Hun er ulykkelig ved sengetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

426 visninger
9 svar
1 synes godt om
8. maj 2013

Fuglemor

Ja sådan er vores datter nogen dage når hun skal i seng. Hun har ellers altid været nem at putte. Men enkelte dage er hun meget ulykkelig. græder hun meget ulykkeligt er jeg inde og tage hende op og trøste. Men ligger hun og pylrer så lader jeg hende være.

men er det den rigtig måde at gøre det på? Hun er knap et år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Gittemor09

Mor12 skriver:

Ja sådan er vores datter nogen dage når hun skal i seng. Hun har ellers altid været nem at putte. Men enkelte dage er hun meget ulykkelig. græder hun meget ulykkeligt er jeg inde og tage hende op og trøste. Men ligger hun og pylrer så lader jeg hende være.

men er det den rigtig måde at gøre det på? Hun er knap et år. 

ja, jeg synes det er den rigtige måde....

jeg gør det selv med min søn på ½ år... hvis han begynder og skrige/græde går jeg ind, og enten tager ham op, eller nusser ham lidt til han falder til ro...

men hvis han bare ligger og pludrer så får han lov til og ligge...

Anmeld

8. maj 2013

Fuglemor

Gittemor09 skriver:

ja, jeg synes det er den rigtige måde....

jeg gør det selv med min søn på ½ år... hvis han begynder og skrige/græde går jeg ind, og enten tager ham op, eller nusser ham lidt til han falder til ro...

men hvis han bare ligger og pludrer så får han lov til og ligge...

Hun ligger og klynker og er lidt ked men det er mere som om det er for at få os til at komme ind. for de gange hvor vi så har gået derind har der ikke været noget. Men når vi går bliver hun bund ulykkelig

Anmeld

8. maj 2013

Gittemor09

Mor12 skriver:

Hun ligger og klynker og er lidt ked men det er mere som om det er for at få os til at komme ind. for de gange hvor vi så har gået derind har der ikke været noget. Men når vi går bliver hun bund ulykkelig

altså jeg synes at hvis det "bare" er piveri og ikke det går over i skrigeri kan i sagtens lade hende ligge...

for her bliver han også bundulykkelig hvis jeg går derind ved at han kun hulker lidt...

så jeg har vænnet mig til at kun gå derind når han virkelig græder... det er begyndt og hjælpe meget på det, og de fleste gange falder han bare i søvn når han opdager jeg ikke lige kommer løbende når han siger noget...

Anmeld

8. maj 2013

Fuglemor

Gittemor09 skriver:

altså jeg synes at hvis det "bare" er piveri og ikke det går over i skrigeri kan i sagtens lade hende ligge...

for her bliver han også bundulykkelig hvis jeg går derind ved at han kun hulker lidt...

så jeg har vænnet mig til at kun gå derind når han virkelig græder... det er begyndt og hjælpe meget på det, og de fleste gange falder han bare i søvn når han opdager jeg ikke lige kommer løbende når han siger noget...

Godt at vide. For fik lidt dårlig samvittighed over det. Men man kan jo heller ikke rende hver gang der er det mindste. 

Har det altid været sådan med jeres eller har han haft gode aftner også?

Anmeld

8. maj 2013

Gittemor09

Mor12 skriver:

Godt at vide. For fik lidt dårlig samvittighed over det. Men man kan jo heller ikke rende hver gang der er det mindste. 

Har det altid været sådan med jeres eller har han haft gode aftner også?

man gør hvad man synes er bedst for sit barn

og det er jo ikke fordi du lader hende ligge og skrige sig selv i søvn så synes bestemt ikke du gør noget forkert...

tit og mange gange har storesøster fået kørt ham så træt så han bare falder i søvn lige efter en flaske,... og andre dage (som idag) ligger han og snakker og spiser sine tæer han kommer med sådan nogle "jeg er træt, men vil ikke sove" lyde

Anmeld

8. maj 2013

Fuglemor

Gittemor09 skriver:

man gør hvad man synes er bedst for sit barn

og det er jo ikke fordi du lader hende ligge og skrige sig selv i søvn så synes bestemt ikke du gør noget forkert...

tit og mange gange har storesøster fået kørt ham så træt så han bare falder i søvn lige efter en flaske,... og andre dage (som idag) ligger han og snakker og spiser sine tæer han kommer med sådan nogle "jeg er træt, men vil ikke sove" lyde

De lyde kender vi også her. Det er nu lidt hyggeligt. Men så ved man også det er tæt på de falder i søvn

Anmeld

8. maj 2013

Gittemor09

Mor12 skriver:

De lyde kender vi også her. Det er nu lidt hyggeligt. Men så ved man også det er tæt på de falder i søvn

lige præcis...

men her glæder jeg mig ikke for tidligt for det kan vende meget hurtigt, og han bliver overtræt

Anmeld

8. maj 2013

Fuglemor

Gittemor09 skriver:

lige præcis...

men her glæder jeg mig ikke for tidligt for det kan vende meget hurtigt, og han bliver overtræt

Ej er det rigtigt. Når først vores kommer med de lyde så er der ikke langt igen

Anmeld

8. maj 2013

Gittemor09

Mor12 skriver:

Ej er det rigtigt. Når først vores kommer med de lyde så er der ikke langt igen

yepp... men det hjælper hvis jeg går ind og putter, kysser, nusser giver ham sutten og siger godnat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.