Hendes far stopfodrer hende så hun får hård mave! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. maj 2013

Anonym trådstarter

Det bliver nok lidt langt men har brug for at få det ud!

Min datters far og jeg deler hende 7/7 og det trives hun fint med, hun er 2 år. Men! Den sidste 1 1/2 månede har hun haft hård mave når hun kommer hjem til mig og Dp moren fortæller at hun også har hård mave i hele den uge hun er hos sin far. Hver gang jeg får hende hjem græder hun når hun skal lave i bleen fordi det gør så ondt.

Jeg tog så en snak med Dp mor og fandt så frem til forklaringen! Hver dag i fars uge spiser hun bolle når hun bliver afleveret (oftest alm krydderbolle) og så ligger han en pose i dagplejen med boller i, som hun får når han henter hende. Hun spiser åbenbart konstant når hun er hos ham og han giver hende mad selvom hun ikke er sulten. En dag havde han en kæmpe cookie med chokoladestykker med til hende og en anden gang fortalte han Dp mor at hun lige havde spist 3 bananer! HVEM giver et barn på 2 år lov til det? På trods af at Dp mor flere gange har fortalt ham at hun ikke bør spise så meget, så fortsætter han.

Dette har så bevirket at hun har fået en meget usundt forhold til mad. Hun propper mad i sig og spiser hurtigt og det så pædagogen fra kommunen en dag og reagerede med det samme. Det skal stoppes, for hun tager jo på af det og har stadig babymave og babykinder.

Jeg var helt chokket over at hun får så meget at spise hos far og det er så frustrerende at se sit barn blive tykkere og tykkere og man kan intet stille op! Vi skal så til et møde med Dp mor og pædagog.

Hvordan bør jeg håndtere det her? Har ærlig talt mest lyst til at gå i statsamtet og ændre vores samværdsordning! Men kan man mon det på baggrund af dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Pinkrose

Anonym skriver:

Det bliver nok lidt langt men har brug for at få det ud!

Min datters far og jeg deler hende 7/7 og det trives hun fint med, hun er 2 år. Men! Den sidste 1 1/2 månede har hun haft hård mave når hun kommer hjem til mig og Dp moren fortæller at hun også har hård mave i hele den uge hun er hos sin far. Hver gang jeg får hende hjem græder hun når hun skal lave i bleen fordi det gør så ondt.

Jeg tog så en snak med Dp mor og fandt så frem til forklaringen! Hver dag i fars uge spiser hun bolle når hun bliver afleveret (oftest alm krydderbolle) og så ligger han en pose i dagplejen med boller i, som hun får når han henter hende. Hun spiser åbenbart konstant når hun er hos ham og han giver hende mad selvom hun ikke er sulten. En dag havde han en kæmpe cookie med chokoladestykker med til hende og en anden gang fortalte han Dp mor at hun lige havde spist 3 bananer! HVEM giver et barn på 2 år lov til det? På trods af at Dp mor flere gange har fortalt ham at hun ikke bør spise så meget, så fortsætter han.

Dette har så bevirket at hun har fået en meget usundt forhold til mad. Hun propper mad i sig og spiser hurtigt og det så pædagogen fra kommunen en dag og reagerede med det samme. Det skal stoppes, for hun tager jo på af det og har stadig babymave og babykinder.

Jeg var helt chokket over at hun får så meget at spise hos far og det er så frustrerende at se sit barn blive tykkere og tykkere og man kan intet stille op! Vi skal så til et møde med Dp mor og pædagog.

Hvordan bør jeg håndtere det her? Har ærlig talt mest lyst til at gå i statsamtet og ændre vores samværdsordning! Men kan man mon det på baggrund af dette?

Hej ville ikke gå uden lige at skrive.

Puha hvor må det være hårdt for dig:/ det kan ikke være nemt at vide at din pige ikke har det godt på den front hjemme hos hendes far. Og må være meget bekymrende netop fordi hun kan ende med et meget mærkeligt forhold til mad og så ondt i maven!
Syntes det positivt at høre at du og dp er opmærksomme på det.

Jeg ville vente og se til efter mødet ( hvis han også skal med) om han begynder at ændre det, men hvis der ikke kommer tegn på at han vil eller har planer om at ændre det.
Så ville jeg nok begynde at se på det med ændring af samvær.

Håber det løser sig for dig og din lille pige snart.

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Denisep skriver:

Hej ville ikke gå uden lige at skrive.

Puha hvor må det være hårdt for dig:/ det kan ikke være nemt at vide at din pige ikke har det godt på den front hjemme hos hendes far. Og må være meget bekymrende netop fordi hun kan ende med et meget mærkeligt forhold til mad og så ondt i maven!
Syntes det positivt at høre at du og dp er opmærksomme på det.

Jeg ville vente og se til efter mødet ( hvis han også skal med) om han begynder at ændre det, men hvis der ikke kommer tegn på at han vil eller har planer om at ændre det.
Så ville jeg nok begynde at se på det med ændring af samvær.

Håber det løser sig for dig og din lille pige snart.

Det er nemlig super bekymrende og jeg har helt ondt i maven over det. Men det er nok en god ide lige at vente og se om ikke det bliver bedre efter mødet. Desværre er hendes far sådan at han mener han ved alt og kan ikke lære noget af nogen. Så tvivler på forbedring. Men så må jeg tage den derfra.

Tak for dit indlæg!

Anmeld

8. maj 2013

Tranebaer

Har du snakket med ham om det?

Anmeld

8. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

ved far at hun har svært ved at lave lort, og ved hun at det er så smertefuldt for hende at hun græder?

Anmeld

8. maj 2013

JustMe

Hvordan snakker du med din datters far? Har du prøvet at fortælle ham, at hun er voldsomt forstoppet og give ham en liste over fødevarer, der forværrer det?

Dernæst: vurderer sundhedsplejersken, at hun tager for hurtigt på? Min datter er også 2 år og har babymave og runde kinder, og hun får bestemt ikke forkert kost, så det i sig selv er på ingen måde belæg for at mistænke forkerte madvaner. Min datter kan også ind imellem proppe munden med mad, og det selvom jeg opfordrer hende til at tage en bid ad gangen, og hun har fuldt ud optimale spisetider.

Hvad jeg prøver at sige er nok: hvor meget ved du reelt om, hvad og hvor meget hun spiser hos sin far? (Udover det DP ser vedr forstoppelsen, som ikke er i orden), og har du forsøgt at komme i dialog med ham om det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.