alasning egen familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. maj 2013

Anonym trådstarter

Nogen der fået godkendt en i sin egen familie til det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

kriknu

Anonym skriver:

Det er godt nok ikke lige mig selv, men min veninde's svigerforældre er godkendt som aflastningsfamilie af deres børn 

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

kriknu skriver:

Det er godt nok ikke lige mig selv, men min veninde's svigerforældre er godkendt som aflastningsfamilie af deres børn 

Ved du hvor hurdig de bliv det?

Anmeld

7. maj 2013

kriknu

Anonym skriver:

Ved du hvor hurdig de bliv det?

Ikke helt 100, men jeg tror der gik en månedstid da det hastede ret meget 

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

kriknu skriver:

Ikke helt 100, men jeg tror der gik en månedstid da det hastede ret meget 

Tak :-) min moster og onkel er nemlig vwd og blive godkendt til min dreng til vær 2 weenden :-) 

Anmeld

7. maj 2013

kriknu

Anonym skriver:

Tak :-) min moster og onkel er nemlig vwd og blive godkendt til min dreng til vær 2 weenden :-) 

Jeg krydser alt hvad jeg kan 

Anmeld

7. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre.

Men de skal sikkert igennem dette for at blive godkendt:

Godkendelse  
Inden I kan godkendes som aflastningsfamilie, skal I igennem et grundkursus på fire dage. Kurset omhandler følgende aspekter:
• Omsorg for og opdragelse af børn, herunder forståelse for anbragte børns særlige situation og eventuelle forstyrrelser i børnenes udvikling samt forståelse for relationen mellem aflastningsfamilie, barn, og aflastningsfamiliens egne børn
• Samarbejdet med barnets forældre, herunder hvordan barnets og forældrenes relation støttes.
• Aflastningsfamiliens rolle i samarbejdet omkring barnet eller den unge i forhold til de professionelle, herunder også de kommunale myndigheder.

Herefter vil jeres familieforhold blive undersøgt, og hvis I bliver godkendt, kan I og kommunen sammen vurdere, hvilket barn eller ungt menneske, der ville passe i de rammer, jeres familie kan tilbyde.

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

kriknu skriver:

Jeg krydser alt hvad jeg kan 

Gør jeg også han elsker dem:-) og det fordi at han ikk har en far så isted for nogle fremmede vil de så gerne:-)

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre.

Men de skal sikkert igennem dette for at blive godkendt:

Godkendelse  
Inden I kan godkendes som aflastningsfamilie, skal I igennem et grundkursus på fire dage. Kurset omhandler følgende aspekter:
• Omsorg for og opdragelse af børn, herunder forståelse for anbragte børns særlige situation og eventuelle forstyrrelser i børnenes udvikling samt forståelse for relationen mellem aflastningsfamilie, barn, og aflastningsfamiliens egne børn
• Samarbejdet med barnets forældre, herunder hvordan barnets og forældrenes relation støttes.
• Aflastningsfamiliens rolle i samarbejdet omkring barnet eller den unge i forhold til de professionelle, herunder også de kommunale myndigheder.

Herefter vil jeres familieforhold blive undersøgt, og hvis I bliver godkendt, kan I og kommunen sammen vurdere, hvilket barn eller ungt menneske, der ville passe i de rammer, jeres familie kan tilbyde.

Det min egen søn\

Anmeld

7. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Det min egen søn\

Ja men hvis det er igennem kommunen de skal godkendes er proceduren jo den samme uanset om det er din søn de skal passe eller en de ikke kender.

De er jo 'ansat' ved kommunen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.