Misundelse er en grim ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
6 svar
6 synes godt om
8. maj 2013

Anonym trådstarter

Åhhhh synes bare alle bliver gravide nu. På facebook, venner, familie og her på siden. Jeg glæder mig over alle Jer der har ventet alt for længe på storken, for vi ved hvilken følelse det er at vente og ikke mindst kæmpe for livets gave.

Jeg er så flov over min misundelse, er så ked af den følelse melder sig. Jeg, vi vil bare så gerne.

Hvad gør I andre når den forfædenlige følelse melder sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Lisbeth1985

Misundelse er en grim ting,men det er desværre også en uundgåelig del af BIB-verdenen:-( Jeg forsøger så vildt muligt at skjule mine følelser,når jeg er sammen med venner og familie,som er gravide eller lige har fået små børn... Og så får jeg afløb for det,når jeg er sammen med min mand og mine gode veninder (i dette selskab er små babyer til tider både dumme og grimme).. Jeg tror,at det er vigtigt at få afløb for de følelser,som man går rundt med - også selvom de er "forbudte" og fremmede for folk,som ingen problemer har med at få børn! De er trods alt HELT normale,når man er barnløs!

Lisbeth

Anmeld

8. maj 2013

tarkoflen

Det er helt normalt og du må ikke skamme dig over det! Det er træls og jeg kan godt forstå, at du er flov over det, men man kan godt føle sig som et dårligt menneske, når man har sådan nogle følelser, men det er du ikke!

Jeg tror du skal komme overens med, at sådan er det, og så få snakket om det med nogle gode veninder, din kæreste eller andre der ikke lige er gravide

Giv dig selv lov til at tude over, at det er uretfærdigt, gå ud i en skov eller til vandet og råb din frustration ud, eller hvordan du bedst kommer af med dine følelser

Anmeld

8. maj 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Åhhhh synes bare alle bliver gravide nu. På facebook, venner, familie og her på siden. Jeg glæder mig over alle Jer der har ventet alt for længe på storken, for vi ved hvilken følelse det er at vente og ikke mindst kæmpe for livets gave.

Jeg er så flov over min misundelse, er så ked af den følelse melder sig. Jeg, vi vil bare så gerne.

Kender det alt for godt!!

Anmeld

8. maj 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

Ja det er en grim ting, MEN synes det er en helt okay følelse at have når man bare brænder efter de 2 røde streger. Jeg har ikke prøvet at stå i sådan en situation som dig, men har fuldt forståelse!

Anmeld

9. maj 2013

CroQuis

Jeg forstår dig udemærket godt

Har selv været i den situation mange gange - og har faktisk undgået at sige tillykke til kusiner mm når der har annonceret deres graviditet  Var så ked af det ikke var mig

Jeg har op til flere gange holdt pause fra facebook og dette forum, for at få tankerne væk fra alle de graviditeter og fødsler, og det synes jeg hjælper 

Anmeld

9. maj 2013

Putomanen

Ja, misundelse er grimt, men det er også menneskeligt!

Når jeg har det skidt, har jeg forsøgt at holde mig væk fra herinde, Facebook osv. Heldigvis har mine veninder altid givet mig besked om en graviditet inden, at jeg sidder ansigt til ansigt med dem. Det har gjort det nemmere for mig at sluge nyheden, inden jeg skulle være glad på deres vegne. For det er vigtigt at dele ens veninders og families glæde over en graviditet. Det er ikke deres skyld, at vi er nogle der skal kæmpe hårdt for at opnå en graviditet.

Jeg har brugt min mand, en god veninde og denne gruppe til at snakke med om mine følelser. For det er okay at være ked af det og misundelig! jeg håber at mine tanker giver en smule mening.

Kæmpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.