Økologisk eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2009

JonTri

Helst øko her... køber mere og mere af det og synes ikke jeg mærker det helt vildt... det er vel noget med "lidt men godt" princippet. Køber måske kun to peberfrugter til prisen for 4... men så bliver de til gengæld også spist... nogle gange ku vi smide en runken peber ud. Det samme med frugt mm...

Synes klart vi sku købe mere øko... det vil vel også hjælpe på prisen og presse de sidste landmænd der er i tvivl om det er bedst at være økologer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2009

Nanna1985

Vi køber intet ØKO herhjemme

Anmeld

1. juli 2009

Miss BananaHammock

Både og. Køber ligesom andre har skrevet øko mælk, og det kommer nok mest af vane. Jeg har lige været til eksamen i økologi og bæredygtighed og disse to begreber passer ikke nødvendigvis altid overens, så jeg prøver for det meste at tilgodese begge aspekter. Men ja, som en anden også skrev, så er øko ikke altid lig med kvalitet, så jeg holder øjne og øre åbne i forbindelse med mine indkøb!!

Anmeld

1. juli 2009

Mumto3

100% økologisk! -hvis det ikke findes i en økologisk udgave, så køber vi det ikke.

Jo mere jeg læser om ikke-økologisk mad jo mere ulækkert synes jeg det er!
Kød der er fyldt med medicinrester (øko-dyr må ikke få medicin, og hvis de bliver syge og skal have det, må de ikke sælges som øko mere). Mælk med betændelse i, fordi det 'ikke gør noget' når der er pencillin i mælken også, så bliver vi mennesker jo ikke syge af at drikken den  Frugt og grønt fyldt med alle mulige sprøjtegifte, som landmanden skal bruge beskyttelsesværn for at måtte sprøjte på (f.eks. maske for ansigtet) og resten af de giftstoffer kan vi så sidde og guffe i os.  The-arbejdere i Indien der dør af kræft, fordi de bliver syge af at gå og sprøjte markerne. Nej, så hellere købe en økologisk te, som en ren for mig og min krop og som ikke gør den fattige bonde i 3.verdenslande syge og uarbejdsdygtige.

Mange taler om at det er dyrt at købe økologisk. Det aner jeg ikke. Vi køber aldrig andet, så jeg har ingen ide om hvad ikke-økologisk mad koster.

Jeg læste engang en eller anden fagperson havde udtalt: Hvorfor bruge sin krop som kemikalie-depot, når vi dybest set ikke aner hvad det gør ved den?  -og det vil jeg bestemt give ham ret i. Jeg har ihvertfald ikke lyst til at eksperimenter med hverken mit eller mine børns helbred. Jeg tror ikke det er noget man kan mærke lige her og nu, men i det lange løb, over en helt livsforløb, så tror jeg det gør en kæmpe forskel.

Anmeld

1. juli 2009

Pige2009

Køber sjældent økologisk andet end mælk, men jeg ville da ønske, det ikke var så dyrt. Jeg synes ikke der er den store smagsforskel på økologisk kød og alm. Ved grøntsager synes jeg der er en mærkbar forskel, hvor det økologiske klart vinder.

Linda 25+4

Anmeld

1. juli 2009

Honningblomst

linda2009 skriver:

Køber sjældent økologisk andet end mælk, men jeg ville da ønske, det ikke var så dyrt. Jeg synes ikke der er den store smagsforskel på økologisk kød og alm. Ved grøntsager synes jeg der er en mærkbar forskel, hvor det økologiske klart vinder.

Linda 25+4

Men dyrene har haft det meget bedre og så er kødet ikke fyldt med alt muligt og umuligt som man ikke kan smage, men helt sikkert påvirkes negativt af...desværre...

Anmeld

1. juli 2009

Pige2009

Men dyrene har haft det meget bedre og så er kødet ikke fyldt med alt muligt og umuligt som man ikke kan smage, men helt sikkert påvirkes negativt af...desværre...

Enig! Jeg prøver også at tænke over det. Det handler jo ikke bare om dyrevelfærd men også i høj grad miljøet som vi mennesker desværre er godt på vej til at ødelægge.

Tillykke med din "nye" krop forresten

Knus Linda

Anmeld

1. juli 2009

xx

I et par år købte jeg alt, hvad jeg kunne få økologisk, men det gik vi væk fra da vi begyndte at sidde lidt strammere i det.

Vil dog meget gerne tilbage til det når pengene er til det.

Anmeld

1. juli 2009

Siber

Da vi boede i DK, købte vi stort set kun økologisk, det vi nu kunne få. Vi fik bla. frugt og grønt fra årstiderne, det var bare super!

Nu bor vi jo i Norge, og jeg synes det er svært at opdrive, også er det mega dyrt.

Indtil videre så er det frugt og grønt der bliver øko. Brød bager jeg selv, kan ikke undvære det danske rugbrød, så det bager jeg selv!

Jeg ville helt vildt gerne være øko, men det er lidt svært for tiden.

Til gengæld sorter vi affaldet, det er noget de går op i de Nordmænd!

Knus Siber

Anmeld

1. juli 2009

Tina2

Vi køber en del økologisk, men ikke alting..... Mest pga økonomien, men køber faktisk en hel del økologisk.....
Synes det er svært at finde økologisk kød, men finder jeg noget køber jeg det som regel.... Men køber altid dansk kød.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.