Råd vedr. en snart 2 årig dreng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
3 svar
3 synes godt om
8. maj 2013

FamilienSørensen

Hejsa kære brugere på baby.dk

Jeg er i gang med at lave bordplan og nu flyver der en masse tænker rundt i mit hovede. Lad mig lige sætte jer ind i mine tanker så I måske kan fortælle mig hvad der er fornuft/vrøvl og om jeg er helt galt på den.

Sagen er at jeg skal lave bordplan til vores mindste søn Rasmus' dåb, vi har også en ældste søn på snart 2 han hedder Christian, men ja i og med jeg laver denne bordplan, kom jeg i tanke om at det kunne være dejligt, hvis Christian skulle sidde mellem min kæreste Jacob og hans mor og mig ved siden af Jacob, altså så jeg sidder to pladser væk fra Christian, dette havde jeg tænkt på at skulle øge mærksomheden omkring lille Christian, for jeg skal højst sandsynlig kigge lidt i køkkenet, amme, samt bære Rasmus og putte ham, men så tænker jeg også om det overhovedet er en god ide', for han skal jo heller ikke "miste" sin mor, bare fordi lillebror er kommet til, det signal har jeg ikke lyst til at sende til Christian.
Hvad tænker I om mit dilemma?

Mvh Kusuma

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Rockertand

FamilienSørensen skriver:

Hejsa kære brugere på baby.dk

Jeg er i gang med at lave bordplan og nu flyver der en masse tænker rundt i mit hovede. Lad mig lige sætte jer ind i mine tanker så I måske kan fortælle mig hvad der er fornuft/vrøvl og om jeg er helt galt på den.

Sagen er at jeg skal lave bordplan til vores mindste søn Rasmus' dåb, vi har også en ældste søn på snart 2 han hedder Christian, men ja i og med jeg laver denne bordplan, kom jeg i tanke om at det kunne være dejligt, hvis Christian skulle sidde mellem min kæreste Jacob og hans mor og mig ved siden af Jacob, altså så jeg sidder to pladser væk fra Christian, dette havde jeg tænkt på at skulle øge mærksomheden omkring lille Christian, for jeg skal højst sandsynlig kigge lidt i køkkenet, amme, samt bære Rasmus og putte ham, men så tænker jeg også om det overhovedet er en god ide', for han skal jo heller ikke "miste" sin mor, bare fordi lillebror er kommet til, det signal har jeg ikke lyst til at sende til Christian.
Hvad tænker I om mit dilemma?

Mvh Kusuma

Jeg tror, at du tillægger ham en masse følelser, som han slet ikke har.
Set fra hans side skal I sidde ved et bord og spise, jeg tvivler på, at han er helt med på betydningen af en dåb og det, at det er en særlig dag.
Tag det helt afslappet, og hvis han på dagen vil sidde ved siden af dig, så må I jo lige bytte 2 pladser rundt, det er der ikke nogen, der dør af.
Håber, at I får en god dag.

Anmeld

8. maj 2013

marieo

tror du overtænker det lidt. bare han sidder ved nogen han kender og kan lide, så er han glad

Anmeld

8. maj 2013

FamilienSørensen

Tak for jeres besvarelse.

Jeg er super glad for det råd I giver mig, og det letter utrolig meget, for jeg synes selv at det er en god ide, men jeg har ikke forstand på om det kunne såre Christian. Jeg vil med det samme indrømme at jeg under graviditeten og nu her efter Rasmus er kommet til, har haft en overdrevet følelse af at ingen af børnene skal snydes for noget, den anden har oplevet, derfra kommer også disse føleleser, for jeg ville blive så skuffet på mig selv, hvis jeg tillod mig selv at såre mine børn udbevidst. Men jeg kan godt mærke at jeg ikke tænker fornuftigt når det kommer til mine børn, altså i den forstand at ALT skal være lige mellem dem og fair, jeg har læst så maaange artilker om at man ikke skal behandle børn ligedan osv altså til en vis grænse, men den er ikke sevet ind endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.