Eksperthjælp: Undgå solen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. juli 2009

Trine Hostrup Dahl

"Undgå solen"

Hej Trine.

Jeg skriver ikke fordi at jeg har et "problem". Jeg skriver fordi, at min familie og jeg skal på ferie med min datter på 6 måneder i starten af næste måned.

Jeg vil gerne hører hvad du mener, at der vil være godt/bedst at gøre under ferien.

Vi skal kører der ned og der er ca. 1000km. Hvor mange pauser vil råde os til at holde under vejs? Vi skal have en overnatning i Tyskland.

Hvordan skal jeg forholde mig med hende i forhold til solen og vand.
Hvor meget må hun både? Hvordan skal jeg bedst muligt beskytte hende imod solen osv. Tænker at hun ikke skal have mere tøj på end jeg selv har, men at hun jo ikke kan tpåle solen på samme måde som jeg? Eller skal hun have mere tøj på end jeg?

Skal jeg give hende noget at drikke nogenlunde som jeg selv drikker eller måske lidt tiere end det?

Jeg håber at du kan hjælpe mig selvom det ikke er noget stort!

Med venlig hilsen Michelle

Trines svar

Hej Michelle

dejligt med ferie. Sørg for at din datter ikke bliver for varm eller mangler væske - hun kan måske ligge i liften med den specielle sele, der kan købes til det formål, så hun undgår at sidde for meget op.
Hun må ikke dehydrere, så sørg for jævnligt at tilbyde hende vand, camillethe med lidt sukker og lign. Børn under 6 mrd. må ikke få solcreme på - og derefter ville jeg sørge for at det var en solcreme med fysisk filter uden parabener og parfume; f. eks. fra Derma. Brug sunblock! minimium faktor 30. Sørg for at hun er tildækket uden at blive for vam. Lyst tøj!

God ferie.
Kærligst Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.