Hund og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
7 svar
2 synes godt om
6. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er så frustreret.

Jeg var ude og gå med min hund idag og vi møder en hel flok unger på 20-30 styk. Der er så to piger der spørger om de må snakke med min hund, jeg sagde først ja, men så begyndte hun at knurre og trække sig og jeg sagde så til dem at jeg kunne se på min hund den var nervøs og at de måtte nøjes med at se på hende.

Jeg har i flere situationer oplevet at hun trækker sig når børn er for larmende og vilde.

Men er der noget man kan gøre for at vende hende til det?

Vi har små børn i familien og dem har hun det rigtig godt med.

Men ligeså snart det er nogle hun ikke kender bliver hun lidt nervøs. Især hvis de er alt for vilde og larmende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

LilleChelle

Er der nogen grund til at hun skal lære det? 

Hvis det bare er for at børn på gaden kan snakke med hende, så ville jeg overveje om det var det værd. 

Anmeld

6. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Er der nogen grund til at hun skal lære det? 

Hvis det bare er for at børn på gaden kan snakke med hende, så ville jeg overveje om det var det værd. 

Nej det er ikke livsnødvendigt. Men synes det kunne være rart at ens hund kan tackle situationer med mange børn. Iær når vi selv får børn og de har kammerater med hjemme.

Anmeld

6. maj 2013

jydeinden

hunde er ofte anderledes når det gælder børn og mennesker de ikke kender.. nogen er ligeglade men mange er påpasselige og ønsker at passe på deres ejer.. Jeg kan ikke se hvorfor børnene ikke "bare" skal lære at behandle dyrene stille og roligt. jeg ville da heller ikke selv gide at høre på råb og skrig så hvorfor skulle mit dyr

Anmeld

6. maj 2013

Sahara82

Anonym skriver:

Jeg er så frustreret.

Jeg var ude og gå med min hund idag og vi møder en hel flok unger på 20-30 styk. Der er så to piger der spørger om de må snakke med min hund, jeg sagde først ja, men så begyndte hun at knurre og trække sig og jeg sagde så til dem at jeg kunne se på min hund den var nervøs og at de måtte nøjes med at se på hende.

Jeg har i flere situationer oplevet at hun trækker sig når børn er for larmende og vilde.

Men er der noget man kan gøre for at vende hende til det?

Vi har små børn i familien og dem har hun det rigtig godt med.

Men ligeså snart det er nogle hun ikke kender bliver hun lidt nervøs. Især hvis de er alt for vilde og larmende.

På præcis samme måde er vores hund. Hun er ikke så glad for fremmede, og særligt små børn bliver hun ofte ret bange for. For at passe på hende og på børnene lader jeg sjælent nogle snakke med hende når vi er ude og gå. Herhjemme har hun mulighed for at se dem lidt an og trække sig hvis det bliver for meget. Det har hun ikke på en gåtur.

Har været meget spændt på hvordan det ville gå nu når vi selv skulle have et barn, men det har hun klaret så godt. Er ret sikker på de bliver bedste venner, for når hun kender nogen rigtig godt er hun meget sød og tillidsfuld.

Men synes da kun det er godt jeres hund siger så fint fra. Hvis du vil vænne hende til små børn er det måske bedst at gøre derhjemme hvor hun ved hvor hun kan gå hen for at trække sig.

Anmeld

6. maj 2013

Anonym trådstarter

smsh skriver:

På præcis samme måde er vores hund. Hun er ikke så glad for fremmede, og særligt små børn bliver hun ofte ret bange for. For at passe på hende og på børnene lader jeg sjælent nogle snakke med hende når vi er ude og gå. Herhjemme har hun mulighed for at se dem lidt an og trække sig hvis det bliver for meget. Det har hun ikke på en gåtur.

Har været meget spændt på hvordan det ville gå nu når vi selv skulle have et barn, men det har hun klaret så godt. Er ret sikker på de bliver bedste venner, for når hun kender nogen rigtig godt er hun meget sød og tillidsfuld.

Men synes da kun det er godt jeres hund siger så fint fra. Hvis du vil vænne hende til små børn er det måske bedst at gøre derhjemme hvor hun ved hvor hun kan gå hen for at trække sig.

Tak for din besvarelse.

Ja det er sandt. Hun er jo i snor på gåture og føler sig nok "fanget".

Hun er en lidt nervøs hund og der skal ikke meget til at skræmme hende.

Hvor er det dejligt at høre jeres hund har taget godt imod jeres barn

Anmeld

6. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Nej det er ikke livsnødvendigt. Men synes det kunne være rart at ens hund kan tackle situationer med mange børn. Iær når vi selv får børn og de har kammerater med hjemme.

Det er selvfølgelig rigtigt  

Men så er det simpelthen at starte helt fra bunden, med et barn ad gangen og så at arbejde sig videre derfra - der er desværre ingen mirakelkur  

Anmeld

6. maj 2013

B&J

det er helt alm,.... og godt din hund fortæller det her vil jeg ikke være med til slut... også du trækker dig sådan..

men tror helt sikker som du skriver i familie venner er der ingen ting nej for der kan jeres hund mærke trykhed...

og det samme gælder når i får børn og de får venner på besøg det er slet ikke på samme måde som hvis der er 20-30stk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.