(næsten) nyfødt og feber - læge hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.220 visninger
11 svar
2 synes godt om
6. maj 2013

StudPsyk

Jeg har læst mig frem til - og hørt - at børn under 3 mdr ikke må have feber, fordi de ikke kan bekæmpe infektioner selv før ved 3 mdrs alderen. Så hvis de får feber, skal de tilses, ofte på en børneafdeling.

I samme ombæring står der, at feber defineres som temp. over 37,5.

Synes James har været noget varm i dag, normalt er han ikke varm og kan sagtens have to lag tøj på. Nu her var hans temp 37,4. Det er ikke over grænsen endnu, men ville i ringe så snart den hed 37,6? Eller er det lidt hønemorsagtigt? Det er jo ikke særlig meget, synes jeg, men hvis de ikke må have feber i den alder..

Grunden til jeg er obs, selvom den endnu er lige under grænsen er, at Rose i nat havde uforklarlig feber på 39 grader, så er naturligvis opmærksom på, om hun kan have smittet ham med noget. Men nu ser vi det lige an - for nu har han bare ble på, og er godt nok varm trods den kun hedder 37,4.

Hvornår ville i kontakte læge? Hvor høj skal temp være? han er 3 uger og et par dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

Robin Hood.

37,9 ville jeg reagere på , ikke før

Anmeld

6. maj 2013

Maja88

Jeg ville kontakte ved over 38 om morgenen.. ikke nu her ved 37.4 ens aften temp er altid højere

Anmeld

6. maj 2013

StudPsyk

Robin Hood. skriver:

37,9 ville jeg reagere på , ikke før

Jeg tænker også det er lidt overkill bare ved 37,6 - men det er alligevel svært at vide når de er så spæde  

Anmeld

6. maj 2013

L&V

Janne T. skriver:

Jeg har læst mig frem til - og hørt - at børn under 3 mdr ikke må have feber, fordi de ikke kan bekæmpe infektioner selv før ved 3 mdrs alderen. Så hvis de får feber, skal de tilses, ofte på en børneafdeling.

Synes James har været noget varm i dag, normalt er han ikke varm og kan sagtens have to lag tøj på. Nu her var hans temp 37,4. Det er ikke over grænsen endnu, men ville i ringe så snart den hed 37,6? Eller er det lidt hønemorsagtigt? Det er jo ikke særlig meget, synes jeg, men hvis de ikke må have feber i den alder..

Grunden til jeg er obs, selvom den endnu er lige under grænsen er, at Rose i nat havde uforklarlig feber på 39 grader, så er naturligvis opmærksom på, om hun kan have smittet ham med noget. Men nu ser vi det lige an - for nu har han bare ble på, og er godt nok varm trods den kun hedder 37,4.

Hvornår ville i kontakte læge? Hvor høj skal temp være? han er 3 uger og et par dage

Tænker jeg ville ringe og høre uanset hva, bare lige så i ved hva i ska være obs på osv.. Man må gerne være en høne mor heller det end en ravnemor

Anmeld

6. maj 2013

StudPsyk

Jeg ville kontakte ved over 38 om morgenen.. ikke nu her ved 37.4 ens aften temp er altid højere

Nej nej, jeg ville heller ikke ringe nu, slet ikke Som jeg skrev, er jeg bare obs allerede, fordi Rose lige har haft feber, så vi holder øje med om hun kan have smittet ham. Temperaturen er høj for ham, også for aften. Den plejer at hedde lige under 37 Så holder lige øje med, at det ikke er noget der stiger.

Anmeld

6. maj 2013

Maja88

Janne T. skriver:

Kan også være hans lille krop skal vende sig til varmen udenfor.. derfor kan rose også have haft feber.. altså pp grund af varmen..

Men jeg har faktisk dårlige erfaringet med at klæde dem helt af.. er ligesom om de kæmper for at holde varmen... så snart jeg gav aprilla lidt tøj på faldt den ofte

Anmeld

6. maj 2013

Robin Hood.

Janne T. skriver:

Jeg tænker også det er lidt overkill bare ved 37,6 - men det er alligevel svært at vide når de er så spæde  

Ja det er så , måske jeg også ville reagere hvis den kom op på 37,8 men ikke før

Anmeld

6. maj 2013

StudPsyk

Maja88 skriver:

Kan også være hans lille krop skal vende sig til varmen udenfor.. derfor kan rose også have haft feber.. altså pp grund af varmen..

Men jeg har faktisk dårlige erfaringet med at klæde dem helt af.. er ligesom om de kæmper for at holde varmen... så snart jeg gav aprilla lidt tøj på faldt den ofte

Han koger totalt med tøj på Men altså, han ligger ikke bare bar, han har et tæppe over sig og ligger på sin dyne i Ls skød  

Anmeld

6. maj 2013

StudPsyk

Robin Hood. skriver:

Ja det er så , måske jeg også ville reagere hvis den kom op på 37,8 men ikke før

Vi holder øje med den lille fyr - tak for svaret  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.