Det danske lægesystem er ved at bryde sammen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
8 svar
8 synes godt om
9. maj 2013

ann-kristina

Hej

Jeg er helt ny praktiserende læge. Jeg er glad for mit arbejde og sætter en ære i at give alle den bedst mulige behandling.

Men jeg er alvorlig bange for at det hele snart falder sammen. Regeringen har foreslået et lovindgreb der ødelægger det hele. 

Vi har alle investeret 2-3 millioner  i vores lægepraksis, men det nye indgreb gør at vi bliver frataget alle rettigheder. Regionerne kan pålægge os alle de opgaver de vil og det betyder at der bliver endnu kortere tid til hver konsultation. I forvejen har jeg 15 min til hver patient og jeg kan simpelthen ikke løbe hurtigere. Resultatet bliver hurtigere og dårligere konsultationer.

Støt os på Bevar  Familielægen på facebook. 200.000 danskere har astøttestavstøttestav os, men der er brug for flere hvis vi skal få sundhedsministeren til at stoppe dette vanvid.

Denne artikel forklarer meget godt hvad det egentlig handler om

http://www.dagensmedicin.dk/opinion/leder/regeringens-genistreg-blev-til-et-selvmal/

Ann-Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2013

Tulipan

ann-kristina skriver:

Hej

Jeg er helt ny praktiserende læge. Jeg er glad for mit arbejde og sætter en ære i at give alle den bedst mulige behandling.

Men jeg er alvorlig bange for at det hele snart falder sammen. Regeringen har foreslået et lovindgreb der ødelægger det hele. 

Vi har alle investeret 2-3 millioner  i vores lægepraksis, men det nye indgreb gør at vi bliver frataget alle rettigheder. Regionerne kan pålægge os alle de opgaver de vil og det betyder at der bliver endnu kortere tid til hver konsultation. I forvejen har jeg 15 min til hver patient og jeg kan simpelthen ikke løbe hurtigere. Resultatet bliver hurtigere og dårligere konsultationer.

Støt os på Bevar  Familielægen på facebook. 200.000 danskere har astøttestavstøttestav os, men der er brug for flere hvis vi skal få sundhedsministeren til at stoppe dette vanvid.

http://www.dagensmedicin.dk/opinion/leder/regeringens-genistreg-blev-til-et-selvmal/

Ann-Kristina

Har synes godt om på facebook

Synes det er forfærdeligt at regionerne vil ødelægge systemet for de praktiserende læger, men mest for patienterne. Det kan der da ikke komme noget godt ud af!

Anmeld

9. maj 2013

Muffinmus

Jeg går klart ind for at bevare og har for længe siden trykket godt om. Men jeg gad virkelig godt være med inde i hvad de er uenige om præcist når det ikke handler om penge osv...handler det kun om friheden til selv at vælge antal patienter, frihed til at vælge landsdel eller hvad filan??

Anmeld

9. maj 2013

kriknu

Jeg synes det er dybt tåbeligt med alle de indgreb! Og da især mht. til lægerne - jeg synes det hele går fint! og kan absolut ingen grund se til det tåbelige lovindgreb!

Har selv en bekendt der også er praktiserende læge og han bander dem simpelthen langt væk!

Kæresten har også været inde og synes godt om, jeg er desværre ikke på facebook - men jeg får næsten lyst til at oprette mig igen nu

Anmeld

9. maj 2013

jydeinden

jeg synes det er forfærdeligt at regeringen vil blande sig, men jeg synes det er endnu mere forfærdeligt hvis man virkeligt agter at lade patienterne betale for at besøge deres læge. så er det patienterne man gør til fangerne, og dét synes jeg på ingen måde er fair eller i orden.

Anmeld

9. maj 2013

ann-kristina

MariaE skriver:

Jeg går klart ind for at bevare og har for længe siden trykket godt om. Men jeg gad virkelig godt være med inde i hvad de er uenige om præcist når det ikke handler om penge osv...handler det kun om friheden til selv at vælge antal patienter, frihed til at vælge landsdel eller hvad filan??

Der er flere ting galt med lovforslaget. Det vigtigste er at man i øjeblikket har samarbejdsudvalg hvor man planlægger arbejdet. Dvs man plsundhedssysyemet sundhedssystemet der tager sig af hvilke opgaver. De senere år er mange flere opgaver lagt ud  til lægehusene, og det er godt for det er billigere end på sygehuset. Indtil nu har udvalgene bestået af regioner og praktiserende læger. I lovforslaget er kommunerne kommet med ind, hvilket er en god ting. Til gengæld har man smidt lægerne ud. Dvs nu kan regioner og kommuner i fællesskab sidde og beslutte hvad vi skal lave uden at vi kan gøre noget ved det. De kan altså lægge flere og flere opgaver ud til os. Og vinkan ikke nægte. Samtidig har man lagt loft over hvor meget vi må tjene, dvs vi må ikke tjene mere end nu. Altså underforstået vi må ikke have flere konsultationer end vi har nu. I forvejen har vi så store udgifter til personale for at kunne følge med, at min sygeplejerske nok tjener mere end jeg gør. Vi har jo alle stor gæld (bygninger, inventar, goodwill) vi betaler af på. Jeg har lige købt praksis og jeg er gået mange tusinde ned i løn om måneden i forhold til da jeg arbejdede på sygehuset.

Anmeld

9. maj 2013

ønskebørn74

ann-kristina skriver:

Hej

Ann-Kristina

Er så enig med dig.. Hvad dælen bilder de sig ind.. 

Anmeld

9. maj 2013

Tulipan

ann-kristina skriver:

Der er flere ting galt med lovforslaget. Det vigtigste er at man i øjeblikket har samarbejdsudvalg hvor man planlægger arbejdet. Dvs man plsundhedssysyemet sundhedssystemet der tager sig af hvilke opgaver. De senere år er mange flere opgaver lagt ud  til lægehusene, og det er godt for det er billigere end på sygehuset. Indtil nu har udvalgene bestået af regioner og praktiserende læger. I lovforslaget er kommunerne kommet med ind, hvilket er en god ting. Til gengæld har man smidt lægerne ud. Dvs nu kan regioner og kommuner i fællesskab sidde og beslutte hvad vi skal lave uden at vi kan gøre noget ved det. De kan altså lægge flere og flere opgaver ud til os. Og vinkan ikke nægte. Samtidig har man lagt loft over hvor meget vi må tjene, dvs vi må ikke tjene mere end nu. Altså underforstået vi må ikke have flere konsultationer end vi har nu. I forvejen har vi så store udgifter til personale for at kunne følge med, at min sygeplejerske nok tjener mere end jeg gør. Vi har jo alle stor gæld (bygninger, inventar, goodwill) vi betaler af på. Jeg har lige købt praksis og jeg er gået mange tusinde ned i løn om måneden i forhold til da jeg arbejdede på sygehuset.

Det er godt nok virkelig forfærdeligt for hele det danske sundhedssystem at disse ændringer er kommet. Forstår godt jeres frustrationer!!

Håber virkelig der kommer en løsning ud af det her, der både gør at I ikke skal arbejde jer selv ihjel og patienterne samtidig bliver behandlet ordentligt

I forvejen er det kort tid med 15 min til hver patient, hvordan tror de så at man skal kunne lave endnu mere?

Anmeld

9. maj 2013

ønskebørn74

ann-kristina skriver:

Hej

Ann-Kristina

Jeg har et spørgsmål om noget fagligt..

min mand og jeg har i årevis været i fertilitetsbehandling.

jeg bliver også gravid men mister tidligt i graviditeten.. Jeg kan mærke min krop modarbejder det..

Nu er jeg så gravid igen, 7+0 med tvillinger lavet i et friskt ICSI forsøg.. Og nu er den gal igen med smerter og slemme sammentrækningerne i min livmoder. Hvorfor går man ikke ind og aktivt prøver på at stoppe det.. Hvorfor kun når man er længere henne.. Det kan da ikke blive ved med at være fejl ved børnene.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.