Rejse til varme lande med spædbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.664 visninger
10 svar
3 synes godt om
8. maj 2013

thegirl22

Jeg har lige et spørgesmål omkring at tage de små med til varme lande,

mine forældre har sølvbryllup og har derfor inviteret os til Tyrkiet Sidst i August, jeg er gravid lige pt men har termin D 23/6 det vil sige at vores lille baby er ca 2 måneder gammelt Når vi skal afsted.

Hvordan er jeres erfaring med at rejse med små børn til varme lande? 

Og hvad skal man være obs på? :-)

håber i kan svare på mit spørgesmål :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

MariaKyedDK

thegirl22 skriver:

mine forældre har sølvbryllup og har derfor inviteret os til Tyrkiet Sidst i August, jeg er gravid lige pt men har termin D 23/6 det vil sige at vores lille baby er ca 2 måneder gammelt Når vi skal afsted.

Hej

jeg ved at det ikke lige er mig som du søger svar fra, da jeg intet erfaring har med det.

Men jeg vil sige at jeg tror også det kommer an på hvordan man selv har det varme steder.

jeg er f.eks ikke god til alt for meget varme, jeg bliver ret tit dårlig, og hurtig irriteret, så jeg vil aldrig tage en 2 måneder baby med et varmt sted, men det er jo bare fordi jeg ved at jeg vil blive idiot

håber du får en masse svar

god dag

Anmeld

8. maj 2013

thegirl22

MariaKyedDK skriver:

Hej

jeg ved at det ikke lige er mig som du søger svar fra, da jeg intet erfaring har med det.

Men jeg vil sige at jeg tror også det kommer an på hvordan man selv har det varme steder.

jeg er f.eks ikke god til alt for meget varme, jeg bliver ret tit dårlig, og hurtig irriteret, så jeg vil aldrig tage en 2 måneder baby med et varmt sted, men det er jo bare fordi jeg ved at jeg vil blive idiot

håber du får en masse svar

god dag

Altså jeg har altid været vant utilfredse at tage stil varme lande :-) fra jeg kan huske har vi været afsted hvert år :-) og jeg elsker det :-)

Anmeld

8. maj 2013

thegirl22

thegirl22 skriver:

Altså jeg har altid været vant til at tage til varme lande :-) fra jeg kan huske har vi været afsted hvert år :-) og jeg elsker det :-)

Altså jeg har altid været vant til at tage til varme lande :-) fra jeg kan huske har vi været afsted hvert år :-) og jeg elsker det :-)

Anmeld

8. maj 2013

Sahara82

thegirl22 skriver:

Har ingen erfaringer, bare et par tanker.

Kan godt forstå I gerne vil afsted, men var det mig takkede jeg nej. For det første ved man ikke hvordan barnet reagerer på flyveturen, og græder det hele vejen kunne jeg forestille mig det som ret ulideligt. Og efter sådan en omgang kommer det til bagende hede, som det er på det tidspunkt i tyrkiet. Man kan sagtens risikiere temperaturen sniger sig op over de 40(har været der mange gange og har hver gang oplevet det, og også flere gange har det været hver dag på hele ferien) Tænker at det er noget af et chok at komme fra den danske sommer og så til den sommer der er i tyrkiet. Det er heller ikke ligefrem en blid overgang barnet får. Nej det er bare lige på og hårdt når man stiger ud fra flyveren.

Jeg ville være nervøs for hvordan mit barn vil reagerer på varmen, og bliver det dårlig af det er der lige pludseligt meget langt hjem. Heller ikke fedt at sidde hele ferien på hotelværelset med ac.

Var barnet bare et år ældre ville jeg ikke være nervøs, for så kunne man lettere køle det lidt ned i poolen og lade det spise lidt sodavandsis. Her taler vi om et spædbarn.

Men hvis I tager afsted ville jeg tale med sundhedsplejersken for at høre om barnet skal have ekstra væske udover amning/flaske og hvordan du skal reagerer hvis barnet bliver dårligt og i det hele taget bare lidt om det hele m flyvetur, ferie osv.

Hehe den var lang!

Anmeld

8. maj 2013

Nadja+Baby+2012

thegirl22 skriver:

Noget du måske os lige skal forberede er (hvis du ammer) at nogle børn ikke vil drikke dit mælk hvis du har det for varmt = for varmt mælk. Det har jeg fået fortalt af flere bekendte at de har prøvet. Så derfor ville jeg tage mme og flasker med - just in case :-)

Anmeld

8. maj 2013

Christina74

Helt ærlig så har mine børn først været ude at rejse når de var lige under 2 år, men min mand har været ud med xen og datteren da hun var omkring 6 mdr, og de havde ingen problemer med dette.

Men har været afsted i samme fly eller på samme hotel med flere der har rejst med mini babyer ;-) Og når man snakker med dem har de haft en dejlig ferie, dog skulle der tages hensyn til baby hele tiden.

Og så er der lige en tanke der slår mig 

Hvad gør folk når der er Danmark er 30-35 grader og en luftfugtighed på 1000000. 

Jeg tænker det samme som man gør når man er på ferie: sørger for xtra væske, opholder sig i skyggen(husk solcreme alligevel), dypper babys tær i vand på stranden (hvor det for øvrigt lufter dejlige) går til byen om aftnen eller tidligt om morgnen(hvor der ikke er så varmt ect. . . . 

Så jeg mener som en anden skriver at i skal se på hvordan i selv har det med at rejse med baby og ikke om baby kan klare det for det kan den :-)

Og baby gråd i flyet er betydligt bedre end en på 5 der ter sig dårligt og med forældre der ikke prøver at i rettesætte denne. Eller en flok stjerne fulde feriegalde højtrøstendne mennesker.

god ferie ;-)

Anmeld

8. maj 2013

thegirl22

Mange tak for svarene :-)

jeg har snakket med sundhedsplejesken og hun siger at vi sagtens kan tage hende med :-) men at der self er nogle ting man skal være opmærksom på men det er jo lige meget hvad alder:-) og hun siger at vi godt må tage hende med i poolen bare i små ture og at hun skal have hat og have en trøje på :-) og hun skal så have flaske med kogt vand i som er nedkølet:-) 

men at vi kan snakke mere om de ting jeg er i tvivl om når hun kommer på besøg efter hun er født :-) 

så vi har sagt ja tak til mine forældre nu :-)

Anmeld

8. maj 2013

Christina74

Der kan du bare se  

Nogle gange skal man bare gøre som man føler og bruge sin sunde fornuft 

En gang imellem bliver vi/nogle sq lidt for hysteriske, det er jo ikke raket videnskab der avler sunde og raske børn.

Det er fornuft, kærlighed og omsorg der skal til 

Anmeld

8. maj 2013

thegirl22

Christina 1974 skriver:

Der kan du bare se  

Nogle gange skal man bare gøre som man føler og bruge sin sunde fornuft 

En gang imellem bliver vi/nogle sq lidt for hysteriske, det er jo ikke raket videnskab der avler sunde og raske børn.

Det er fornuft, kærlighed og omsorg der skal til 

nemlig godt skrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.