100% økologisk! -hvis det ikke findes i en økologisk udgave, så køber vi det ikke.
Jo mere jeg læser om ikke-økologisk mad jo mere ulækkert synes jeg det er!
Kød der er fyldt med medicinrester (øko-dyr må ikke få medicin, og hvis de bliver syge og skal have det, må de ikke sælges som øko mere). Mælk med betændelse i, fordi det 'ikke gør noget' når der er pencillin i mælken også, så bliver vi mennesker jo ikke syge af at drikken den

Frugt og grønt fyldt med alle mulige sprøjtegifte, som landmanden skal bruge beskyttelsesværn for at måtte sprøjte på (f.eks. maske for ansigtet) og resten af de giftstoffer kan vi så sidde og guffe i os. The-arbejdere i Indien der dør af kræft, fordi de bliver syge af at gå og sprøjte markerne. Nej, så hellere købe en økologisk te, som en ren for mig og min krop og som ikke gør den fattige bonde i 3.verdenslande syge og uarbejdsdygtige.
Mange taler om at det er dyrt at købe økologisk. Det aner jeg ikke. Vi køber aldrig andet, så jeg har ingen ide om hvad ikke-økologisk mad koster.
Jeg læste engang en eller anden fagperson havde udtalt: Hvorfor bruge sin krop som kemikalie-depot, når vi dybest set ikke aner hvad det gør ved den? -og det vil jeg bestemt give ham ret i. Jeg har ihvertfald ikke lyst til at eksperimenter med hverken mit eller mine børns helbred. Jeg tror ikke det er noget man kan mærke lige her og nu, men i det lange løb, over en helt livsforløb, så tror jeg det gør en kæmpe forskel.
Anmeld