er.

Vær rolig - det kommer med tiden! men giv dig selv plads til at køre som du gør nu. Du skal jo også lige lærer bilen og vejene helt at kende, samt at du skal "vokse" sammen med dit køretøj, det kan tage tid.

så vær tålmodig, min kørelærer siger at man først lærer at køre bil fra den dag at du er alene på vejen uden nogen ved din side. 

Så du er faktisk først lige lært at køre nu - og er det normalt at køre som en superstar fra dag 1? NEJ! alle har deres tvivl og har svært ved noget i starten. 

Bare det at du har fået et kørekort er SUPER sejt! for NU er du klar til at komme ud og lærer bilen og vejene at kende, og det kan tage tid - ligesom du ikke lære en person at kende på blot et par dage, det kan tage år. Men du bliver bedre og bedre for hver gang du starter din motor. 

Knus! 

Anmeld

9. maj 2013

LR85

Hvis du køre hverdag/flere gange om ugen, så tror jeg der går et par uger. 

Du vil kunne mærke forskel på næste torsdag allerede. 

Hvis du har tid, så kør lidt rundt på de mindre veje og øv dig lidt. 

Anmeld

9. maj 2013

MyLove E

Anonym skriver:

UJeg er lige begyndt at køre bil.. Men hader det manuelt gear.. går i stå og kan ikke sætte i gang hurtig nok når jeg skal ud fra en vej eller i en rundkørsel.. Det så pinlig..

Kan godt huske det. Jeg startede så faktisk lige efter jeg har fået kortet med at køre automat gear. Men tog stadig lang tid om at køre ud fra side veje for jeg var bange for ikke at kunne nå det han. Så jeg ventede til der SLET ingen biler var.

Så fik vi efter et halvt år bil nr to med manuel gear. HOLD NU OP jeg gik i stå i HVER rundkørsel. Trist når man bor i "The City of Rundkørelse "

Jeg synes man lige som i butikker skulle at et skilt bag på hvor der står "NY BILIST" Der er altså først når man har fået kortet at man rigtig skal lære det:-)

Anmeld

10. maj 2013

Victoria2013

Det kommer... nu mere/oftere du kører bil, nu mere sikker bliver du. Så du skal bare blive ved - det er jo også den bedste måde at lære noget på og blive bedre på, det er ved at gøre det igen og igen

Jeg var så "heldig" (held i uheld) dengang jeg tog kørekort, at min mor var syg og ikke måtte køre bil. Så hun lod mig køre en masse, kørte også hende på arbejde og kunne selv tage bilen når jeg skulle i skole på gymnasiet osv - så jeg fik kørt rigtig meget de første måneder og kom hurtigt ind i det fordi... det var jeg jo nødt til

Anmeld

10. maj 2013

lycly

Hvis du skal køre hver dag, så kommer det meget hurtigt, jeg synes hurtigt jeg blev sikker i min kørsel og jeg har aldrig kørt hver dag. Du skal bare prøve at lade være med at blive flov når du går i stå. Bare tænk, fuck det, de andre må vente og så start stille og roligt bilen op igen Så slipper man for at køre rundt og være nervøs for at gå i stå

Anmeld

10. maj 2013

Masig

Anonym skriver:

nogle biler har et lidt dumt koblingspunkt så det kan være svært at sætte igang uden at gå i stå.... Fnd et øde sted hvor du kan sætte igang og holde stille flere gange efter hinanden så du lærer koblingspunktet at kende, og så som de andre siger, bare ud og køre en masse så du får øvet dig... Jeg har haft kørekort i 11 år og kan stadig gå i stå midt i et stort lyskryds hehe.... 

Det skal nok blive bedre jo mere du lære din bil at kende og jo mere sikker du bliver i trafikken 

Anmeld

10. maj 2013

Mother-love

Åhh hvor kan jeg godt huske det. Hvis du kører hver dag kommer det før du tænker over det. du må ikke stresse eller panikke over om du går i stå. For så gør du det endnu værre for dig selv.

Jeg kan huske 2 dage efter jeg havde fået kørekort skulle jeg lige køre min søster etsted hen.
Lånte mine forældres den ene bil. Og det var en Skoda, de har ret bløde koblinger. Og jg var vanttil en hård kobling hvilket resulterede i at jeg brugte 20 min i en svingbane. Jeg kunnesimpelthen ikke få den skide bil igang og jeg var gal. Jeg var så meget glad for detikke holdte nogen bagved mig. For tror de havde været pænt træt af mig så.
Idag griner jeg af det. For selvom jeg svor jeg aldrig satte mig ind iden bil igen sad jeg der under en uge efter.

Husk du lige skal lære bilen at kende. De fleste der kommer over i en bil de ikke kender kan gå i stå også folk der har haft kørekort i mange år. For som sagt folk skal lære bilen at kende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.