hurtig (-og gerne billig) aftensmad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
5 svar
2 synes godt om
8. maj 2013

Dinsen

hejsa.

har virkelig brug for nogle gode ideer til aftensmaden... to voksne og et barn på 1 år... 

det står på det samme hele tiden syntes jeg  det hænger mig virkelig ud af halsen... på mit job serveres varm mad til frokos, nok også der for maden til aften lidt op af bakke 

men hjælp mig piger iver i ha nogle fantastiske ideer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

La´chrissen

Dinsen skriver:

hejsa.

har virkelig brug for nogle gode ideer til aftensmaden... to voksne og et barn på 1 år... 

det står på det samme hele tiden syntes jeg  det hænger mig virkelig ud af halsen... på mit job serveres varm mad til frokos, nok også der for maden til aften lidt op af bakke 

men hjælp mig piger iver i ha nogle fantastiske ideer 

Må det tage tid med at simre eller bare hurtig hurtig.

Anmeld

8. maj 2013

Dinsen

La´chrissen skriver:

Må det tage tid med at simre eller bare hurtig hurtig.

det må gerne simre :-)

Anmeld

8. maj 2013

frkanonym

hvad med noget abehjerne eller indianerrøv? det er i hvert fald børnevenlige retter, og det tager ingen tid at lave.

abehjerne:  http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=21679

indianerrøv:  http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/8183/Pasta-opskrifter/AEgte-indianerroev

Anmeld

8. maj 2013

La´chrissen

Dinsen skriver:

det må gerne simre :-)

Jeg laver nogle gange en ret med kylling som skal simre.

Du skal bruge en pakke Kyllingefilet
En pakke bacon enten tern eller sliced skåret i små stykker
Timian
Bouillon
3-4 porre alt efter deres størrelse, skåret i tynde strimler
Hvidløg
Olie
Evt hvidvin
Mel
Olie
Salt
Peber
Evt muskatnød

Svits bacon i lidt olie, tilsæt porre, hvidløg og timian. Lad det stå og simre med låg på ved svag varme. Så porrerne frigive væske.
Imens skærer Kyllingen i mundrette stykker. Kom det i en gryde med boulluon og kig let op. Bare lige så det er kogt.
Tag kyllingen fra vandet og put den i porre blandingen, skru op for varmen igen. Når det begynder at syde igen så drysser du mel over og lader det suge fedtet, så skal du tilsætte noget af bouillon lidt af gange og stille og roligt få det jævnet til det har den rette konsistens. Smag til med salt, peber, muskatnød og hvidvin. Det skal nu bare stå og simre lidt. Evt i et fad i ovnen, så du slipper for at holde øje. Mens kan tilbehør tilberedes. Jeg laver gerne ris til og en gang grøntsager som asparges, broccoli og blomkål. Eller hvæs man er til.
Hvis retten skal være mere creme kan du smage til med madlavningsfløde.
Min mand som slet ikke kan fordrage noget grønt spiser det her med stor begejstring

Ellers en dag hvor det skal være meget nemt kan du lave en tomat sovs af
1 dåsetomat
1 stor dåse tomatpure
Hvidløg
Løg evt flere slags
Olie
Rosmarin
Timian
Oregano
Basilikum
Salt
Peber
sukker

Olie i en gryde, svits alle slags løg, til sæt krydderierne, undtagen salt, peber og sukker
Tilsæt Dåsetomater og tomatpure kog op. Blend det hele og smag til med salt peber og sukker. Kan bruges både til lasange eller kødsovs tilsat kød, eller pizzasovs, eller som sovs til ris, pasta, bulgur eller hvad man nu vil. Eller tomatsovs med tun i i stedet for kød.

Anmeld

8. maj 2013

Lone Jakobsen

i går lavede jeg en super nem ret, med pasta og skinkestrimler:

2 pakker skinke i strimler

350 gr pasta

5 dl. kaffe fløde

1 hakket løg

en håndfuld ærter

lidt frisk basilikum

en pose revet cheddar (ca 250 gr)

steg løget i olie, tilsæt skinkestrimler og fløde, lad koge op og kog derefter ca 5 min til det begynder at tykne. kog i mellemtiden pastaen.

når det er kogt godt sammen tilsættes ærter og basilikum.

den kogte pasta hældes i en sigte så vandet render fra. derefter kommes det tilbage i gryden hvor ca 2/3 af osten røres sammen med det. derefter tilsættes saucen, og det hele kommes i et smurt ildfast fad

til sidst kommes resten af osten over og det hele gratineres i ovn ca 20 min

nemt og børnevenligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.